Emil Naumann Posted January 30, 2019 Posted January 30, 2019 Hej der ude. Er der mon stemning for at få pustet liv i emnet, eller måske endda gennerelt mere liv i TS?
Mads Valther Posted January 31, 2019 Posted January 31, 2019 Ville elske det, men det virker som om at alle sidder på Facebook. Jeg hader virkelig Facebook, og synes det er tusind gange mere overskueligt og hyggeligt her på siden, men jeg virker efterhånden som en af de få.
Dr.Mains Posted January 31, 2019 Posted January 31, 2019 ENIG, der har været mere liv i "gamle dage" med køb - salg - erfaringer selvbyg-tips mv.... med det tyder på flugt til Facebook. Jeg bruger ikke selv FB, og det ville være fedt, hvis flugten kunne vendes, så TS blev interessant og mere sjov - igen. Så indtil videre er vi da 2 - Mads - der bakker op hilsen Jørgen
KalEl Posted February 1, 2019 Posted February 1, 2019 Jeg er her stadig, men bidrager ikke til den gode stemning... Det var som om der gik noget galt da siden blev opdateret og samtidig gik TS-dage fløjten. Ikke at jeg tror at der er en sammenhæng, og jeg er heller ikke ude efter Juntafar, som jeg er helt sikker på har sine grunde til at trække stikket. Det er bare ærgerligt at der ikke var nogen (mig selv inkl.) der samlede stafetten op og løb videre. TS-dage gav bare en fed IRL-oplevelse. Herinde var der en snes stykker som bidrog med mange relevante tråde og kommentarer, men det er som om at dem der fyldte mest, alle er forsvundet/gået i dvale. Jeg har fået alderen til at sige at alting var bedre i gamle dage. Det gælder i hvert fald for aktiviteten på TS. Men hvad gør vi ved det? Og hermed blev vi 3 :)
trommesæt Posted February 1, 2019 Posted February 1, 2019 (edited) Jeg er her på TS siden engang imellem, og er ikke på facebook overhovedet... Jeg glæder mig over, at der findes sådan en side som den her, men hvad der skal til for at få mere gang i den - ved jeg umiddelbart ikke, alt ting nu til dags går desværre over facebook… hvilket er en meget kedelig ting, Edited February 1, 2019 by trommesæt
søs Posted February 1, 2019 Posted February 1, 2019 Er herinde ca. 2 gange dagligt - desværre ofte uden resultat .. og ka' så'gu ikke finde på noget at skrive så tit selv. Kigger også på tromme-fora'er på fjæsen, med synes oftest, det bliver for useriøst der - modsat TS som altid er/var til at "stole" på. Om - og hvordan - TS kommer videre, aner jeg ikke ...
trommesæt Posted February 1, 2019 Posted February 1, 2019 Jeg ved det ikke... men muligvis er TS blevet dødt pga.nogle generations skift.. jeg tror de unge mennesker er til facebook, og for dem er en god gammeldags hjemmeside for umoderne til dem.. så TS er måske gået hen og blevet til senior afdelingen... men stadigvæk jeg ved det ikke... .
Casper Aggerholm Posted February 2, 2019 Posted February 2, 2019 Jeg kigger stadig - dog bliver det mindre og mindre. TS er en super fed side (har i hvert fald været), med meget viden og sjove gør det selv projekter. For mig døde ts lidt da hjemmesiden blev opdateret. Jeg syntes ikke specielt godt om det. Hvilket vist også er tilfældet for mange andre der er faldet af pga opdatering. Den manglende aktivitet er desværre selvforstærkende. Jeg bliver gerne mere aktiv herinde igen, men jeg har ikke tid til de store gør det selv projekter, og køb/salg af trommer for mig er rykket 100 % over på dba of facebook.
bcdrum Posted February 2, 2019 Posted February 2, 2019 Må også nok sige at min aktivitet her på siden er faldet drastisk. Jeg tror(især køb og salg) foregår på FB fordi det er nemmere, klik klik klik og så er annoncen ude på nettet, jeg har nogle gange desværre oplevet at jeg har lavet en feeeeed annonce og så kan det billede jeg har ikke være der. Så plejer jeg at slette det hele og så lægge det på FB eller DBA. Jeg ved der er mange der ligger link ind til DBA, men så kan bare gå derind i første omgang. Vi er nok blevet for magelige, og alting skal gå hurtigere og nemmere. Benny
Gunnar Kristiansen Posted February 4, 2019 Posted February 4, 2019 Jeg lytter lige med her. Min oplevelse er, at folk bruger et par facebook grupper til formålet, da de alligevel er på facebook hele dagen - i mere eller mindre grad. Disse grupper er en integreret del af det øvrige facebook-støj, på godt og ondt. Det folk nok lidt glemmer er, at det er færre mennesker der får glæde af de ting de skriver. Ting forsvinder på facebook, og Google finder det aldrig. Der er den dag i dag mange besøg fra Googles søgeresulater for TS. Der er jo uanede mængder af gode emner og svar at finde, og dem har Google heldigvis fat i. Men med facebook dør det. Simpelthen fordi, at man ikke kan søge det frem, og fordi folk ikke støder på det. Jeg har tænkt meget over hvordan siden her kan genoplives. Aktuelt nyhedsstof dagligt samt flere artikler og tests kunne nok hjælpe. Det var sådan set også der siden startede FØR forummet blev koblet på. Hvis der er omkring 10 gear-interesserede folk, vil jeg meget gerne give adgang til forsiden således at der kan oprettes indhold til siden. Jeg må også se i øjenene, at jeg efter snart 20 år med siden ikke længere selv har den store gejst ift. at bruge en masse ulønnede timer. Der har jeg ligesom været. Men jeg betaler for platformen - dog hjulpet at et par venlige sjæle som spæder til med bidrag (og stort tak for det). Så siden består, er her - og kan bruges. Så grib muligheden - der må da være nogen der synes det kunne være sjovt at skrive trommeudstyr på dansk? Lad mig høre… Mvh Gunnar PS: Det med billederne må være til at løse… PPS: Få nu lige jeres ansigter på jeres profiler - det vil helt sikkert også bidrag til noget personlighed herinde (igen).
henrikrathje Posted February 4, 2019 Posted February 4, 2019 hvad hvis vi er for grimme til at vise frem Jeg er glad for du lukker facebook siden.. facebook er noget skrammel til den slags seriøs snak..umuligt at få overblik over tråde derinde.. og køb/salg også super
Lille John Posted February 5, 2019 Posted February 5, 2019 Jeg savner en knap på forsiden, hvor jeg ved 1 klik kan få en overskrifts-oversigt over "ikke læste emner". Det ville virkelig øge funktionaliteten for mig. Måske findes den allerede, og jeg bare ikke har fået øje på den?
Lille John Posted February 5, 2019 Posted February 5, 2019 Forsiden. F.eks som på Lydmaskinen.dk, hvor der øverst i venstre hjørne er en menu, hvor der kan vælges "aktive emner" (hvis man ikke er logget ind) og "ikke læste" hvis man er logget ind.
Gunnar Kristiansen Posted February 5, 2019 Posted February 5, 2019 Modtaget - den havde vi også i gamle dage på forsiden. Med det nye system har jeg ellers betalt en del penge for en integration mellem forsiden og forummet, men det virker ikke ordenligt. Og værre - den skal opdateres ofte - mod betaling! Så nu har jeg fjernet den. Er der en kodehaj på forummet som gider at hjælpe her? PS: Lydmaskinen du henviser til er "kun" et forum kan jeg se, og ikke en decideret nyhedsportal med et underliggende forum - som Trommeslageren.dk er det. Det er det jeg mener med forsiden vs. forumforsiden, da det er to forskellige systemer.
Lille John Posted February 5, 2019 Posted February 5, 2019 Ja, jeg er med på at site-strukturen grundlæggende er anderledes. Men kan bare se at det betyder meget for hvordan jeg bruger et site/forum, hvor mange klik jeg skal igennem for at få et overskueligt overblik over "det nye". Jeg ved desværre intet om kodning. Og jeg tør heller ikke love det gør en forskel for andre end mig...
Gunnar Kristiansen Posted February 5, 2019 Posted February 5, 2019 4 minutter siden, Lille John skrev: Ja, jeg er med på at site-strukturen grundlæggende er anderledes. Men kan bare se at det betyder meget for hvordan jeg bruger et site/forum, hvor mange klik jeg skal igennem for at få et overskueligt overblik over "det nye". Jeg ved desværre intet om kodning. Og jeg tør heller ikke love det gør en forskel for andre end mig... Ikke desto mindre, så tror jeg at jeg lige har fikset den til dig?
Gunnar Kristiansen Posted February 5, 2019 Posted February 5, 2019 21 minutter siden, Lille John skrev: Perfekt - det virker for mig... Tak ! Var så lidt - har også lige smidt markedskategorierne på forsiden
Casper Aggerholm Posted February 6, 2019 Posted February 6, 2019 Fedt Gunnar :). Kæmpe plus. Jeg vil give dig helt ret i at fagligheden forsvinder meget på facebook. Derfor er det så Ærgeligt at Ts kører lidt på lavtblus. FB er dog konge til køb og salg syntes jeg. jeg håber at der kommer gang i selvbyggerforummet herinde igen - der har jeg nydt mange timers læsning samt posted om egne projekter. OG det var/er hyggeligt at have kendt bestemte folk herinde i 10 + år:). 1
Gunnar Kristiansen Posted February 7, 2019 Posted February 7, 2019 På 4/2/2019 den 13:04 , henrikrathje skrev: hvad hvis vi er for grimme til at vise frem super Men det er du jo ikke Henrik - ellers finder jeg selv et foto af dig og sætter på
Hasse Tang Posted February 7, 2019 Posted February 7, 2019 Jeg foretrækker klart TS til både salg og nørderi, men FB vinder på trafik når det gælder køb og salg - desværre, for jeg synes det er fuldstændig uoverskueligt derinde. Der er tilsyneladende heller ikke så mange der bygger selv for tiden, så vi mangler de sjove tråde hvor de kloge - ingen nævnt, ingen glemt - gavmildt deler ud af deres mere eller mindre dyrtkøbte erfaringer. Jeg har flere gange tænkt at det kunne være rart med mere fokus på dét det egentlig handler om, nemlig at spille musik. Ikke fordi der er noget som helst galt med at nørde, købe og sælge gear, men fordi det forhåbentlig stadig, når alt kommer til alt, er musikken der driver os til at spilde tid på noget så fuldstændig hoved- og håbløst uproduktivt som at spille trommer… Det kunne fx. være i form af en vidensbase, hvor alle med lysten og evnerne kan bidrage med deres indspark om alt mellem himmel og jord, blot det har en form for berøring med vores fælles passion. Frit fra leveren kunne det være med kategorier som transskriptioner, videoer (egne og andres), biografier, uddybet anbefalet lytning-lister (bestemte trommeslagere, genrer eller…), egne idéer, spørgsmål m.v. Jeg er evigt nysgerrig efter at lære mere om alting ved faget, og ville selv bidrage efter bedste evne. TS giver netop mulighed for dialog, frem for uendelige kommentarspor på 23 sprog (med 7 alfabeter) under en Youtube-video med endnu en Youtube Superdrummer der kan spille utroler med den ene hånd, altimens han spille utroler med den anden hånd i en ikke-relateret taktart. På den måde kan TS måske genvinde sin relevans for flere, og oven i købet blive en vidensbase så mange flere kan få gavn af noget som ultimativt er vores allesammens. Pyyha…
Lille John Posted February 8, 2019 Posted February 8, 2019 13 timer siden, Hasse Tang skrev: Der er tilsyneladende heller ikke så mange der bygger selv for tiden, så vi mangler de sjove tråde hvor de kloge - ingen nævnt, ingen glemt - gavmildt deler ud af deres mere eller mindre dyrtkøbte erfaringer. Der findes faktisk en rimeligt aktiv, dansk trommebygger FB-side. Mange navne kan jeg genkende, som nogle der tidligere huserede herinde. Så det er nok - igen - facebook-sygen, der er på spil...
Hasse Tang Posted February 8, 2019 Posted February 8, 2019 Hmm, kan man tillade sig at kalde sit medie for socialt hvis det dræner andre fora for (social) aktivitet…?
Lille John Posted February 8, 2019 Posted February 8, 2019 Tror det var Knud Romer der kaldte FB en kræftknude på internettet. Meget præcist, synes jeg...
Recommended Posts