Simon Duun Posted July 20, 2017 Share Posted July 20, 2017 Skal have nogle nye skind til mit Slingerland sæt. Størrelserne er 13, 16, 24 og 14. Når jeg lytter til de gamle optagelser med Buddy Rich, Papa JoJones m.m. synes jeg ikke man fornæmmer trommerne synger voldsomt meget, men er kontrolleret i tonen/efterklangen. Hvilke skind brugte man den gang? På diverse sider står der Buddy brugte Remo Diplomats/Ambassador, men det kan jo svinge . Har pt. Coated Ambassador på trommerne; det synes jeg faktisk er lige i overkanten. På optagelserne lyder tammerne også som om der er lidt mere "slam" i lyden end ved Coated Ambassador, men jeg kan tage fejl. Med gamle optagelser, mener jeg b.la.: Link to comment Share on other sites More sharing options...
René Eriksen Posted July 20, 2017 Share Posted July 20, 2017 Mon ikke Remos Vintage Ambassador er et godt bud? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Casper Aggerholm Posted July 21, 2017 Share Posted July 21, 2017 Jeg har længe spillet med ambassedore coated på slag og clear i bunden. Jeg har for nyligt skiftet til coated emperror. Det virker rigtig fedt. De kan sagtens stemmes højt, men er så naturlig dæmpet. Prøv det:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Casper Aggerholm Posted July 21, 2017 Share Posted July 21, 2017 Mit sæt er et Slingerland 12"14"20" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mads Valther Posted July 24, 2017 Share Posted July 24, 2017 Jeg ville vælge coated amb i bund. Det synes jeg giver en blødere tone. Herefter ville jeg vælge en af følgende slagskind: Amb coated Emp coated Aquarian vintage 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts