søs Posted March 24, 2019 Share Posted March 24, 2019 (edited) Hej! Nu har jeg gennem længere tid brugt Remo Emperor Clear som slagskind på mine Rathje trommer - på 10" og 14". Synes dog, de "synger" lidt rigelig - det høres særligt, når de mikes op på spillejob. I dag skiftede jeg så til Remo Emperor Coated - og sikke dog en forskel. Dejlig fyldig lyd - og ingen lang efterklang. Bilder mig selv ind, jeg har stemt trommerne ens Clear contra Coated - men der er væsentlig forskel. Aldrig mere Clear til mig ... Edited March 24, 2019 by søs Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChristianVest Posted March 24, 2019 Share Posted March 24, 2019 Lækkert tight setup du har der! Jeg havde den helt modsatte oplevelse med mit gamle sæt, jeg blev blæst helt bagover da jeg satte clear skind på - jeg anede ikke der var så meget lyd i mine gryder! Ps. Fedt at se du kører venstrehåndssetup Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mads Valther Posted March 25, 2019 Share Posted March 25, 2019 Jeg prøvede at sætte clear på mine trommer forleden, men i mine øjne blev det bare fjollet. Coated FTW og gerne Aquarians. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
søs Posted March 25, 2019 Author Share Posted March 25, 2019 (edited) 19 timer siden, ChristianVest skrev: Lækkert tight setup du har der! Jeg havde den helt modsatte oplevelse med mit gamle sæt, jeg blev blæst helt bagover da jeg satte clear skind på - jeg anede ikke der var så meget lyd i mine gryder! Ps. Fedt at se du kører venstrehåndssetup Tak for det! Syntes jo netop, der var for megen lyd i trommerne med clear. Med coated kan jeg bedre styre lyd og efterklang - særlig når de mikes op. Og jeg synes samtidig, trommerne får mere fylde med coated (mener Henrik Rathje engang har skrevet, coatede skind fremmer mellemtone = fylde). Jeg er bestemt ikke ekspert i at lave lyd på en mixer, så det er nødvendigt for mig, at trommerne lyder "næsten", som de skal fra starten. Det bliver nok mest til lidt mere bund og top, når jeg mikser trommelyd til spillejobs. Skal bestemte frekvenser dæmpes for at styre efterklangen (trommens "syngen"), står jeg af - her ved jeg for lidt. Edited March 25, 2019 by søs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annefan Posted March 25, 2019 Share Posted March 25, 2019 Jeg har Evans skind på mine trommer....men der er det kun min gulv tam der er forfærdeligt....men kan selvfølgelig hænge sammen med at den formentlige ikke er stemt korrekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts