B.Ba Posted January 2, 2019 Share Posted January 2, 2019 Hej, jeg har en Yamaha FP 8500C pedal - den med rund filtkølle, den er jeg såmænd godt nok tilfreds med, men hvad er egentlig forskellen på den og så 9500C modellen, altså lige bortset fra køllen, kan se de beskriver 8500C som long board, er det en af forskellene på de 2 og hvad betyder det, at det er long board, frem for det andet, på billeder kan jeg ikke se forskel, derudover ser derud til, at 9500C kan justeres lidt mere og vil godt indrømme, jeg ikke ved om det har en betydning, håber i er nogle, der har svar på mine spørgsmål. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hasse Tang Posted January 2, 2019 Share Posted January 2, 2019 8500 har ganske rigtigt længere board, og så kan køllens vinkel ikke justeres uafhængigt af pedalvinklen - det kan den på 9500. Jeg har en af hver, bruger dem til forskellige ting. 9500'eren virker lidt lettere og hurtigere, mens 8500 er god til at trampe igennem når man skal spille højt og måske lidt mindre raffineret… Link to comment Share on other sites More sharing options...
B.Ba Posted January 3, 2019 Author Share Posted January 3, 2019 Ok, troede 9500 kunne give mere lyd med den kølle?? - men vil du så mene 9500 er bedre til f.eks dobbelt slag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChristianVest Posted January 3, 2019 Share Posted January 3, 2019 Jeg har prøvet begge to, synes ikke der er så stor forskel. 9500’eren er fed hvis man kan lide at finjustere sin pedal, så den lige præcis passer til en. Synes begge er nemme og lette at spille på - lidt for nemme og lette hvis du spørger mig Jeg har en 9500c jeg ikke bruger, du er velkommen til at låne den, så du kam prøve dem side om side. Den er også billigt til salg, hvis det kunne friste Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hasse Tang Posted January 3, 2019 Share Posted January 3, 2019 Det skal tilføjes at min 9500 har direct drive, mens min 8500 er kædedrevet - det betyder formentlig også en del ift. respons og hurtighed. Der sidder almindelige filtkøller på begge pedaler - jeg bryder mig ikke om de der fancy plastik-køller. 9500 er muligvis hurtigere, og dermed også lettere at lave hurtige dobbeltslag med. Jeg vil dog ikke lægge hovedet på blokken hvad dét angår, for mig er det mere et spørgsmål om hvad der føles rigtigt i forskellige musikalske situationer; 8500 til pop/rock-jobs, 9500 til jazz og den slags. Link to comment Share on other sites More sharing options...
B.Ba Posted January 3, 2019 Author Share Posted January 3, 2019 Tak for jeres info. Til dig Christian vil jeg sige tak for tilbuddet, jeg bor bare i Jylland, så lidt stor afstand, mht. til at låne/prøve din pedal, men det kommer jo også an på din pris, hvis den skal sendes. Måske kan i lige forklare mig noget om longboard og hvad betydning det har i samligning med en alm. PS. er også mest til filt køller,. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hasse Tang Posted January 3, 2019 Share Posted January 3, 2019 Longboard betyder at fodbrættet er lidt længere. Forskellen er dog til at overskue, max et par centimeter. Godt hvis man har store fødder og spiller med hælen nede, og så er min oplevelse som ovenfor beskrevet at man kan få lidt mere volume i slagene med det længere bræt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
B.Ba Posted January 3, 2019 Author Share Posted January 3, 2019 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts