lukasb Posted November 16, 2018 Posted November 16, 2018 Er der nogen der har erfaring med at skifte kabel på en DW remote hihat? Mere specifikt er jeg gået i stå ved afmonteringen af det gamle kabel i kassen på bækken-delen (se billede). Det er med møje og besvær lykkedes mig at løsne alle fire umbraco-skruer, men kablet sidder stadigvæk fast. Jeg er også begyndt at tvivle på, om jeg nogensinde får sat det nye kabel fast, på en måde hvor det ikke bare falder af midt i et gig. Hjælp! Sig noget klogt!
Hamselv Posted November 16, 2018 Posted November 16, 2018 Hmm. Tror ikke der er så meget hokus pokus i det, med mindre det også er limet. Hvis du skruer alle skruerne helt ud og så trækker i det med en tang, må det være muligt at få det der fra.
lukasb Posted November 16, 2018 Author Posted November 16, 2018 Hehe... Ja, du fik ret. Da jeg tog mod til mig og brugte lidt vold lykkedes det. Nu har jeg samlet hele molevitten med det nye kabel og må med sorg og frustration konkludere, at kablet er for langt og pedalen derfor hænger helt nede ved gulvpladen. Jeg kan simpelthen ikke komme i tanker om, hvad jeg eventuelt kunne have gjort forkert. Det kan da vel ikke være meningen, at jeg skal klippe i kablet?!!
Hamselv Posted November 17, 2018 Posted November 17, 2018 Sådanne kabler bruges også på cykelbremser og der trækker man det bare igennem hullet til længden passer, men hvis der ikke er plads kan du jo blive nødt til at klippe. Hvis du ligger det gamle kabel op ved siden af kan du nok få en rinelig fornemmelse af hvor meget du skal klippe af. Du skal bare ikke klippe for meget af. Det er bedre at tage for lidt og så klippe igen hvis det ikke er nok.
lukasb Posted November 17, 2018 Author Posted November 17, 2018 (edited) Jeg kan bare ikke slippe mistanken om, at længden er nøje afmålt fra babrikken og det bare er mig, der har overset noget. Nåmen hvis tiøren ikke falder indenfor de næste par døgn, klipper jeg i den. Tak for støtten (Det var et helvede at få det nye kabel bestilt hjem fra USA og igennem tolden, så man render ikke bare ned og køber et nyt) Edited November 17, 2018 by lukasb
DRUMMAKER Posted June 10, 2019 Posted June 10, 2019 i princippet kunne man købe et til en plæneklipper det er også tråd kabel .. eller et alm gaskabel kunne også sagtens bruges .. det skal selvfølgelig tilpasses .. eks et gaskabel er mere bøjeligt end et tråd kabel så det besvær med usa kunne have sparet dig
Recommended Posts