Anmeldelse: Tromme DVD'en


Gunnar Kristiansen

Recommended Posts

Så fik vi her på trommeslageren.dk mulighed for at se Danmarks første tromme DVD. DVD'en skal naturligvis have et par ord med på vejen...


Tromme DVD'en - Danmarks første af tromme DVD. Sådan lyder det på kassetten til denne DVD fra Uffe Folkmann og forlaget Cazell. Uffe Folkmann er uddannet i slagtøj på M.I.T. i Californien, og har ligeledes studeret hos Bent Lyloff i København. Dertil har Uffe en karriere som trommeslager bag sig - heriblandt i Jan Glæsels Orkester.

 

 

 

I dag arbejder Uffe i sin trommeforretning i København, hvilket sammen med mange års spilleerfaring giver ham fundamentet for DVD'ens første del, nemlig delen omhandlende alt det praktiske omkring trommesættet, det at købe trommer, vedligholde dem osv.

 

 

 

Læs resten af anmeldelsen her...

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg købte "Tromme Dvd'en" i sidste uge, men den hakker i både lyd og billede, når jeg når frem til 2. del. Jeg var nede og få dvd'en byttet, men den hakker stadig. Så prøvede jeg at afspille den på 2 andre dvd-maskiner, hvor den virkede fint?!? Jeg har en ellers udmærket Pioneer dvd-afspiller, som plejer at virke fint og ingen problemer har at spille mine andre film.

 

Men for at kommentere selve indholdet på dvd'en, så synes jeg ikke rigtigt jeg fik noget at vide, som jeg ikke var klar over i forvejen. Jeg har i forvejen læst Uffe Folkmanns bog "Trommeguiden" og 1. del er mere eller mindre en gentagelse af, hvad han skriver i bogen.

 

Del 2. (som jeg fik set på andre maskiner end min egen) indeholder nogle gode, men ret grundlæggende øvelser, som jeg i høj grad kendte til i forvejen (jeg har for nogle år tilbage modtaget undervisning i 4-5 år).

 

Alt i alt tror jeg, at "Danish Drum Legends" er sjovere at smide sine penge efter, hvis man som jeg har spillet trommer i nogle år.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu