Slingerland værdi?

Simon Duun

Recommended Posts

Jeg har fundet et Slingerland sæt jeg har set mig varm på, og må faktisk indrømme jeg ikke aner noget som helst om hvordan de sæt holder i værdi.

Man ser jo oftest Slingerland/Rogers sæt til salg for 17-22k, men er de det værd? Har en fornemmelse af at de holder godt og ikke med det samme taber værdi, ligesom med f.eks. andre mærker.

Input modtages med glæde :-) 

13 timer siden, Mads Valther skrev:

Er det et nyt eller et ældre. De nye er noget juks, mens de gamle er rigtig fine...

Ældre sæt 60/70'er. Helt enig mht. de nye Slingerland.

13 timer siden, Casper Aggerholm skrev:

17-22 tusinde lyder som priser fra 2005 eller butikspriser:). 

Sættet i linket har vist været til salg i næsten et 1 år uden at blive solgt. Samme pris. http://www.dba.dk/trommesaet-slingerland-24/id-1007577895/

Jeg vil mene at et pænt slingerland/rogers sæt ligger 9000-14000 kr 

Det var faktisk lige præcist det sæt jeg havde kigget på. Jeg synes så 14k er lige i overkanten.
Eller er det bare mig? :-)

8 timer siden, Casper Aggerholm skrev:

Der er snare med. Den kan formentlig sælges for 2500 kr, så har sættet koster 11500, men stadig dyrt.

Personligt ville jeg prøve få det ned på max 12000 kr med snare :)

Ja. Han er ikke til at forhandle med, så han ved nok hvad det er han har stående.
På den anden side, synes jeg det er mere og mere sjældent at se de sæt med 24" stortromme, hvilket er det jeg savner aller mest. Så måske man bare skulle slå til, vel og mærket sættet er i god stand. :D

2 timer siden, Mads Valther skrev:

Tjah jeg synes faktisk ikke prisen er helt urimelig. Kommer selvfølgelig an på hvor god stand kedlerne er i, og ikke mindst hvordan det lyder. 

Jeg skal ud og se sættet på mandag, så ja. Hvis det er i perfekt stand, er prisen jo så sat efter det :-)

--

Er der i øvrigt noget jeg burde kigge efter? Tænker standard er:
Træ'ets stand indvendig/udvendig, skrammer, ridser etc.

• Tjek om de originale reifer er med - de er sindssygt fede.
  • Tjek også gevind, da de ofte er af tvivlsom kvalitet.
  • Kanter har jeg været uheldig med med Slingerland og halvskæve kedler ligeså. I begge tilfælde var prisen dog herefter, og jeg købte fordi trommen stadig lød genialt.
  • Upvote 1

Så har jeg været henne og se det. Og jeg må sige; nok er det dyrt, men det er godt nok et lækkert sæt.
Alt originalt, alm. brugsærker på reifer også de helt rigtige størrelser. Der er godt nok lidt slid pletter på stortromme reifen, men det er så vidt jeg kan se ikke gået ud over træet. Men damn. Tror sku jeg bliver nød til det... Min bank kan vel li' det! :hmm:B)

2 timer siden, Mads Valther skrev:

Oh yes!!!

Så skal du købe det. Fik du også lyttet til det? Dit særligt Slingerland-toms jeg har haft har været fantastiske!

Og flere billeder så snart det er hentet..

Ja. Det lyder super godt, dejligt stort og lydt. Det er sættet jeg aldrig kommer til at sælge igen. B)
Det kan du tro, når jeg har fået det hjemme, laver jeg nok en video eller to :D

• Upvote 1

På 6/21/2017 den 16:12 , Mr. Brownstone skrev:

Hvis de er lavet i Niles - og ikke Chicago - og der er serienumre på badges, er de højst sandsynligt i ahorn og ikke mahogni.

Yes der er serienummer på. Kan lige poste dem næste gang jeg er i øveren :-)

På 6/21/2017 den 16:06 , Casper Aggerholm skrev:

Du kan bare se ind i den, er de meget mørke eller er de lyse i træet:)

Lyst træ :-)