Gunnar Kristiansen Posted October 16, 2018 Posted October 16, 2018 Faldt lige over denne, og mindedes nogle gode stunder 1
Dr.Mains Posted October 19, 2018 Posted October 19, 2018 JA... som tiden er gået --- og det var gode weekends. Og allerbedst... er der i foråret sket "ejerskifte" af Jan Halback´s Ludwig Vistalite Tequila Sunrise, som ses til højre... Det er blevet Topshinet og opgraderet med rigtige gennemsigtige skind og rigtig Ludwig logo på stortrommen......FLot & Godt. ... og står nu hos - ja gæt engang
søs Posted October 19, 2018 Posted October 19, 2018 8 timer siden, Dr.Mains skrev: JA... som tiden er gået --- og det var gode weekends. Og allerbedst... er der i foråret sket "ejerskifte" af Jan Halback´s Ludwig Vistalite Tequila Sunrise, som ses til højre... Det er blevet Topshinet og opgraderet med rigtige gennemsigtige skind og rigtig Ludwig logo på stortrommen......FLot & Godt. ... og står nu hos - ja gæt engang Lyder godt - vil se billeder - tak!
Dr.Mains Posted October 19, 2018 Posted October 19, 2018 Jeg havde naturligvis lavet Velkomsdrinks " Tequila Sunrise," da Jan leverede trommerne. Herefter er hele sættet yderligere renset og poleret med acrylpolish m. maskine. Hardware er pudset og smurt - nye clear skind med logo.
Dr.Mains Posted October 19, 2018 Posted October 19, 2018 Lyskasse med gule lamper - i Øvelokalet - hjælper på farverne og stemningen
Dr.Mains Posted October 19, 2018 Posted October 19, 2018 ….Efter en meget tør sommer blev der deklareret afbrændingsforbud i private haver - så trommerne blev ikke brændt af.... Det var det …. og selvom trommerne er fra ca. 1975 - står de stadig distancen !! /Jørgen
søs Posted October 21, 2018 Posted October 21, 2018 Ved ikke lige, om tråden måske går i en anden retning end tiltænkt - men det var altså de fedeste weekender på Pårup Skole. Stor tak til Nicolai ("junta-far") for den store indsats. Og - sættet ser godt ud, Mr. Mains - lyder de osse godt (li'så godt som andre gamle Ludwig) ..?
Dennis Hentrich Posted October 21, 2018 Posted October 21, 2018 På 19/10/2018 den 22:53 , Dr.Mains skrev: Snyder mine øjne, eller er det chrome dots på de Remo skind?
Dr.Mains Posted October 21, 2018 Posted October 21, 2018 Hej Dennis - dine øjne virker vist fint nok... Slagtøj Centret havde ikke Remo skind med silverdots, - bliver nok ikke ikke lavet ? og det skulle ikke være sorte ligesom CS-skind. Derfor ud og købe blød silverfolie, og selv skåret / og målt ud. Syntes det passer meget bedre i looket, til hardware og de FEDE farver. Hej SØS - du får svar i samme tråd . Jeg var lidt skeptisk inden jeg købte det af Jan, for jeg har aldrig haft et acrylsæt før - eller spillet på et, selvvom de var populære i 70érnes ungdom. Hvis det var helt klart-gennemsigtig, havde sig ikke købt det. Så det var en blanding af nysgerrighed og det visuelle udtryk . Orange eller Blå - kunne gå. Men det var den 3-stribede gul-orange -rød der var optimalt. Men har opdaget at der her er anderledes, idet det røde bånd ligger nederste, hvor det på andre sæt på "Nettet" ligger i toppen på slagsiden - underligt ? Og så er det anvendelige størrelser med 22-12-13- og 14 sn. incl. Har sat clear Emperor på top af tommerne, som jeg har på andre sæt og tynd Ambassador i bund. Men oplevede de tykke skind "Bremsede " sustainen på 12 og 13. så har nu skiftet til Amb. på de 2. Pt. har jo stadig et tykt Emp. på 16ér. Nye farvede skind fra Remo, har været overvejet, og flere gangen blev "presset" i SC, som har set sættet. og syntes jeg skule havde orange slagskind på. Men de laves pt. kun i de tykke Emperor… så det er lagt lidt på hylden. Det er ikke et studiesæt - for der er meget lyd i, men mere et blæret scene/show sæt, og en meget godt sprød lilletromme. Haft det ståenden i øveren en perioden, for at spille det ind, og de andre var positive. Jeg er positiv, og har ikke fortrudt, men om det er ligeså godt som andre gamle sæt - ved jeg ikke, har kun et gammel Ludwig WMP 20-12-13-16 fra 1967 at sammenligne med - og det er jo 2 forskellige typer sæt. Og så er der faktisk ingen større ridser i - og en lille revne i gulvtom. Måske fordi den allerførste ejer havde lagt folie på alle kedler - der således var beskyttet, men et helvede at få af. ( det har været et projekt Jeg inspirerede Jan til og hjalp med for en del år siden )
Dr.Mains Posted October 21, 2018 Posted October 21, 2018 Sættet havde fået noget grønlig træfolie på, og det var tydelig at se det ikke var original Ludwig. Næste foto har Jan lige sat det nye sæt op i haven - med det der fulgte med …. så det er da meget pænere nu !!
Recommended Posts