Mikkels Posted August 30, 2017 Posted August 30, 2017 Hej folkens Jeg har lavet en lille video med min cajon, roland ec10m og korg kaosspad 3. Håber I kan lide det.
Gunnar Kristiansen Posted August 31, 2017 Posted August 31, 2017 Fedt Har du lyst til at fortælle lidt mere om hvordan du har sat hvad op, og hvordan de forskellige elementer arbejder samme?
Mikkels Posted August 31, 2017 Author Posted August 31, 2017 Jo, det vil jeg da gerne. Jeg har lavet et lille board med Roland ec-10m cajontriggermodul og ført det elektroniske signal videre ind i en kaoss pad. Jeg har en a/b-switch siddende imellem, så jeg kan slå det elektroniske output fra, hvis jeg spiller et nummer, hvor jeg gerne vil have elektronisk lyd i et stykke og akustisk lyd i et andet. Ec-10m fungerer både som triggermodul og mikrofonprocessor, så jeg kan køre det elektroniske signal igennem kaoss pad og det rene signal direkte til mixeren. Men jeg bruger faktisk en shure beta91 til den rene lyd i stedet. Den lyder bedre, synes jeg.
Gunnar Kristiansen Posted August 31, 2017 Posted August 31, 2017 Spændende. Hvor er den trigger placeret?
Mikkels Posted August 31, 2017 Author Posted August 31, 2017 Det er en trigger og mikrofon i een. Man klipser den fast i hullet bagi. https://www.roland.com/us/products/ec-10m/
Hamselv Posted August 31, 2017 Posted August 31, 2017 Det lyder super fedt. Hvad står sådan et setup i? (Uden cajon)
Mikkels Posted August 31, 2017 Author Posted August 31, 2017 Tja, ec-10m koster ca 2000, og de andre dele har jeg købt brugt, så det er jo bare et spørgsmål om at shoppe lidt på dba.
Recommended Posts