Casper Aggerholm Posted June 22, 2018 Share Posted June 22, 2018 Hej. Jeg har er 2.2 x 4,5 m trommerum i med murstensvægge og pudset loft. Der er lagt gulvtæppe på gulvet, men akustikken er ringe. Overvejer at sætte 2 troldtektplader i loftet, men er usikker på hvad jeg skal gøre på væggene? Det skal helst være noget der ikke fylder for meget i dybden da rummet er smalt i forvejen. Gode tips og tricks? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Casper Aggerholm Posted June 22, 2018 Author Share Posted June 22, 2018 Link to comment Share on other sites More sharing options...
KalEl Posted June 22, 2018 Share Posted June 22, 2018 Nu tror jeg det du søger er "lyddæmpning" og ikke isolering.... Men bortset fra det :) Pak nogle isoleringsbats ind i lærred, eller sprøjt dem med en 1:3 maling/vand opløsning, for at undgå drys, og hæng dem op på væggen. Ikke nødvendigvis i tæt formation, men spredt rundt for at "ødelægge" de hårde og lige flader. Dem kan du også sætte i loftet, men så sæt dem tæt. Du kan få bats i forskellige hårdheder, så find den gyldne mellemvej mellem blødhed og til at arbejde med. Alternativt kan du sætte tykke/tunge gulvtæpper på væggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
klausm Posted July 2, 2018 Share Posted July 2, 2018 Jeg har brugt akustikskumplader fra Thomann: https://www.thomann.de/dk/the_takustik_hilon40.htm Det fungerer ret godt, synes jeg. Jeg havde murstensvægge før, og akustikpladerne gør, at lyden ikke bliver kastet så kraftigt rundt i lokalet. Jeg har også monteret Troldtekt i loften, men i mit tilfælde var det ikke nok - og derfor supplerede jeg med pladerne på væggene. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hasse Tang Posted July 3, 2018 Share Posted July 3, 2018 Du kan også overveje at hænge moltontæppe op langs to af væggene: https://www.thomann.de/dk/search_dir.html?sw=stairville+curtain&smcs=437266_7207 Det tager en god del af genklangen, dog primært de højfrekvente lyde. Dybere frekvenser kræver mere gods, og tager derfor mere plads at bekæmpe. Det er dog typisk de højfrekvente lyde der irriterer ørerne mest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hamselv Posted July 3, 2018 Share Posted July 3, 2018 Jeg ville nok hænge nogle tæpper på væggene. Nogle langhårede fra IKEA vil gøre en stor forskel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
UlfN Posted July 4, 2018 Share Posted July 4, 2018 Hvad med at skifte trommerne ud med en blokfløjte. Der tror jeg akustikken vil passe helt fantastisk. Så slipper du også for dyre troldtektplader, grimme tæpper, og tromme larm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
yding82 Posted October 22, 2018 Share Posted October 22, 2018 Det jeg har gjort var at køre forbi en byggeplads hvor de er i gang med at sætte loftplader op i hænge loft. Og der bliver altid kyllet en masse ud som man kan nasse sig til for en sodavand til sjakket og så ellers lime pladerne op det er en billig og effektiv måde at dræbe lyd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts