Jump to content

Recommended Posts

Posted

Heeey slagere.

Jeg har gået med ideen om at få en smule øverlyd i ørene istedet for kun mit klik.

Tanken var at køre en overhead til lokalet, måske 2, og en BD mic. MÅSKE en vocal, igennem en mixer, og så få det ud i ørene med mit klik, istedet for kun mit klik fra min metronom.

Jeg kræver ikke studie kvalitet . Det skal kun give mig lidt mere lyd i øveren.

Har kigget på samson C02 som OH. Billigt, og gode reviews. hva siger i?

Jeg er dog i tvivl om hvilket andet udstyr jeg skal bruge.

En mixer , (XLR kabler har vi)

Jeg kører klik fra min ipad. Og vil selvfølgelig gerne kunne mixe niveauerne fornuftigt. Så jeg har mit click i 70% venstre, og omvendt, overhead/bd/vocal 70/højre 30 venstre. osv. osv.

Håber på nogle kloge mennesker der kan byde ind! :)

Eventuelt med et alternativ, eller med lidt kloge råd :)

PFT.

//Jones

Posted

Kan du sige noget mere om bandet? Hvor mange og på hvad? Spiller alle eller kun nogen over bandmixer og monitors?

Er det rigtigt forstået at du har din egen lille mixer?

Posted (edited)

Ja det er selvfølgelig ret relevant. :) guitar, guitar vocal, bas, trommer. Ingen bandmixer. PA til vocal, og stortromme.

Jeg har ingen mixer. Tænkte at købe en, som samtidig kunne bruges ved fremtidige indspilninger.

Edited by Engdrums
Posted (edited)

Behringer mixer - evt en 802 model eller opefter afhængig af hvor meget du vil have direkte i ørene!

Jeg har sådan en 502 model:

s-l300.jpg

Kanal 1 - Kick - direkte fra min egen stortromme (den kører ikke gennem PA i øvelokalet)

Kanal 2 - Guitar - direkte fra guitaristen top.

Kanal 3 - Vokal - direkte fra PA

Bas kan jeg mærke fint i øvelokalet.

Hvis du både har vokal og kick fra en mixer til PA'et, kan du jo spare en kanal fordi at vokal og kick kører på samme "linje" når den kommer ned i din mixer.

Jeg bruger så 2-track input til min iPad med klikket med sådan et kabel:

31FQykNe6TL.jpg

Jeg bruger præcis samme setup live - blot med det samlede monitor mix i kanal 1 og de to andre tomme - men stadig med klikket i samme input.

Det har aldrig hoppet eller lign. - og har virket på små klubber til store scener og festivaller.

Alt kører i Mono - så der er ikke noget højre eller venstre.

Her er altså en samlet løsning til ingen penge. (næsten).

Dog skal du tænke på at fed lyd er fantastisk, men hvis in-ear monitor i øveren "bare" er for at kunne høre dine bandmedlemmere bedre, og der i forvejen er godt tryk på så er det nok ikke her jeg ville smide rigtig mange penge efter mikrofoner og mixer.

Det ville jeg kun smide mange penge efter, hvis dit in-ear mix er det ENESTE du kan høre af de andre.

Du KAN jo sagtens få alle instrumenter på separate spor med pisse fede mikrofoner - men koster måske mere end du få glæde.

Jeg håber ikke det blev for rodet! : )

Edited by Anders Olesen
Posted

Jeg har læst, googlet, læst noget mere.

Det er blevet til 2 overheads til mig. 1 BD, 1 vocal, i sådan en lækker lille mixer sag!!
Tak for hjælpen til alle;)