Stortromme teknik med lukket frontskind?

DaPhunk73

Recommended Posts

Jeg har altid spillet med hul i frontskindet, hæl oppe og "bury the beater" teknik. Og det fungerer fint til det.

Jeg kunne dog godt tænke mig, i første omgang primært til studiebrug, at spille med et lukket frontskind, altså uden hul. Lige umiddelbart oplever jeg dog, at min "bury the beater" teknik lyder af bæ med lukket skind, da køllen så bouncer på slagskindet.

Tænker jeg er nødt til at lære at spille på stortrommen, så køllen ikke bliver på skindet, så man undgår bounce, og skindet kan klinge. Er der nogen der er vant til denne teknik, eller skifter imellem disse?

Lad høre hvad I har i tips til mig.

:tu:

Jeg efterlader aldrig køllen på skindet, hverken med hælen oppe eller nede - synes det giver en træls staccato-lyd. Hvis du lader hælen hvile på jorden/pedalen mellem slagene får du også færre spændinger i benet, fordi du ikke skal holde vægten af det konstant. Det kræver tilvænning, men et helt frontskind giver stort incitament :tu:

Du kan jo også prøve at spille med hælen nede nogle gange. Det giver i mine ører en hørbar forskel - en rundere og mindre stacceret lyd end at spille med hælen oppe. Dertil endnu færre spændinger i benene og bedre balance. Kræver også tilvænning…

På 23/8/2017 den 11:20 , DaPhunk73 skrev:

Jeg har altid spillet med hul i frontskindet, hæl oppe og "bury the beater" teknik. Og det fungerer fint til det.

Jeg kunne dog godt tænke mig, i første omgang primært til studiebrug, at spille med et lukket frontskind, altså uden hul. Lige umiddelbart oplever jeg dog, at min "bury the beater" teknik lyder af bæ med lukket skind, da køllen så bouncer på slagskindet.

Tænker jeg er nødt til at lære at spille på stortrommen, så køllen ikke bliver på skindet, så man undgår bounce, og skindet kan klinge. Er der nogen der er vant til denne teknik, eller skifter imellem disse?

Lad høre hvad I har i tips til mig.

:tu:

Hej Kim

Læs lige her om dæmpning af stortrommen, der er et fif jeg engang opdagede…

http://www.trommeslageren.dk/daempning-af-trommer/

3 timer siden, Casper Aggerholm skrev:

Tjek jojo mayers fod video ud. Kondenseret, så siger han "udnyt og tænk rebound i fødder, som du gør det i hænderne".

jeg begyndte på det for et par år tiden, og det er ret fedt

Ja det giver jo god mening. Har ikke set fod videoen, kun hans første. Han er i det hele taget altid spændende at høre på.