HJÆLP mine skind går urolig stramt!

Mads Pedersen
 Share

Recommended Posts

Hey alle!

Mine trommer er om coated med en fantastisk flot delmar silver glass glitter. Kanter er i sin tid lavet til punkt og prikke af Jess fra drs. Men den tykke wrap gør sku at mine skind skal præsses på med vold og magt! Så mit spørgsmål er, hvad gør jeg? Skal jeg på et tromme værksted eller er det noget jeg med lidt snilde selv kan gøre noget ved? Bus og råd modtages med kyshånd :)

Jeg tænker mest om coatingen er lavet af en pro, fx om det også er Jess der har lavet det? For så burde du nok være blevet gjort opmærksom på at det ville være et problem. Når det så er gået galt så burde vedkommende lave det om ub.

Medmindre det der glass glitter er noget lort at arbejde med (flækker nemt el.), så er eneste løsning vel at fjerne en passende stribe i begge ender, således skindet går nemt på. Når skindet er monteret vil det ikke kunne ses. Om det er til pga. en syg god lim eller limresterne efterfølgende giver problemer...? Ellers kan du måske købe preinternational skind. De er vist en smule større, men jeg ved ikke om de findes i alle udgaver eller om problemet så bare bliver med omvendt fortegn, altså at de er FOR store... EDIT: Nej, den er ikke god. Så passer rims ikke...!

Edited by KalEl

Pre-int. skind er udelukket. Det er helt andre størrelser.

Er det også Jes der har coated sættet? I så fald så bør du kontakte ham for lige at høre om han kan fixe det. Hvis ikke, så kan du gøre som Anders foreslår.

Alternativt kan du prøve at kigge efter Remos nye Classic skind. De er lige en tand større end alm. skind, lavet netop til gamle trommer hvor skind har en tendens til at gå stramt.