Martin Isbrandt Posted November 8, 2018 Share Posted November 8, 2018 Hej slagere Har et trommesæt, hvor jeg har overvejet, at pudse kanten af med noget finkornet sandpapir, inden jeg skifter skind - vil bare lige høre for og imod inden og i så fald hvilken korn der er egnet ? Formen på kanterne er fin nok (det er ikke et gammelt sæt), det er bare, at porrerne i træet virker mere åbne og grove end hvis de var helt nye. Har også hørt om stearin til at fikse det ? Det er vel mere skånsomt Derudover har jeg hørt, at kanterne kan blive for glatte og "glide" ud af tuning - kan det passe ? Hvad siger i ? Mvh Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr.Mains Posted November 8, 2018 Share Posted November 8, 2018 Hej Martin.... Jeg har nu i mine mange år som trommeslager IKKE hørt om / oplevet at hvis kanter bliver for glatte, kommer skindet ud af stemning.... Som du skriver er formen OK, forstået på den måde at kanter er fine , og ikke skæve med hakker. Tænker du var lige "render dem over " med fint sandpapir korn 180-200, og lidt stearin, så det ikke knager.... Så det kan ikke gå galt - tvært imod. . Hilsen Jørgen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunnar Kristiansen Posted November 9, 2018 Share Posted November 9, 2018 Lige mht. "glathed" … jo glattere kanterne er, jo nemmere er trommen at stemme, da skindet kan bevæge sig frit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Isbrandt Posted November 9, 2018 Author Share Posted November 9, 2018 OK. Så prøver jeg det Og jo - jo glattere jo nemmere, det giver god mening Tak Link to comment Share on other sites More sharing options...
René Eriksen Posted November 9, 2018 Share Posted November 9, 2018 ... Som man siger ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts