Kaces gør klar til hjul


Gunnar Kristiansen

Recommended Posts

Trommetaskeproducenten Kaces har netop lanceret en ny serie trommetasker. Denne udmærker sig ved at have hjul på stortrommetasken, hvorved transporten af disse gøres en hel del lettere.


Det smarteste ved de nye Kaces tasker er måske i virkeligheden, at hjul under stortrommetasken også er ensbetydende med hjul under alle de andre tasker, da de jo kan stables.

 

Stortrommetasken er udstyret med 5 såkaldte tour-grade hjul, og skulle således være designet til at kunne køre ind og ud af enhver type scene.

 

Taskerne er inderst lavet af en vandtæt "luggage-grade" kedel, der er smeltet fast til et tykt lag skum. Inderst er taskerne beklædt med et tykt lag fleece. Taskerne har også selv-justerende lynlåse, samt interne lommer til opbevaring af ekstra trommeskind.

 

acc_291008_kaces.jpg

 

For yderligere information, besøg Kaces hjemmeside via linket herunder.


http://www.kaces.com/
Link til kommentar
Del på andre sites

Synes ideen er fin. Har i mange år haft en bækkentaske fra samme firma, og jeg kan garantere for den holder. 6 store låg og en hat, og gennem de 8-9 år jeg har haft den, har den været med mindst 250 gange.....og det ses ikke nogen steder udover lidt slidmærker udvendigt på bunden.....

Link til kommentar
Del på andre sites

:lol:

 

Jeg har monteret 4 hjul under min Hardcase stortrommekasse. Den er lavet af så hårdt plastik at det holder blot at bruge nogle 5 mm pop-nitter at sætte dem fast med.

 

Hardcase-kasser kan jo også stables, - og så en rem i det ene håndtag og så derudaf ;)

Det holder 100%

Link til kommentar
Del på andre sites

De hjul ser meget små og lette ud synes jeg. Det er sikkert fint hvis man skal trække tasken hen over et nypoleret parketgulv, men lige så snart man skal hen over dørtrinnet, ud over asfalten, hen til bilen -så er det mit gæt at de ikke holder længe.

 

Jeg synes også det er en rigtigt dårlig ide at stable taskerne før man kører. Uanset om de er lavet af stof eller gummi vil de meget let kunne glide af i farten, specielt når man prøve at køre med "tårnet". Se bare på billedet hvordan den øverste taske hælder til siden. Prøv at forestille jer at køre over en tabt serviet på gulvet; så ryger trommerne dirkete i gulvet.

 

Generelt synes jeg tasket er gode hvis man altid selv bærer sine trommer og altid bruger sin egen bil. Hvis andre har fat i dem eller udstyret skal stables, køres og pakkes, så skal der altså mere solide ting på banen. Kasserne fra SKB er iøvrigt rigtig gode at stable da de er forberedt til netop det.

 

Så fik jeg vist sagt min mening om det! :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

De hjul ser meget små og lette ud synes jeg. Det er sikkert fint hvis man skal trække tasken hen over et nypoleret parketgulv, men lige så snart man skal hen over dørtrinnet, ud over asfalten, hen til bilen -så er det mit gæt at de ikke holder længe.

 

Jeg synes også det er en rigtigt dårlig ide at stable taskerne før man kører. Uanset om de er lavet af stof eller gummi vil de meget let kunne glide af i farten, specielt når man prøve at køre med "tårnet". Se bare på billedet hvordan den øverste taske hælder til siden. Prøv at forestille jer at køre over en tabt serviet på gulvet; så ryger trommerne dirkete i gulvet.

 

Generelt synes jeg tasket er gode hvis man altid selv bærer sine trommer og altid bruger sin egen bil. Hvis andre har fat i dem eller udstyret skal stables, køres og pakkes, så skal der altså mere solide ting på banen. Kasserne fra SKB er iøvrigt rigtig gode at stable da de er forberedt til netop det.

 

Så fik jeg vist sagt min mening om det! :)

 

Det er Hardcase også forberedt til :tu: I øvrigt ser de nye Kaces også lækre ud :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er Hardcase også forberedt til :hmm: I øvrigt ser de nye Kaces også lækre ud :)

 

Jeg har haft Hardcase kasser til mit gamle Premier Signia sæt siden 1999 tror jeg. Dvs. de har været med på mere end 500 jobs -og de lever stadig (nogenlunde ihvertfald). Da jeg købte dem havde de ikke fordybninger og fremspring til til stabling, men det kan være de har fået det siden.

 

Da jeg købte nyt sæt sidste år fik jeg samtidigt nye SKB kasser og jeg må sige at indtil nu er mit indtryk at SKB kasserne er lige en tand bedre og mere professionelt fremstillet. -Lige med undtagelse af håndtagene på stortrommekassen; de sidder de helt forkerte steder og virker som om de er kastet på kassen af en blind!

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu