søs Posted September 9, 2017 Posted September 9, 2017 Langt om længe har jeg samlet mig et komplet "Istanbul Agop" bækken-sæt. Det skal med mig på job i aften for første gang ... størrelser er nok lidt usædvanlige, men de passer perfekt til mig: 13" hi-hat, 14" + 16" crash og 18"ride ...Det lyder SÅ godt i mine ører - og prisen har heldigvis ikke flået min porte'mon'næ helt i stykker ...Og sættet nedenunder bækkenerne er - som sædvanlig - de fede "Rathje Drums" ... dertil Premier 14x8" træ-snare ...
bcdrum Posted September 10, 2017 Posted September 10, 2017 Ser godt ud, men sig mig er billedet ikke spejlvendt Levede de så op til forventningerne ????
søs Posted September 10, 2017 Author Posted September 10, 2017 (edited) Jo, de levede fuldt ud op til forventningerne - særlig 18" ride, som osse kan crashe - og hi-hatten der kan spilles åben uden at overdøve alt. Det giver lige lidt extra effekt - uden det fylder extra (skal helst være minimalisktisk = hurtig opstilling og nedtagning). Og jo da, det er spejlvendt - ligesom min hjerne er det .... Edited September 10, 2017 by søs
Mathias Jensen Posted September 14, 2017 Posted September 14, 2017 Istanbul Agop laver fantastiske bækkener - jeg har i de seneste 4-5 år ikke spillet på andet og jeg har efterhånden været igennem en del forskellige bækkener fra en række forskellige serier, som alle har været fantastiske på hver deres måde. Der er stor variation mellem to af det samme bækken, men jeg synes virkelig der er langt imellem "svipserne" hos Agop. 1
søs Posted September 14, 2017 Author Posted September 14, 2017 (edited) Har ellers altid sværget til de røde Paiste 2002 - siden første køb i 1976. Men - efter at være faldet over Agop-serien omkring år 2008, har mine ører åbenbart skiftet karakter. Elsker den "bløde, brusende" klang fra Agop - 2002 er nærmest blevet for "hårde" i lyden til mig efterhånden. Edited September 14, 2017 by søs
Recommended Posts