Ace58 Posted March 5, 2017 Share Posted March 5, 2017 Er der nogen der har haft samme oplevelse. Trommerne lyder fint når jeg spiller alene over PA anlægget, men så snart de andre kommer på som også kører over PÅ, så taber trommerne power. Andre der prøvet det samme ? Eller har gode ideer ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
August Ottsen Posted March 5, 2017 Share Posted March 5, 2017 Taber power? Hvordan kommer det helt konkret til udtryk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ace58 Posted March 5, 2017 Author Share Posted March 5, 2017 Vi kører alt over PÅ. Når trommerne er på alene, er der god lyd, kraftfuld, når de andre kommer på, er det som om trommerne drukner, specielt stortrommen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Frimodt-Møller Posted March 5, 2017 Share Posted March 5, 2017 Jeg oplever nogle gange, at bassen tager livet af mine akustiske trommer. Præcis hvad der sker ved jeg ikke, men trommerne lyder fedt indtil at bassen kommer på. Så bliver trommerne pludselig meget diskant og lidt trælse. Det er ikke i alle rum det sker. In Ear løser det men det er nu underligt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ace58 Posted March 5, 2017 Author Share Posted March 5, 2017 Om vi kører in ear eller ikke gør ingen forskel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
søs Posted March 5, 2017 Share Posted March 5, 2017 (edited) Ku' man forestille sig, el-trommerne og de andre instrumenter kører i modfase? Det har jeg oplevet nogen gange - særlig hvis jeg i mine in-ears får både signal direkte fra mine el-trommer og fra main-mixeren. Så forsvandt bunden på mine trommer ... Edited March 5, 2017 by søs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ace58 Posted March 5, 2017 Author Share Posted March 5, 2017 Det kunne godt være, men hvordan faen tjekker man/ændrer man det ? Jeg mener, kablerne er jo ikke spejlvendte Link to comment Share on other sites More sharing options...
søs Posted March 5, 2017 Share Posted March 5, 2017 Det kunne godt være, men hvordan faen tjekker man/ændrer man det ? Jeg mener, kablerne er jo ikke spejlvendte Det behøver jo ikke være dine kabler, der "fejler" noget. Hvis en af dine medspillere selv nørkler med at lave kabler - eller indbygger forskelligt elektronik i et rack, kan han jo komme til at vende polerne .. tror det var det, der gik galt i mit tilfælde. Og så må man jo til at tjekke alle kabler ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lille John Posted March 5, 2017 Share Posted March 5, 2017 (edited) Hvis du ikke har en fasevender på mixerens kanaler, kan du køre dine trommer gennem en DI med fasevender. Edited March 5, 2017 by Lille John 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts