Dr.Mains Posted May 14, 2017 Share Posted May 14, 2017 Tillykke med et FLOT sæt. Har fulgt dig lidt på sidelinien, hvor du startede "med de skrå brædder" - har holdt gryden i kog, og fået det gjort færdigt. " Har du overhovedet haft tid til at gå på arbejde" - eller måske taget orlov . Håber der er en god lyd - med alle de timer du har brugt.... Mbh. Jørgen Link to comment Share on other sites More sharing options...
shell master Posted May 14, 2017 Author Share Posted May 14, 2017 tusind tak gutter !!! jeg har altid levet mit liv med at beskæftige mig med noget jeg brænder for og når gløden er der ! så sker der virkeligt noget og ja jeg har knoklet på dem her hver eneste dag fra jeg kom hjem til jeg gik iseng !! med korte pauser kreèret af min kone der ind imellem (skriger ) "skat nu "SKAL" du altså holde pause og være lidt sammen med MIG" så stopper jeg, og får en kop kaffe efter 10 min sir jeg så "jeg blir altså nødt til lige at slibe færdig skat ,ikke så lang tid; og så er jeg i værkstedet et par timer igen men det at skabe noget er min passion så det er lysten der driver værket plus det gir selvfølgelig et kick når i andre følger med dagen idag kommer til at gå med at stemme sættet , finde tøndernes lyd så det blir en hygge dag idag skal nok få taget nogle ordentlige billeder af det også , og smide dem her i tråden hilsen gert Link to comment Share on other sites More sharing options...
shell master Posted May 14, 2017 Author Share Posted May 14, 2017 her er et par billeder lidt bedre end dem jeg to i nat http://prntscr.com/f7qpeh http://prntscr.com/f7qpna http://prntscr.com/f7qpwf http://prntscr.com/f7qq63 jeg venter på hardcases når de kommer skal sættet en tur ud i det blå så skal der nok blive et par perfekte billeder gert Link to comment Share on other sites More sharing options...
shell master Posted May 15, 2017 Author Share Posted May 15, 2017 idag fik jeg endelig stemt min 18" stortromme helt rigtigt nu lyder den super fedt juhuuuuu !!! det gør hele sættet så nu skal jeg få taget mig sammen til at få lavet en optagelse så i alle kan høre det gert Link to comment Share on other sites More sharing options...
shell master Posted June 8, 2017 Author Share Posted June 8, 2017 (edited) fik ordnet min musik stue http://prntscr.com/fhhinb http://prntscr.com/fhhjdq http://prntscr.com/fhhjmd synes selv det er cool Edited June 8, 2017 by shell master Link to comment Share on other sites More sharing options...
Casper Aggerholm Posted June 8, 2017 Share Posted June 8, 2017 Ser hammer godt ud. Har du lyd på trommerne:)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
søs Posted June 8, 2017 Share Posted June 8, 2017 (edited) Det ser hyggeligt og fedt ud ... P.S. Hvis du højre-klikker og kopierer billedet på "Screenshot ...", kan du indsætte det direkte her: Edited June 8, 2017 by søs Link to comment Share on other sites More sharing options...
shell master Posted June 9, 2017 Author Share Posted June 9, 2017 jeg har stadig ikke optaget noget til jer men selvfølgelig er der lyd på el sættet jeg skal nok få taget mig sammen snart til at få lavet en smags prøve gert Link to comment Share on other sites More sharing options...
shell master Posted June 18, 2017 Author Share Posted June 18, 2017 (edited) tak for tickèt søs fandt endelig ud af det her er et par billeder af mit mic mount synes selv det er ret cool hilsen gert Edited June 18, 2017 by shell master 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
søs Posted June 18, 2017 Share Posted June 18, 2017 Ej, det' fame smart (og billigt) .. tror måske jeg har en overskydende 10" reife et sted - måske man sku' prøve samme trick. Hvad bruger du som "ophæng" - gummi af en slags ..? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hasse Tang Posted June 18, 2017 Share Posted June 18, 2017 Virkelig smart!! Måske et stykke cykelskange kan gøre det? Det holder i hvert fald til noget.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
shell master Posted June 18, 2017 Author Share Posted June 18, 2017 (edited) jeg købte en bagagebære elastik for en 50èr klippede plastik beslagene af og delte de to remme i to for derefter at dele dem på midten de havde en extra kant i enderne så to remme i hver reife hul fra hver sin side gik i klemme "perfekt fit" i den anden ende lavede jeg en løkke lavede stropperne 1 cm mindre så de sidder stramt hængt op og satte en lille bolt med møtrik i løkkerne går igennem en stof løkke fastgjort til en lugs skrue hilsen gert det er forresten meget mere trommeagtigt en sådan en "købe en" de ligner til forveksling en bremseforstærker til en mountainbike he he Edited June 18, 2017 by shell master Link to comment Share on other sites More sharing options...
shell master Posted June 18, 2017 Author Share Posted June 18, 2017 sådan her gert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Casper Aggerholm Posted June 18, 2017 Share Posted June 18, 2017 Hvorfor ikke bare et stativ ind i:)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
shell master Posted June 18, 2017 Author Share Posted June 18, 2017 (edited) min plan var at jeg ikke vil have hul i frontskindet (old schol be-bob) jeg har dog lavet et hul i dette "første skind" til at justere og finde den rigtige vinkel på mikrofonen !! når den er fundet tror jeg jeg får fat i et clear frontskind , så man kan se ind på det "seje setup !! og det skind blir uden hul gert desuden med mic installeret indeni og ingen hul i frontskindet betyder samme lyd altid jeg går ud fra at rummets størrelse og acustik ikke spiller ind så Edited June 18, 2017 by shell master Link to comment Share on other sites More sharing options...
shell master Posted June 20, 2017 Author Share Posted June 20, 2017 jeg har oprettet et domæne hvor der er slideshow af både mine lilletrommebyg og slideshow af tilblivelsen af mit be-bob sæt der er også en lydfil af min lilletromme jakob høyer ( lånte den til en koncert ) som jeg optog jeg vil lægge fler optagelser senere der så check det ud hvis det har interesse www.hjemmegrej.dk hilsen gert Link to comment Share on other sites More sharing options...
shell master Posted June 26, 2017 Author Share Posted June 26, 2017 har fundet ud af man bare skal skrive " hjemmegrej.dk " i browseren !! åbenbart ikke www gert Link to comment Share on other sites More sharing options...
shell master Posted July 2, 2017 Author Share Posted July 2, 2017 okay gutter min 13" mangler finpudsning og olie har lige test mounted alt efter den sørgelige omgang at den var for stor og måtte slibe den ned igen igen he he tog hardwaren fra en DW pdp lilletromme d den skal nok blive super fed gert Link to comment Share on other sites More sharing options...
shell master Posted July 5, 2017 Author Share Posted July 5, 2017 tror det var sidste olie det her er 2 timer efter sidste lag olie kom på altså ikke helt tør endnu (4 timer`s tørretid) mææææænn den er der sku valgte at nøjes med olie så de to mahogny striber på hver side træder helt frem !! til forskell for shell lakken som gav en dybere og mørkere lød der matchèr mit sæt ret godt men til gengæld fik striberne til ikke at "shine" her er et billed af samme tromme inden jeg blev nødt til at slibe lakken af og trimme størrelsen pga de lug`s jeg valgte/havde !! gert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Louie Posted July 13, 2017 Share Posted July 13, 2017 Det hele ser vanvittigt godt ud - hold nu kæft det er flot arbejde, Gert! Link to comment Share on other sites More sharing options...
LarsRiis Posted September 1, 2017 Share Posted September 1, 2017 Jeg er FAN! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rasmus Espersen Posted September 2, 2017 Share Posted September 2, 2017 De der striber: Det er vildt flot! Link to comment Share on other sites More sharing options...
shell master Posted September 3, 2017 Author Share Posted September 3, 2017 tusind tak gutter gert Link to comment Share on other sites More sharing options...
søs Posted September 3, 2017 Share Posted September 3, 2017 (edited) Ja, det' saftsuseme flot, det sæt. Så - og hørte - det til TS-dag lørdag 02.09.17 i Herning. Billeder yder det slet ikke retfærdighed - men her er a'li'vel et par stykker: Edited September 3, 2017 by søs Link to comment Share on other sites More sharing options...
shell master Posted September 3, 2017 Author Share Posted September 3, 2017 fedt søs tak for de rosene ord gider du lægge dem på ts dag 2nd sept jo fler billeder fra dagen jo bedre gert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts