drumkid Posted July 4, 2019 Posted July 4, 2019 (edited) Kære Alle, Bliver altså lige nød til at fremvise mine helt nye Canopus RFM series! whaat! Jeg har været så heldig at blive Canopus endorser og jeg må sige, jeg er tilfreds! De er både flotte og lyder fantastisk!! Læg også lige mærke til de nye letvægts stativer fra Yamaha HW3... De vejer ingenting. Jeg kan bære ALT min hardvare i en pose med én hånd - badass! God sommer! Kh. Daniel Edited July 4, 2019 by drumkid
søs Posted July 4, 2019 Posted July 4, 2019 (edited) Ser godt ud. Lidt specifikationer ville være på sin plads - stortrommen ser lidt klejn ud foran den mandsperson på billedet. Men den har dog 2 x 10 lugs, så helt lille er den nok ikke ...? Tror du, et sådant nyt Yamaha-letvægtsstativ kan bære både en 10" tam OG et 16" bækken? - eller 20" Ride OG 18" crash. Edited July 4, 2019 by søs
drumkid Posted July 4, 2019 Author Posted July 4, 2019 Tak for beskeden SØS! Det er et RFM (Maple series) 14x18 Stortromme 8x12 Tam 13x14 gulvtam Lilletrommen er fra deres THE MAPLE series 5.5 x 14 De nye stativer virker faktisk ret stabile. Jeg tror godt du kan montere en tam. Jeg har selv tænkt på det samme, men bruger bare et lilletrommestativ indtil videre... Kh. Daniel
Annefan Posted July 5, 2019 Posted July 5, 2019 (edited) Er nødt til at spørge af nysgerrighed....er det bare et almindeligt lilletromme stativ man bruger til tam tamerne ????....jeg har nemlig nogle tam tamer fra Pearl...som er høje i det...og har flere gange overvejet at sætte dem op på lilletromme stativer i stedet for...lige nu hænger de fast med nogle “klemmer” på bækkenstativerne...da jeg ikke kan få dem langt nok ned i højden til mit behov...sidder de ikke længere fast på min stortromme Edited July 5, 2019 by Annefan
Hasse Tang Posted July 5, 2019 Posted July 5, 2019 Flot sæt!! Jeg ville nok være forsigtig med at sætte clamps på alustativer. Blødt metal => buler = risiko for svækket eller knækket stativ.
drumkid Posted July 5, 2019 Author Posted July 5, 2019 Mange tak Hasse! Ja, måske du har ret... De virker ret tykke, men det er jo letvægtsstativer, men tænker det skal prøves, tror ikke de knækker så let AnneFan, Ja du kan bare prøve med almindelige lilletrommestativer!
Hamselv Posted July 5, 2019 Posted July 5, 2019 Canopus har jeg ikke hørt om før... Hvordan lyder de? Mørkt, lyst, tyndt, fyldigt, boing, bom, boouummm? Størrelserne siger jazz, men hvad bruger du dem til?
Recommended Posts