Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej

Jeg leder efter et 20-21" ride der både er lyst, chrasher godt og samtidig har et veldefineret stik lyd.

Det er måske lidt modstridende egenskaber :-)

Posted

Er det ikke et 21” Zildjian Sweet ride du er ude efter så? Nok A modellen hvis det stadig skal være lyst :-) Ellers et 20” Paiste Modern Essentials, men de koster jo...

Posted

Det er sjovt at folk ofte nævner et 21" Sweet Ride når talen falder på noget der kan crashe. Jeg har kun prøvet et en enkelt gang, og det syntes jeg bestemt ikke var noget man bare sådan lige crashede?

Posted

Altså det jeg forstår ud fra Jeres indlæg er, at Paiste bare er det bedste? ;-)

Jeg lyttede lige til et par lydfiler på Youtube, og det virker til at de nyere Sweet Rides er tyndere end de lidt ældre, og crasher væsentligt bedre. Det var lige før det faktisk lød hæderligt.

Posted

Jeg havde en idé om at Masters Sweet Ride var genindført som Masters Mellow Ride, men kan ikke se den på Paistes hjemmeside. 

Very strange......:ph34r:

Jonas prøv lige at lytte til 19" Masters Extra thin. Godt crash, rimelig stikdefinition, brugbar klokke.

Ulf 

Posted

De havde ikke rigtigt noget og det 20" 2002 jeg endelig besluttede mig for at rykke på, havde judas (Dennis) solgt til en anden. Utroligt, at han ikke spurgte mig om lov til sælge det. 

Ungdommen nu om dage :-)

Posted

Tak for tilbuddet, men jeg venter bare til der dukker noget op.

Dream bækkenerne kan, så vidt jeg har forstået, variere utroligt meget i lyd, så man er nødt til at teste det man køber.

Posted

Ja, de svinger en del, og de nye udgaver (synes jeg) lyder markant bedre end de nye.

Jeg synes også at deres Vintage bliss serie lyder helt fabelagtigt, men det er et bækken med meget lav volumen. Jeg har et 22 Dream Vintage Bliss, som vel er det bedste crash jeg nogensinde har hørt, men det er så lavt så jeg ikke kan bruge det til indspilninger. Desværre....