Råd til Roland tromme

Annefan

Recommended Posts

Hej jeg spiller trommer i band og har heldigvis mulighed for at øve her i min lejlighed både på mit akustiske og elektriske. Mit elsæt er et billigt nybegynder sæt fra Thomann, son jeg nu er  ved at ombygge til et Roland sæt. Dette fungere også ok, da 3 mine gamle tam tamer og crash/ridebækkener kan spille med mit Roland td3 modul jeg købte brugt (det giver ikke den bedste lyd men det virker ok) . Indtil videre er der blevet skiftet lydmodul til Roland td3 (ja det var det jeg havde råd til) en Roland hi hat og en Roland snare drum size 12. Omkring lilletrommen har dog et par enkelte spørgsmål, for jeg synes godt nok at den er “overfølsom” eller hvad man kalde det. Den kan stå på et lilletrommestativ for sig selv, men røre jeg ved den i siderne, eller kommer til at snitte den med benene når jeg spiller, eller røre den i bunden, ja siger den altså noget, eller reagere på at jeg slår på den. Min gamle lilletromme som var en millenum mesh head size 10 reagerede kun når jeg satte Jack Jack stik i den og slog på den, da jeg kørte med mit gamle lydmodul fra millenium, men da den blev sat i mit Roland td3 modul gik den også sådan lidt “amok”, at når jeg bare rørte ved den med benene så sagde den noget. Dette gav nogle udfordringer da den hang fast på racken. Jeg ved godt at de skal sige noget når man sætter dem i Jack Jack stik, men det virker lidt underligt. Jack Jack stikket skal tages ud af den, hvis jeg vil flytte med den, for ellers siger den noget, indtil at jeg er færdig. spørgsmålet er meget simpelt. Skal Rolands eltrommer opføre sig sådan?. Vil lige påpege og sige at min Roland hi hat fungere 110% uden problemer og det er den eneste tromme som nærmest går “amok”. De andre som er tam tamer siger ingenting, kun når jeg slår på dem og sætter Jack Jack stik i dem. Min Roland lilletromme er en size 12 pd120 (købt brugt) og den fungere ganske upåklageligt vel og mærke. Den skal bare stå sådan at man ikke har nogen “fysisk” kontakt med den med benene, da den ellers vil “reagere” med det samme. Håber at der nogen der lige kan give lidt tips her

Edited by Annefan

Hej Maja, og velkommen til. Nej det er ikke normal opførsel for en PD120. Du skal ind i menuen hvor der er justering for sensitivity, crosstalk og hvad der nu er af muligheder for justering af trigger inputs.

Jeg kender ikke TD3 modulet overhovedet, men der må være hjælp at hente her.

TD3 manual

Ellers ring ud til Roland og spørg efter Arne. Han kan hjælpe dig.

Lykke til med sættet

-Ulf