Recommended Posts

Posted

Hej trommeslagere :-)

Jeg har en hjemmeside, hvor vi har en række guides til forskellige musikere - og her også en masse besøgende fra folk, der spiller trommer. Derfor er jeg i gang med at lave en guide med "det gode valg til begynder-trommslageren". Jeg har søgt lidt rundt på nettet og fundet nogle bud, men det kunne være fedt at få nogle meninger på banen her :-)

Så hvis I eventuelt kunne svarer på:

• Hvad skal man forvente som min. i budget, når man skal i gang?
  • Hvilket sæt er det fedeste til den pris?

Med venlig hilsen
Glen Michaelsen
MUUV.DK

Posted

Det kommer jo lidt an på, om det bare er noget at komme i gang på, eller noget man kan vokse i. Hvis det sidste, ville jeg nok sige et Yamaha Stage Custom med hardware og en Zultan Rock Beat pakke fra Thomann. Så er man særdeles godt kørende for lige under 10k.

Jeg vil så til enhver tid anbefale at købe brugt. Der kan man med lidt snilde og tålmodighed få et gammelt Pearl Masters for den samme pris som det nye Yamaha og så købe bækkener hen ad vejen.

Posted

Tak for et super fint svar :-)

Det kunne være interessant at have begge anbefalinger.

Altså anbefalign 1: Hvis du skal bruge et absolut min. af penge, så det her (så du kan se, om trommerne er noget)

Anbefaling 2: Som du så lige har givet (du vil gerne have et godt sæt, du kan være glad for i flere år).

Hvad vil dit bedste bud være til anbefaling 1 :-) ?

Posted

Så ville det være brugt mellemklasse af nyere dato. F.eks igen de seneste versioner af Stage Custom eller den sidste udgave af Pearl Export, før de sløjfede dem (den "helt nye" version har jeg ikke hørt) - her lød især stortrommen alvorligt godt.

De første Premier Cabria med gennemgående spændehuse var også lækre - made in UK, Premier-krom og flot lak. Det var mit første rigtige sæt, og den gang sparkede de gedigent røv på alt andet i den prisklasse.

Er man ikke bange for power toms, kan man sagtens også gå længere tilbage. Premier XPK, Pearl MLX/BLX/World osv. kan jævnligt fås for omkring 3k, og kan altid sælges videre uden tab

• 2 months later...