Gunnar Kristiansen Posted December 8, 2017 Share Posted December 8, 2017 Faldt over Yamahas nye mikrofon/modul - har nogle af jer købt den? Jeg tænker på om den vil være god som nem monitor på jobs? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hasse Tang Posted December 8, 2017 Share Posted December 8, 2017 Ikke endnu, men jeg er da fristet til at prøve den - 4Sound har den hjemme… Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikkels Posted December 8, 2017 Share Posted December 8, 2017 Jeg skal lige forstå: vil du så have den triggede samplelyd i ørerne og lade den akustiske lyd komme ud til publikum? Eller vil du sende den triggede samplelyd ud til publikum? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hasse Tang Posted December 9, 2017 Share Posted December 9, 2017 Der sidder en mikrofon i toppen af triggere, så man kan vel i princippet bare få den rene trommelyd uden samples og effekter i ørerne…? Med forbehold for mikrofonens kvalitet forstås… Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hasse Tang Posted December 9, 2017 Share Posted December 9, 2017 triggeren, ikke triggere generelt. Og med det mener jeg den medfølgende trigger/mic man sætter på stortrommereifen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunnar Kristiansen Posted December 9, 2017 Author Share Posted December 9, 2017 Som jeg forstår det kan man blande akustisk lyd og samples om man vil. En mega nem måde at få et lækkert medhør på in-ear med tænker jeg. Spørgsmålet er, om mikrofonerne tager for meget “larm” med ind. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BendixBoogie Posted March 16, 2018 Share Posted March 16, 2018 Er der stadig ikke nogen som har prøvet den? Jeg er på jagt efter en nem monitorlyd til øvning. Det lyder næsten 'for godt til at være sandt' når man ser de forskellige videoer på nettet. Som jeg har forstået det, er der i grundpakken én trigger på BD, og resten af sættet bliver mic'et? Link to comment Share on other sites More sharing options...
k_50 Posted March 20, 2018 Share Posted March 20, 2018 Der er en del info og erfaringer her: http://www.drumforum.org/index.php?/topic/150100-review-yamaha-ead-10-live-performance/?hl=yamaha Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts