JesperM Posted October 11, 2017 Share Posted October 11, 2017 (edited) Hey derude. Jeg har lavet en spændende byttehandel i dag og fået fat i et gammel Kawai and Sons trommesæt, med en tilhørende Hollywood lilletromme. Det jeg gerne vil vide nu, er om der er nogen som kan fortælle lidt om dette sæt? Jeg har prøvet at google, men synes ikke just der dukker mange detaljer op. Derudover mangler jeg desværre reservedele til tre lugs på lilletrommen. Her er der tale om selve cylinderen med gevindet til stemmeskruen og så selve den top til stemmeskruen, som griber fat i selve reifen. Desuden mangler der også stemmeskruer og hooks til stortrommen og da hver hook er er udsmykket med det karakteristiske logo, som skinder igennem resten af sættet kunne det jo være fedt at få nogen magen til. Dette er nok et longshot, men er der nogen, som ved hvor jeg evt. kan få disse stumper fra? Så mangler der ben til gulvtam og en reife til stortrommen, men det burde jeg godt kunne finde. Desuden kan jeg selvfølgelig sagtens finde alternative dele, men det kunne være fedt, hvis man kunne bibeholde en del af originaliteten. Jeg håber nogen af jer kloge hoveder herinde kan hjælpe. Og her er lidt billeder. https://imgur.com/1cLnWiP https://imgur.com/3t3YzRz https://imgur.com/GYB6XQS Edited October 11, 2017 by JesperM Link to comment Share on other sites More sharing options...
Casper Aggerholm Posted October 12, 2017 Share Posted October 12, 2017 Hold da op de ser fede ud! I meget flot stand!! prøv om Peter i Slagtøjscenteret i ikke dele til snare - han er ret vild med de lilletrommer? Har du billeder indvendigt fra trommerne? hvis du bliver træt af den må du sige til;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jon petersen Posted October 12, 2017 Share Posted October 12, 2017 "Tilhørende" - njah, Kawai er noget helt andet end Meazzi, Japan og Italien. Men det var måske heller ikke det, du mente? Med Jørgen Mainz har et Kawai mage til - og måske ekstra dele? Venligst Jon Link to comment Share on other sites More sharing options...
shell master Posted October 13, 2017 Share Posted October 13, 2017 må lige sige jeg er enig med casper woaw hvor er det et flot sæt tillykke og held og lykke med at finde delene til det gert Link to comment Share on other sites More sharing options...
JesperM Posted October 15, 2017 Author Share Posted October 15, 2017 På 12/10/2017 den 18:40 , jon petersen skrev: "Tilhørende" - njah, Kawai er noget helt andet end Meazzi, Japan og Italien. Men det var måske heller ikke det, du mente? Med Jørgen Mainz har et Kawai mage til - og måske ekstra dele? Venligst Jon Haha John. Det var bestemt ikke det jeg mente Det var bare ment i at den fulgte med sammen med sættet. Men Jeg vil da helt sikkert prøve at høre Jørgen. Tak for det. På 12/10/2017 den 06:38 , Casper Aggerholm skrev: Hold da op de ser fede ud! I meget flot stand!! prøv om Peter i Slagtøjscenteret i ikke dele til snare - han er ret vild med de lilletrommer? Har du billeder indvendigt fra trommerne? hvis du bliver træt af den må du sige til;) Det er da helt sikkert også et forsøg værd. Det prøver jeg Ja, der er et her: https://imgur.com/H1yAK1g De har den fineste hvide maling inden i Og btw. sættet er taget i bytte gennem 4Sound i Aalborg, hvor jeg arbejder, så sættet ryger til salg, lige så snart jeg har fået pudset og plejet det lidt. Der er du jo selvfølgelig meget velkommen til at gøre en god handel, hvis det er Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr.Mains Posted October 21, 2017 Share Posted October 21, 2017 HEJ...... så giver det mening med d e fotos, at trommerne stod i noget der "Lignede" en musikforretning. Det er et fint sæt du har købt - eller rettere taget i bytte - men en sjov spec. lilletromme fra Italien , og nogle lidt billigere trommer fra Japan. Det er nogle kraftige solide kedler, med RE-ring, der vist nok skulle ligne LUDVIG. Fik selv købt et KAWAIsæt magen til for 6-7 år siden her på TS - i endnu værre stand. Det var også hvidt, men rettelig - falmet i Coating, der havde været mintgrøn. Men efter en lang proces er det lavet - og tilbageført - og står rigtig flot. alt org. hardware var til stede heldigvis. Det er nærmest håbløst at finde noget i dag - til reparationer. Derudover har jeg et andet KAWAI sæt som er blevet customiseret - med spec. maling mm. og et tredje sæt med samme kedler / beslag mv. Der hedder bare TEISCO, så det dengang passede ind i deres produktlinie / sortiment. DET vil føre for vidt at beskrive restaureringsprocessen her, men du er velkommen til at ringe: 20298877, så skal jeg fortælle. Jeg har også en fotoserie med "før og nu billeder" jeg kan sende på din mail. mvh. Jørgen Mains Link to comment Share on other sites More sharing options...
JesperM Posted October 21, 2017 Author Share Posted October 21, 2017 4 timer siden, Dr.Mains skrev: HEJ...... så giver det mening med d e fotos, at trommerne stod i noget der "Lignede" en musikforretning. Det er et fint sæt du har købt - eller rettere taget i bytte - men en sjov spec. lilletromme fra Italien , og nogle lidt billigere trommer fra Japan. Det er nogle kraftige solide kedler, med RE-ring, der vist nok skulle ligne LUDVIG. Fik selv købt et KAWAIsæt magen til for 6-7 år siden her på TS - i endnu værre stand. Det var også hvidt, men rettelig - falmet i Coating, der havde været mintgrøn. Men efter en lang proces er det lavet - og tilbageført - og står rigtig flot. alt org. hardware var til stede heldigvis. Det er nærmest håbløst at finde noget i dag - til reparationer. Derudover har jeg et andet KAWAI sæt som er blevet customiseret - med spec. maling mm. og et tredje sæt med samme kedler / beslag mv. Der hedder bare TEISCO, så det dengang passede ind i deres produktlinie / sortiment. DET vil føre for vidt at beskrive restaureringsprocessen her, men du er velkommen til at ringe: 20298877, så skal jeg fortælle. Jeg har også en fotoserie med "før og nu billeder" jeg kan sende på din mail. mvh. Jørgen Mains Det lyder super fedt Jørgen! Det er nok meget li det sæt du har har, for det her har også været mint grøn en gang. Og så med en sjov coating der minder lidt om fiskeskæl Jeg kommer til at sælge det lidt, som et gør det selv projekt, men jeg smøre alt op og får installeret nyt hardware, der hvor det mangler og smider nye skind på selvfølgelig også. Og så sliber jeg lige kanter på gefül, da de er noget ru efter diverse miljøer, hvor det har opholdt sig. Ellers ser det faktisk godt ud og heldigvis er det kun på slagsiden af stortrommen at der mangler bespændinger. Så det originale vender trods alt ud mod “seeren”. Det jeg dog er mest ked af er at de tre hooks på på lilletrommen mangler. Ellers havde den virkelig været fed. Jeg håber virkelig at jeg kan være heldig at finde noget som dur Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr.Mains Posted October 21, 2017 Share Posted October 21, 2017 Jeg opdagede at mit havde været mintgrønt, da jeg fik afmonteret lugs og andre beslag, var coating grøn nedenunder, idet den ikke havde været udsat for sollys og dermed falmet. Kedlerne er hvidmalede på inderside og yderside, og coating var dermed blevet gennemsigtig, og derfor kunne man se igennem og derfor også se brun " træsmuld" efter boring af huller i kedlen. Jeg har så fjernet coating med skarp kniv, og i stedet malet kedlerne mintgrøn (da man ikke kan male coating), og derefter lagt coating overnpå igen - så det ser grønt ud. "DET ER DET VÆRSTE TROMMEARBEJDE jeg lavet nogensinde" men flot blev det.... Send mig lige din mailadr. så kan du et par fotos. Hvad skal KAWAIkedlerne koste som de står nu (uden lilletromme) og med gamle skind, uden restaurering ?? Hvad regner du med at kedler skal koste (uden lilletromme) når du har gjort de du skriver med at slibe -smøre og skind. ? Den tid jeg har brugt på sættet tror jeg ikke jeg nogensinde ville få hjem i handel - men det er der jo til mig selv. DEt er altid noget , at der er org. lugs på stortrommen, men det trækker ned, at der kommer uorg. spændeskruer /claws og reifer på.... /Jørgen Link to comment Share on other sites More sharing options...
lyskilde Posted October 25, 2017 Share Posted October 25, 2017 Hej Jeg ligger inde med 7 claws i skiftende stand. Billede kan sendes. mvh Torben Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts