Stortromme Lyd?


Fraja

Recommended Posts

Hej:-)

 

Jeg har en 24" stortromme og en 22" storstromme.

Mit spørgsmål er: 22" trommer er dybere end 24" trods der sidder samme skind Remo PS3..Trommerne er også nogenlunde ens stemt....hvorfor?

 

Hvordan for jeg en dybere lyd i min 24" stortromme? - Hvordan stemmer du/i frontskinden i forhold til slagskindet osv?

 

Hilsen Frank

Link til kommentar
Del på andre sites

Har du polstret dem indvendigt?

 

Min stortromme drillede mig vildt et stykke tid.

Mit slagskind var rimelig stramt (derved en lys lyd) Men trommen var ihvertfald rigtig rock agtig og mørk i lyden. hmm Mystisk.

 

Efter min smag lægger det hele derfor på front skindet. (eller stortset)

Så jeg plejer at lægge lyden via fronten.

:unsure: Ved ikke om det hjalp. :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej:-) Nu spiller jeg normalt altid uden at lægge noget i stortrommen og i min 22" er der heller ikke lagt noget ind som dæmpning og alligevel er den mørkre i lyden?:-)

Men tak for info :tu:

 

Nogle der ellers har nogel stortromme-stemme-tips?:-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej - Tak for svarene :tu:

Ja jeg har samme front skind på - Og dybden af stortrommerne er den samme - 22" er vist nok birk og 24" er ahorn

 

Men har i gutter(inder) ikke nogle generelle tips omkring stemning af stortromme i vil af med?

Link til kommentar
Del på andre sites

Hmm: Vær koncentreret og lad VÆR med at høre musik imens ;-)

Det kommer jeg altid til.

 

 

Til dem der har en "guitar stemmer" den kan faktisk bruges, stem efter den og dit sæt bliver mere harmonisk.

(dette bruges bl.a til symfoni orkestres trommer)

 

 

:gross:

Link til kommentar
Del på andre sites

Nogle skind forslag - stemning af front/slag skind osv?

Jeg er meget glad for Remo Powerstroke 3 clear + Evans EQ1 coated (uden hul) eller EQ3 (med hul).

 

Mht. stemning, så er der vidst ikke andet for end at prøve sig frem. Det varierer jo fra tromme til tromme. Start med begge skind helt løse, så de kun lige akkurat ikke 'rynker'. Og stram derefter det ene skind, og læg mærke til hvordan lyden ændrer sig. Løsn det derefter og stram det andet skind. Små trin ad gangen.

 

Jeppe

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg bruger et clear EMAD kombineret med et coated EQ3 på min 22" BD, og den lyder sku fedt. I frontskindet sidder der en 5" Holz, og ellers er der ikke andet at sige - intet inden i trommen.

 

Begge skind er ret løse. Dog lidt strammere, end jeg normalt ville gøre med eksempelvis PS3...

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu