Casper Aggerholm Posted October 27, 2018 Posted October 27, 2018 Det er efterhånden meget længe siden at jeg har lavet et opslag her på Ts. Der kommer langt om længe et her, efter at været blevet inspireret af et nyt indlæg på en gammel blog herinde fra en anden bruger. lidt om mig og trommernes plads i mit liv: Jeg har krejler/nørdet gear i næsten 10 år, med stor interessere. 14 juli 2018 fik jeg en lille datter, og det er for første gang, også af økonomiske årsager, næsten sat fuldt stop for indkøb/salg af gear. Heldigvis får jeg stadig spillet lidt. Startede for efterhånden ca. 5 År siden kimen til mit band Loco Motives. Oprindeligt Fandt jeg en guitarist og en bassist online, og efterfølgende er der kommet flere til, og hoppet fra igen. Guitaristen er der stadig, men der er pt. En anden bassist og så er der kommet en trompetist med for efterhånden 3 år siden. Vi droppede i bandet for et par år siden at spille cover musik da gejsten var ved at dø, og aftalte at spille original musik. Guitaristen havde lidt skrevne instrumental numre liggende, og har siden løbende lavet flere. Han kommer med melodier/temaer og vi finder ud af resten i fællesskab - det har virkelig givet et positivt indspark. Genren har altid været instrumental funk, jazz, blues, rock inspireret. Bandet har altid haft en hel klar hygge/sekundært status ift studie/job og ambitioner omkring det, men vi nyder at spille. Igennem det sidste år har vi haft en fed fyr med på Keys som virkelig gav noget, men han meldte sig desværre, ud af det blå, ud af bandet 2 uger inden at vi skulle spille vores første koncert med original musik her den anden dag. Det var et uventet og ærgelig slag i maven, men vi fik øvet 2,5 gang før selve koncerten og fandt faktisk ud af at han slet ikke manglede så meget i lydbilledet som forventet. Det var meget positivt, da min første tank var ved beskeden om hans udmelding, at jeg ikke kunne overskue at skulle finde ny keysmand igen. Oven i det, flyttede jeg fra nørrebro Kbh, tilbage på landet (4690) i Marts. Den resulterende Transporttid har udfordret glæden ved at spille og jeg har overvejet om jeg gad at bruge 2 timer i bil pr. øver. DET er jeg kommer frem til, at Jeg gerne vil - heldigvis:). Ville have det dårlig med at lægge efterhånden 18 år bag trommerne (nogen mere engageret) end andre, på hylden. Det var SJOVT at spille på Stengade for et par uger siden. Resultatet var bedre idag til end min første følelse på scenen. Jeg har her de sidste dage hørt klippene nogen gange, og jeg tænkte at jeg ville dele resultatet med jer. Det består ii 3 klip af ca. 30 min. Der er selvfølgelig småfejl og et enkelt sted hvor vi kikser lidt, men overordnet er jeg meget tilfreds. Ris/Ros er velkomment:). Koncert fra Stengade: https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fchannel%2FUCGQd2sIkr2930gAv59GqVNw%3Fview_as%3Dsubscriber&h=AT2VPZHmCZVlICoFJ4ETUOtAr00ScmI8URUe47oxbGD6_aUm3RQ5pnPKKexlvcRXFtEIzbeRrC6IHmfZMqIJowyIvpX1R5RMTQKuTlxqKmQGuhlcHuQgds-f 3 studie indspillede sange: https://m.soundcloud.com/casper4640 Ps. Jeg undskylder slåfejl - dette er skrevet på min tlf midt om natten, efter at ha givet min datter mad.
Dr.Mains Posted October 28, 2018 Posted October 28, 2018 Hej Casper.... Har lige siddet og lyttet liveindspilningerne fra Stengade Contra studie indspilninger.. I Stengade-mixet er trompeten fremtrædende, og svært at høre bassen og dit trommespil...... detaljerne. MEN det kan man så på studieudgaven. Det er godt mix, om det er jer selv eller en proff. i rigtig lydstudie. ? Nummeret FROG LEGS er fedt, og godt stpillet Casper - tight og passende - og ikke overspillett og de andre spiller også godt.....Tror jeg selv lige skal prøve at spille efter det FRØ nummer... /Jørgen Mains
Casper Aggerholm Posted October 28, 2018 Author Posted October 28, 2018 Mange tak Jørgen:). Vil give dig ret ift live mixet. Vi får på et tidspunkt lyddsporerne når de er mixet og mastereret fra Stengade - det bliver spændende. Syntes at niveauerne bliver en smule bedre i løbet af koncerten. studieibdspilningerne lavede vi hos en ung gut i Nordsjælland - han mixede og Masterede det. Vi blev godt tilfredse. Vi indspillede over 1 weekend. Spændende - fedt at du vil:).
Dr.Mains Posted October 28, 2018 Posted October 28, 2018 Jamen så er det afprøvet - fedt at spille til.... godt groove og mulighed for lidt fills. Er det hjemmeskrevet ? Eller et Cover ?..... kommer til at tænke på noget inspiration fra Lee Rittenour, Dave Grusin, og Sonny Emory på drums……...
Casper Aggerholm Posted October 28, 2018 Author Posted October 28, 2018 Alle numrerne er hjemmeskrevet :). Planen er at få indspillet nogle flere, men det koster lidt. 2 uger før koncerten på Stengade, hoppede keyboardmanden ud af bandet - det var lrgeligt.
Casper Aggerholm Posted October 31, 2018 Author Posted October 31, 2018 Ingen der syntes at det er forfærdeligt at høre på?
UlfN Posted November 3, 2018 Posted November 3, 2018 Jeg synes det lyder glimrende. Og det skal ses i lyset af, at jeg mener en trumpet ,som solo instrument, kun er brugbar til to ting. Kavaleri signalhorn , og musik til spaghetti westerns. Men trompeten er her, efter min mening, meget velklingende, og falder fint ind i helheden. Dejligt. Kunne dog ikke høre noget keyboard på studie indspilningen. Var han heller ikke med i studiet, eller kan jeg bare ikke høre ham?
Casper Aggerholm Posted November 4, 2018 Author Posted November 4, 2018 Mange tak Ulf:). han kom med lige efter vi havde indspillet.
Recommended Posts