Jump to content

Recommended Posts

Posted

Så fik jeg hentet mine "nye" Gretsch. Det er et gammelt 70'er kit, der er overmalet af tidligere ejer Tsk. :confused: Så der forestår en hel del rens og vask og polering og ...

 

Her er nogle billeder i nuværende stand:

 

dxNmhPe.jpg

 

kdTOMf6.jpg

 

YftmOEW.jpg

 

EtwEHxa.jpg

 

 

Posted

Eller det vil sige, sådan så de ud da jeg fik dem hjem her sidst på eftermiddagen.

 

nu ser de sådan ud:

 

rom5FuB.jpg

 

Kanterne er ikke blevet vedligeholdt i de forgangne 45-50 år. Så de er fuldstændig plane... arh - der er lidt roundover på ydersiden.

Posted

Hardware skal også have den sædvanlige tur: Cillit bang og vask og skyl og tørre og polere og smøre.

Noget er måske så anløbent, så der skal skrappere midler til - ståluld 0000 - vi får se.

 

PQLMUYk.jpg

Posted

Spændende:).!

 

Er bd reifer originale?

 

Det kan de sagtens være. De der grimme metalreifer var faktisk det eneste, der var en anelse ufedt ved de sæt. Det var først senere, at Gretsch fandt ud af, at træreifer er pænere. Mit Gretsch fra samme periode var med den slags reifer. Men eftersom de havde ligget badet i Nordsøen i et par år, var de heldigvis så medtagne, atr jeg blev nødt til at købe nogle lyse træreifer. Det hjalp!

 

Mvh

Erik

Posted

Badet i Nordsøen ? Ok, sjovt at man har haft det - det har nok været billigst:).

 

Det er ikke pga. prisen. Det har formentligt kostet det samme, hvis ikke mere, at lave stålreifer. Men nogle firmaer mente at det var bedst med metalreifer på stortrommerne, for at sikre mulighed for en mere præcis tuning. Samtidig var risikoen for at reifen blev skæv mindre end med træreifer. Mente man.

 

Sonor gjorde det samme på deres topserier, som jo kostede spidsen af en jetjager. F.eks. kostede et 6 piece Signature over 5000$ tilbage i 1982. Det svarer ca. til 12500$ i dag som igen svarer til ca. 87000kr. i dag. Så det var ikke for at spare at det blev gjort ;)

 

Posted

Spændende projekt Henrik!

 

Jeg glæder mig til at se om du kan få malingen af. Jeg havde selv gang i noget lignende for noget tid siden, men da jeg opdagede hvor grim coatingen var under malingen tænkte jeg det var spildt arbejde. Så røg coatingen af i stedet ;-)

Posted

Spændende projekt!! Glæder mig meget til at følge udviklingen med sættet :-)
Sådan et Stop Sign er jo noget af et sæt.. De lyder bare godt!

Posted

Spændende projekt Henrik!

 

Jeg glæder mig til at se om du kan få malingen af. Jeg havde selv gang i noget lignende for noget tid siden, men da jeg opdagede hvor grim coatingen var under malingen tænkte jeg det var spildt arbejde. Så røg coatingen af i stedet ;-)

Farven nedenunder er Midnight blue pearl, den ser intakt ud i samlinger og ingen store skader. Lille skade på bagside af 12'eren. Der hvor jeg har fået indsyn til coatingen er den flot.

 

Hvis det går galt må de omcoates... måske Burgundy red... eller Champagne sparkle.

Posted

Kanterne på de gamle Gretsch er der ikke meget "kant" over.. De er nemlig som regel fuldstændig roundover. Dvs skindet får maksimal kontakt med kedlen, da skindet trækkes ned over hele kanten, da højeste punkt er på indersiden. Stortromme-kanten vil som regel være "almindelig", så lad dig ikke snyde - tammerne SKAL faktisk se sådan ud.

 

Muligvis behøver kanterne ikke særlig meget arbejde for at være skal de "bør være" fra fabrikken. Du kan ligge et billede op af tammernes kanter og stortrommens?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...