Premier tom til lilletromme


Snorre

Recommended Posts

Hej med jer,

Jeg har en Premier 14 x 8 tam i overskud til et ældre Premier-sæt , som jeg har overvejet at få lavet om til en lilletromme, og ville derfor høre om der mon er nogen her inde der har erfaring med lige den størrelse, i forhold til om det kan lade sig gøre med re-rings osv? Og ikke mindst om der evt er et oplagt sted at få det lavet, hvis man nu ikke er den helt store gør-det-selv type? 

Dbh Snorre

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Jeg har gjort det flere gange, og kan godt lide resultatet. Jeg har ikke én lige nu, som du kan prøve - den eneste jeg véd har en er Mads Valther, hvis du kender ham?

Sålænge du er OK med de 8" dybde er det en enkel operation - der skal sættes strainer og butt-end på, og der skal slibes/files snarebed - den fordybning, seidingen ligger i.

Du kan kopiere formen på snarebed fra en anden snare du kan lide - pil skindene af, læg den på at bord en aften, og stil en lampe indeni, så kan du tydeligt se snarebeds form, bredde og "højde/dybde". Eller finde en template på nettet - ST Drums har én liggende.

Du skal selvfølgelig også have en bundreife - du kan sagtens finde originale, støbte Premier til ca. 250 kr./£30 + porto på ebay.

Der vil selvfølgelig være huller fra tomholderen, men det plejer at være sådan at det ene kan genbruges til at sætte straineren i, og det andet kan få en grommet/lufthulsdims ligesom i badget.

Jeg vil MEGET anbefale dig selv at gøre det - med lidt grundighed og tålmodighed er det en god, første opgave ud i trommebygningens verden, og du vil få et helt anderledes ejerskab af trommen, når du har lavet den selv.

Ellers vil jeg godt gøre det - for 250 kr i arbejdsløn, inklusiv afhentning og aflevering i København.....

14x8 .jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

På 8.3.2021 den 22:22 , Snorre skrev:

Hej med jer,

Jeg har en Premier 14 x 8 tam i overskud til et ældre Premier-sæt , som jeg har overvejet at få lavet om til en lilletromme, og ville derfor høre om der mon er nogen her inde der har erfaring med lige den størrelse, i forhold til om det kan lade sig gøre med re-rings osv? Og ikke mindst om der evt er et oplagt sted at få det lavet, hvis man nu ikke er den helt store gør-det-selv type? 

Dbh Snorre

Jeg vil foreslå at du tager ind til Drumstick eller Slagtøj Centret (da du har bopæl i Kbh kan jeg se), og får en snak med dem om dit projekt. Er sikker på at du kan få sparring som kan hjælpe dig videre til, at føle dig mere tryg omkring projektet 👍

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu