Spørgsmål om spændeskruer.

Schødts

Recommended Posts

Hejsa, lige et spørgsmål til alle jer kloge hoveder her på siden. Jeg har en gammel Tama imperialstar lilletromme, som jeg desværre ikke kan samle, da der mangler 10 spændeskruer. Det burde jo ikke være så svært, men kan ikke finde ud af hvilke gevindstørrelse jeg skal have fat i. Lilletrommen er fra start 80´erne og spændeskruen skal være 35 mm. lange + skruehoved, men er der nogen der ved hvad størrelse gevind som der er anvendt af Tama i den periode.?

Og de passer ikke?
7/32" og 6 mm er jo ret tæt på hinanden, så måske dét du har målt til 6 mm. i virkeligheden er 7/32…?

Og dog: Jeg kan se på STdrums at der findes både M5 og M6-skruer: http://www.stdrums.de/shop/index.php?cat=c31_Tensionrods-Tensionrods.html

- det var jeg ikke klar over.

Har 4Sound i Odense ikke et lille reservedelslager? Det er vel efterhånden den eneste slagtøjsbix på Fyn…?

• 2 weeks later...

Er sikker på at det ikke er 5 eller 6 mm gevind, da jeg har en M6 og gevindstigning passer ikke sammen. Men har med skydelære målt udv. diameter på skrue, som siger 5,25 mm. Når jeg ser på gevindtabeller så ser det ud til at 7/32" skal have en udv. diameter 5,556 mm. Men kan ikke finde noget som kommer nærmer i diverse gevindtabeller, så måske en tur til 4 sound vil hjælpe, selv om det er en tynd omgang hvad slagtøj angår.