Stortromme Mikrofon?


Jonas Andreasen

Recommended Posts

Klart - den skal bruges til livebrug på en Gretsch 22x14 hovedsageligt over et mindre anlæg (dog top og bund)

Det jeg egentligt er nysgerrig over er forskellen på Audix D6 og Beta52a?

 

Jeg har faktisk aldrig hørt Audix D6 før, så den kan jeg ikke svare på.

 

Men Beta52a har meget bund, og er dejlig rund i lyden.

 

Hvis du leder efter en med mere click og top, kan du vælge Shure Beta91. Kombinationen af de to mikrofoner er rigtig fed.

 

Af de mikrofoner du nævner vil jeg forslå Beta52'eren. Generelt god allround mic.

 

- Peter

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er klart at en livelydmand anbefaler audix. Den går næsten aldrig galt live, men er rimelig kedelig i studiet hvis man spørger mig (som du måske gør:))

 

Jeg er rigtig glad for D12'eren. IKKE D112! Det er en fed mikrofon til stortromme, og også fed til vokal og bas. Oprindeligt vidst nok en vocmic....

 

Hver mikrofon har deres egen force. Audix force er at den prøve og være en mikrofon som kan rumme hele trommen - dette er fedt live, men ofte, for mig, mangelfuldt i studiet fordi den netop ikke kan rumme hele trommen.

 

På Aages forum læste jeg at mange opfattede D12'eren som en vulderns og voldsom mic. Det er den ikke synes jeg. Såmænd bare god;)

 

Så en anbefaling til D12 fra mig, men dermed ikke sagt at de andre er dårlige....

Link til kommentar
Del på andre sites

+1 til D12.. Glimrende mikrofon, men sjældent man støder på dem efterhånden. Har en defekt liggende der ikke hører under 300 hz :(

 

Klart - den skal bruges til livebrug på en Gretsch 22x14 hovedsageligt over et mindre anlæg (dog top og bund)

Det jeg egentligt er nysgerrig over er forskellen på Audix D6 og Beta52a?

 

 

Audix D6 er lidt mere voldsom i frequency response, kæmpe mid-dyk og stort hi-boost, hvor B52 er mere flad (af en stortrommemic at være). Jeg havde taget en B52. Du kan altid dykke frekvenser med en EQ, det er straks sværere når det går den anden vej ;).

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Præcis ang Audix!

 

Som jeg har forklaret Audix så har de undersøgt hvorledes den mest "almindelige" stortrommelyd blev lavet. De har så fundet nogle klare tendenser (som Simon forklare) og gjort dette på forhånd. Derfor er den fed live, men problemet er hvis man falder uden for tendenserne - hvad jeg gør i et studie...

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu