LarsRiis Posted April 22, 2017 Posted April 22, 2017 jeg vil gerne ha' et wired in-ear system, til øve, studie og live brug... hvad virker og hvad er godt, er en god lille mixer og nogle gode hørebøffer ikke sagen, eller skal det være shure's de fede (og dyre) udgaver ? - lars riis
søs Posted April 22, 2017 Posted April 22, 2017 (edited) Bruger en lille 8-kanals Behringer mixer til in-ears - og blot hovedtelefon-udgangen derfra. Måske man med fordel kan bruge en hovedtelefons-forforstærker for bedre lyd i in-ears - har aldrig prøvet det?Mine in-ears er Shure SE215:http://www.4sound.dk/pa/in-ear-systemer/monitors/shure-se215-in-ear-hovedtelefon-k-black Købte på et tidspunkt deres dyrere SE535 - men de var al for skinger i diskanten til mine ører, lød ganske forfærdeligt - og koster jo 4 gange, hvad du kan købe SE215 for - så det gør jeg ikke igen. Har hørt, nogle har problemer med sved, som ødelægger ledninger og stik i Shure'ne - det har jeg aldrig oplevet. Har brugt samme in-ears i 5 år nu - måske omkring 100 jobs ... Edited April 22, 2017 by søs
Gabriel Posted April 23, 2017 Posted April 23, 2017 Bruger Thomanns T-bone ep-7. De er to-vejs hvilket er ret fedt. Dem er jeg godt tilfreds med uden at ha andet end gode hovedtelefoner at sammenligne med. Jeg styrer dem med en lille Behringer Q802 mixer som har compress på to mic indgange som gør close mic overhead til en behagelig oplevelse.
Hasse Tang Posted April 23, 2017 Posted April 23, 2017 Jeg kører mit monitor-send ind i min Spds-x, og kobler et sæt Shure in ears til. Meget praktisk og enkelt.
Mikkels Posted April 23, 2017 Posted April 23, 2017 Jeg har også se215. De er rigtig fine og til at betale.
Anders Olesen Posted April 24, 2017 Posted April 24, 2017 Jeg har også spillet med SE215 i en årrække på små spillesteder til festival scener. De er ganske dejlige.
andersvestergaard Posted April 24, 2017 Posted April 24, 2017 Spiller med Ultimate Ears UE-900s De er skandaløst fede. Desværre er de også temmelig pebrede...
HamFraEmbryo Posted April 30, 2017 Posted April 30, 2017 Jeg bruger sådan en hovedtelefonforstærker her: https://www.thomann.de/dk/behringer_powerplay_p1.htm?glp=1&gclid=CjwKEAjwlpbIBRCx4eT8l9W26igSJAAuQ_HG-sU0moWTQ0M8xFJV1TMnp2Hr4reuRj59pxQcWz6pcRoCCaTw_wcB Den fungerer udmærket sammen med mine Shure SE215. Det er også smart at den kan køre på batteri.
Gunnar Kristiansen Posted April 30, 2017 Posted April 30, 2017 Jeg har lige fået nye. Har kørt med to-vejs Ultimate Ears i over 10 år, og er nu gået over til trevejs EarSonics ES3. De har en noget mere detaljeret og lækker lyd. Klar anbefaling. Og da de ikke er formstøbte, kan man altid sælge dem videre engang jo
Lars Frimodt-Møller Posted May 2, 2017 Posted May 2, 2017 Bruger en lille 8-kanals Behringer mixer til in-ears - og blot hovedtelefon-udgangen derfra. Måske man med fordel kan bruge en hovedtelefons-forforstærker for bedre lyd i in-ears - har aldrig prøvet det? Mine in-ears er Shure SE215: http://www.4sound.dk/pa/in-ear-systemer/monitors/shure-se215-in-ear-hovedtelefon-k-black Købte på et tidspunkt deres dyrere SE535 - men de var al for skinger i diskanten til mine ører, lød ganske forfærdeligt - og koster jo 4 gange, hvad du kan købe SE215 for - så det gør jeg ikke igen. Har hørt, nogle har problemer med sved, som ødelægger ledninger og stik i Shure'ne - det har jeg aldrig oplevet. Har brugt samme in-ears i 5 år nu - måske omkring 100 jobs ... Det var alligevel interessant! Jeg er rigtig glad for mine 535 fordi de spiller så meget bas. Gad vide om du havde dem rigtigt på. Det burde du jo, da 215 sidder lige sådan, men hvis de ikke sidder og lukker ordenligt, spiller de intet bass.
August Ottsen Posted May 3, 2017 Posted May 3, 2017 Jeg har faktisk haft nøjagtigt samme oplevelse som søs. Ejer begge modeller, men jeg får følelsen af en nedgradering, når bruger 535'erne - de er slet ikke lige så fede. Det var alligevel interessant! Jeg er rigtig glad for mine 535 fordi de spiller så meget bas. Gad vide om du havde dem rigtigt på. Det burde du jo, da 215 sidder lige sådan, men hvis de ikke sidder og lukker ordenligt, spiller de intet bass.
søs Posted May 3, 2017 Posted May 3, 2017 (edited) Jeg har faktisk haft nøjagtigt samme oplevelse som søs. Ejer begge modeller, men jeg får følelsen af en nedgradering, når bruger 535'erne - de er slet ikke lige så fede. Netop - samme fornemmelse her: Der manglede IKKE bas i SE535 - overhovedet ikke - men diskanten var så skinger og gennemtrængende, at det blev en rædsel. Nu ved jeg jo ikke, om dette skyldes min lille (lav-pris) mixer. Altså - at det er den, der ikke magter at give en klar og behagelig diskant - en hovedtelefon-udgang i en lavpris mixer giver jo ikke den bedste lyd ... hvilket så kan betyde, at SE535 kommer til at lyde dårlig. Men hvor om alting er - SE215 lyder for mig mere behagelig med det udstyr, jeg har - så jeg vil ikke spendere 3000 kr på SE535. Edited May 3, 2017 by søs
andersvestergaard Posted May 3, 2017 Posted May 3, 2017 Med risiko for at skyde mit tidligere indlæg ned, så kommer her en ret interessant vinkel på emnet.
Søren Søndergaard Posted May 7, 2017 Posted May 7, 2017 Jeg bruger JH roxanne in ears med 12 drivers, de lyder virkelig godt.Dog er prisen også latterligt høj...
Malbjerg Posted July 12, 2017 Posted July 12, 2017 Ue 900s er super til prisen, jeg har købt dem fra nye på eBay til 1700 og der er ikke noget til den pris der slår dem. Jeg har en QU-24 mixer, så vi kan alle 7 have vores egen kanal
UlfN Posted August 8, 2017 Posted August 8, 2017 Jeg kan også godt anbefale SE215. Mine har lige været gennem en kulørt vask med tilhørende centrifugering. Intet problem. + for lydkvalitet og robusthed. 1
Recommended Posts