Simon Duun Posted June 13, 2017 Share Posted June 13, 2017 Jeg har fundet et Slingerland sæt jeg har set mig varm på, og må faktisk indrømme jeg ikke aner noget som helst om hvordan de sæt holder i værdi. Man ser jo oftest Slingerland/Rogers sæt til salg for 17-22k, men er de det værd? Har en fornemmelse af at de holder godt og ikke med det samme taber værdi, ligesom med f.eks. andre mærker. Input modtages med glæde Link to comment Share on other sites More sharing options...
Casper Aggerholm Posted June 14, 2017 Share Posted June 14, 2017 17-22 tusinde lyder som priser fra 2005 eller butikspriser:). Sættet i linket har vist været til salg i næsten et 1 år uden at blive solgt. Samme pris. http://www.dba.dk/trommesaet-slingerland-24/id-1007577895/ Jeg vil mene at et pænt slingerland/rogers sæt ligger 9000-14000 kr 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mads Valther Posted June 14, 2017 Share Posted June 14, 2017 Er det et nyt eller et ældre. De nye er noget juks, mens de gamle er rigtig fine... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Casper Aggerholm Posted June 14, 2017 Share Posted June 14, 2017 Og som Mads siger, så er det klart kun de gamle sæt:). Jeg har et fra 80´erne med samme kedler, men uden rerings. De lyder super fedt, men har nok ikke samme pris. Sættene fra 90´erne der ikke er lavet i Usa, er ikke mere værd end 1500 kr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simon Duun Posted June 14, 2017 Author Share Posted June 14, 2017 13 timer siden, Mads Valther skrev: Er det et nyt eller et ældre. De nye er noget juks, mens de gamle er rigtig fine... Ældre sæt 60/70'er. Helt enig mht. de nye Slingerland. 13 timer siden, Casper Aggerholm skrev: 17-22 tusinde lyder som priser fra 2005 eller butikspriser:). Sættet i linket har vist været til salg i næsten et 1 år uden at blive solgt. Samme pris. http://www.dba.dk/trommesaet-slingerland-24/id-1007577895/ Jeg vil mene at et pænt slingerland/rogers sæt ligger 9000-14000 kr Det var faktisk lige præcist det sæt jeg havde kigget på. Jeg synes så 14k er lige i overkanten. Eller er det bare mig? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Casper Aggerholm Posted June 15, 2017 Share Posted June 15, 2017 Der er snare med. Den kan formentlig sælges for 2500 kr, så har sættet koster 11500, men stadig dyrt. Personligt ville jeg prøve få det ned på max 12000 kr med snare Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mads Valther Posted June 15, 2017 Share Posted June 15, 2017 Tjah jeg synes faktisk ikke prisen er helt urimelig. Kommer selvfølgelig an på hvor god stand kedlerne er i, og ikke mindst hvordan det lyder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simon Duun Posted June 15, 2017 Author Share Posted June 15, 2017 8 timer siden, Casper Aggerholm skrev: Der er snare med. Den kan formentlig sælges for 2500 kr, så har sættet koster 11500, men stadig dyrt. Personligt ville jeg prøve få det ned på max 12000 kr med snare Ja. Han er ikke til at forhandle med, så han ved nok hvad det er han har stående. På den anden side, synes jeg det er mere og mere sjældent at se de sæt med 24" stortromme, hvilket er det jeg savner aller mest. Så måske man bare skulle slå til, vel og mærket sættet er i god stand. 2 timer siden, Mads Valther skrev: Tjah jeg synes faktisk ikke prisen er helt urimelig. Kommer selvfølgelig an på hvor god stand kedlerne er i, og ikke mindst hvordan det lyder. Jeg skal ud og se sættet på mandag, så ja. Hvis det er i perfekt stand, er prisen jo så sat efter det -- Er der i øvrigt noget jeg burde kigge efter? Tænker standard er: Træ'ets stand indvendig/udvendig, skrammer, ridser etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mads Valther Posted June 15, 2017 Share Posted June 15, 2017 Tjek om de originale reifer er med - de er sindssygt fede. Tjek også gevind, da de ofte er af tvivlsom kvalitet. Kanter har jeg været uheldig med med Slingerland og halvskæve kedler ligeså. I begge tilfælde var prisen dog herefter, og jeg købte fordi trommen stadig lød genialt. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Casper Aggerholm Posted June 15, 2017 Share Posted June 15, 2017 Hvis du virkelig vil have det, så skal du da købe det:). kig efter om rerings har sluppet kedlerne nogen steder. Det er slingerlands lidt slemme til 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Casper Aggerholm Posted June 15, 2017 Share Posted June 15, 2017 Der er også dette Slingerland: https://m.guloggratis.dk/fritid/musikinstrumenter/slagtoj/trommesaet/annonce/34320732-slingerland-concorde-kobber-trommesaet 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simon Duun Posted June 19, 2017 Author Share Posted June 19, 2017 Så har jeg været henne og se det. Og jeg må sige; nok er det dyrt, men det er godt nok et lækkert sæt. Alt originalt, alm. brugsærker på reifer også de helt rigtige størrelser. Der er godt nok lidt slid pletter på stortromme reifen, men det er så vidt jeg kan se ikke gået ud over træet. Men damn. Tror sku jeg bliver nød til det... Min bank kan vel li' det! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Casper Aggerholm Posted June 20, 2017 Share Posted June 20, 2017 Køb det:). Ift til patina så er sættet også 40 + år. Lyder til at der er blevet passet rigtig godt på det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mads Valther Posted June 20, 2017 Share Posted June 20, 2017 Oh yes!!! Så skal du købe det. Fik du også lyttet til det? Dit særligt Slingerland-toms jeg har haft har været fantastiske! Og flere billeder så snart det er hentet.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simon Duun Posted June 20, 2017 Author Share Posted June 20, 2017 2 timer siden, Mads Valther skrev: Oh yes!!! Så skal du købe det. Fik du også lyttet til det? Dit særligt Slingerland-toms jeg har haft har været fantastiske! Og flere billeder så snart det er hentet.. Ja. Det lyder super godt, dejligt stort og lydt. Det er sættet jeg aldrig kommer til at sælge igen. Det kan du tro, når jeg har fået det hjemme, laver jeg nok en video eller to 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Casper Aggerholm Posted June 20, 2017 Share Posted June 20, 2017 Er de i mahogni ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simon Duun Posted June 21, 2017 Author Share Posted June 21, 2017 19 timer siden, Casper Aggerholm skrev: Er de i mahogni ? Pas; jeg har serienummer på dem. Ved ikke om man kan finde noget info på dem herom? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Casper Aggerholm Posted June 21, 2017 Share Posted June 21, 2017 Du kan bare se ind i den, er de meget mørke eller er de lyse i træet:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr. Brownstone Posted June 21, 2017 Share Posted June 21, 2017 Hvis de er lavet i Niles - og ikke Chicago - og der er serienumre på badges, er de højst sandsynligt i ahorn og ikke mahogni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
k_50 Posted June 21, 2017 Share Posted June 21, 2017 Men stadig mest i poppel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simon Duun Posted June 25, 2017 Author Share Posted June 25, 2017 På 6/21/2017 den 16:12 , Mr. Brownstone skrev: Hvis de er lavet i Niles - og ikke Chicago - og der er serienumre på badges, er de højst sandsynligt i ahorn og ikke mahogni. Yes der er serienummer på. Kan lige poste dem næste gang jeg er i øveren På 6/21/2017 den 16:06 , Casper Aggerholm skrev: Du kan bare se ind i den, er de meget mørke eller er de lyse i træet:) Lyst træ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts