Bøvl med stortrommepedal....

Jayze

Recommended Posts

Hejsa :)

min stortrommepedal begynder at drille heftigt!

den lille runde skrue man drejer på så man kan regulere fjederen løsner sig under brug, hvilke resulterer i en slaskede pedal efter blot et par numre. jeg har prøvet at stramme den hårdt men den løsner alligevel, det virker som et ret atypisk problem, men jeg håber nogle har nogle råd der kan hjælpe. I øvrigt er det en PDP sp400 tror jeg. håber det er forklaret nogenlunde forståeligt.

God dag :)

jo det har jeg også tænk på... men burde det ikke være muligt at have en pedal uden at skulle ud i dens slags. Evt kunne det være en slidt møtrik det skal skiftes, eller bare en dårlig pedal :( 

Det er meget normalt at det er en kontra møtrik, så det netop ikke sker.

Ellers kan du evt. Prøve at skrue en tynd tråd med på skruen inden i møtrikken, så der er lidt ekstra modstand.

Alternativt findes der loctite til at låse gevind med, med forskellig styrke, så det stadig er muligt at skrue på den, men man så skal tage lidt ekstra godt ved.

Øverst er der en møtrik og nederst en skruebolt vi jeg kalde det.  Jeg må nok hellere ud i at spænde en kontra møtrik på, det virker som den bedste løsning. Tak for hjælpen :)