Henrik H. Posted April 21, 2017 Posted April 21, 2017 Så fik jeg hentet mine "nye" Gretsch. Det er et gammelt 70'er kit, der er overmalet af tidligere ejer Tsk. Så der forestår en hel del rens og vask og polering og ... Her er nogle billeder i nuværende stand:
Henrik H. Posted April 21, 2017 Author Posted April 21, 2017 Eller det vil sige, sådan så de ud da jeg fik dem hjem her sidst på eftermiddagen. nu ser de sådan ud: Kanterne er ikke blevet vedligeholdt i de forgangne 45-50 år. Så de er fuldstændig plane... arh - der er lidt roundover på ydersiden.
Henrik H. Posted April 21, 2017 Author Posted April 21, 2017 Hardware skal også have den sædvanlige tur: Cillit bang og vask og skyl og tørre og polere og smøre. Noget er måske så anløbent, så der skal skrappere midler til - ståluld 0000 - vi får se.
erik frey Posted April 21, 2017 Posted April 21, 2017 Been there done that. Glæd dig! Det er superfede trommer. Mvh Erik
erik frey Posted April 22, 2017 Posted April 22, 2017 Spændende:).! Er bd reifer originale? Det kan de sagtens være. De der grimme metalreifer var faktisk det eneste, der var en anelse ufedt ved de sæt. Det var først senere, at Gretsch fandt ud af, at træreifer er pænere. Mit Gretsch fra samme periode var med den slags reifer. Men eftersom de havde ligget badet i Nordsøen i et par år, var de heldigvis så medtagne, atr jeg blev nødt til at købe nogle lyse træreifer. Det hjalp! Mvh Erik
Casper Aggerholm Posted April 22, 2017 Posted April 22, 2017 Badet i Nordsøen ? Ok, sjovt at man har haft det - det har nok været billigst:).
Dennis Hentrich Posted April 22, 2017 Posted April 22, 2017 Badet i Nordsøen ? Ok, sjovt at man har haft det - det har nok været billigst:). Det er ikke pga. prisen. Det har formentligt kostet det samme, hvis ikke mere, at lave stålreifer. Men nogle firmaer mente at det var bedst med metalreifer på stortrommerne, for at sikre mulighed for en mere præcis tuning. Samtidig var risikoen for at reifen blev skæv mindre end med træreifer. Mente man. Sonor gjorde det samme på deres topserier, som jo kostede spidsen af en jetjager. F.eks. kostede et 6 piece Signature over 5000$ tilbage i 1982. Det svarer ca. til 12500$ i dag som igen svarer til ca. 87000kr. i dag. Så det var ikke for at spare at det blev gjort
Dennis Hentrich Posted April 22, 2017 Posted April 22, 2017 Spændende projekt Henrik! Jeg glæder mig til at se om du kan få malingen af. Jeg havde selv gang i noget lignende for noget tid siden, men da jeg opdagede hvor grim coatingen var under malingen tænkte jeg det var spildt arbejde. Så røg coatingen af i stedet
Louie Posted April 22, 2017 Posted April 22, 2017 Spændende projekt!! Glæder mig meget til at følge udviklingen med sættet Sådan et Stop Sign er jo noget af et sæt.. De lyder bare godt!
Henrik H. Posted April 22, 2017 Author Posted April 22, 2017 Spændende projekt Henrik! Jeg glæder mig til at se om du kan få malingen af. Jeg havde selv gang i noget lignende for noget tid siden, men da jeg opdagede hvor grim coatingen var under malingen tænkte jeg det var spildt arbejde. Så røg coatingen af i stedet Farven nedenunder er Midnight blue pearl, den ser intakt ud i samlinger og ingen store skader. Lille skade på bagside af 12'eren. Der hvor jeg har fået indsyn til coatingen er den flot. Hvis det går galt må de omcoates... måske Burgundy red... eller Champagne sparkle.
Bertram Posted April 23, 2017 Posted April 23, 2017 Kanterne på de gamle Gretsch er der ikke meget "kant" over.. De er nemlig som regel fuldstændig roundover. Dvs skindet får maksimal kontakt med kedlen, da skindet trækkes ned over hele kanten, da højeste punkt er på indersiden. Stortromme-kanten vil som regel være "almindelig", så lad dig ikke snyde - tammerne SKAL faktisk se sådan ud. Muligvis behøver kanterne ikke særlig meget arbejde for at være skal de "bør være" fra fabrikken. Du kan ligge et billede op af tammernes kanter og stortrommens?
Recommended Posts