Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har i en del haft dette gamle Yamaha sæt, uden at det er lykkedes mig præcist at identificere hvad det er for et. Har et par gange kigget i gamle Yamaha kataloger på nettet, uden helt at kunne finde et magen til.

Det er et 22, 12, 13, 16 kit i noget Oyster finish.

De tre toms har samme serie nummer: 6399 . Har ikke lige checket stortrommen.

Et par billeder af 13" tom her:

https://www.dropbox.com/sh/rzodh6gj6hai4j9/AACsLdhDggj5cotlEuYq46qza?dl=0

Måske nogen her kan hjælpe mig med at finde ud af hvad det er?

:tu:

Posted

Det tror jeg også. Mit bedste bud er D 20 serien. Alle billeder jeg kan se af dem har dog en bananholder på stortrommen, ingen har den dobbelte tom holder jeg har. Så jeg er ikke helt sikker. Måske er den eftermonteret? Kan bare ikke finde nogen extra huller, så sættet ser umiddelbart ud til at være født med det.

Posted

Tak Dennis ;-)

Jeg tror også jeg er stødt på det billede engang. Men melder historien noget om hvad trommerne egentlig er lavet af?

Mener at have læst et sted at de er birk.

Posted

Det er kvalitetsbirk yderst og inderst. Mellemlagene er noget udefinerbart asiatisk cigarkassetræ. MÅSKE er det en form for mahogni.

Til gengæld er byggekvaliteten af kedlerne uden forstærkerringe helt fantastisk god! (eller kan være) Hvis man lige frisker kanterne op så lyder de utroligt godt.

Posted

De lyder allerede rigtig fedt!

Men de kunne måske blive endnu bedre af en opfriskning af kanterne. Gud ved om jeg får det gjort.. ;-)