Nye Hardware


Allan

Recommended Posts

Har bestemt mig for at jeg vil opdatere mit hardware på mit mmx, har indtil videre brugt hardware fra et export. til at starte med har jeg nok brug for:

 

2 Bækkenstativer m. boom

1 hihat stativ

 

Men hvad for mærker og serier er noget vær? er ret blank på det her område!

 

hvor mange penge ca skal man smide efter nogen kvalitets stativer, helst brugt self?

 

tak :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja jeg ville købe Pearl igen. Har det selv og bruger det også i orkestrene jeg spiller i. Her har de været udsat for det mest utrolige, men de har ikke taget skade.

 

Se dig om på brugtmarkedet herinde. der dukker tit noget op.

Link til kommentar
Del på andre sites

Thjaaa brugt er det sgu bare med at kigge lidt på prisen og holde den op slitagen på hardwaren !!!

Fra nyt er der i min lill(og meget snævert-synede) verden kun to mærker der VIRKELIG holder.......DW og Tama :huh:

Hvis du har råd så køber du DW9000 serien til hele dit set-up og du bliver en lykkelig mand !!!

På budget er Tama's Roadpro serie helt fantastisk :argh: Gode SOLIDE og rimelige billige stativer som bare holder :argh:

 

Bare en mening :huh:

 

 

Krogh

Link til kommentar
Del på andre sites

Fra nyt er der i min lill(og meget snævert-synede) verden kun to mærker der VIRKELIG holder.......DW og Tama :huh:

Hvis du har råd så køber du DW9000 serien til hele dit set-up og du bliver en lykkelig mand !!!

Jeg kan også kun anbefale DW9000!

Link til kommentar
Del på andre sites

Thjaaa brugt er det sgu bare med at kigge lidt på prisen og holde den op slitagen på hardwaren !!!

Fra nyt er der i min lill(og meget snævert-synede) verden kun to mærker der VIRKELIG holder.......DW og Tama :huh:

Hvis du har råd så køber du DW9000 serien til hele dit set-up og du bliver en lykkelig mand !!!

På budget er Tama's Roadpro serie helt fantastisk :argh: Gode SOLIDE og rimelige billige stativer som bare holder :argh:

 

Bare en mening :huh:

 

 

Krogh

I second that!!!!

 

Tama Roadpro FTW!!!

 

Tjek evt Tama IC Lever Glide HH stand det er virkelig fedt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis jeg skulle ud og købe nyt hardware, ville jeg også vælge Roadpro. Det er forholdsvis billigt, og kvaliteten er i orden. Den nye Pearl 900 serie kan også være et kig værd, hvis den er kommet til Danmark endnu.

DW ville jeg ikke vælge. Det er flot og lækkert og alt det der, men det er tungt som bare pokker og for dyrt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis du gider slæbe det, er Roadpro en fed serie, som virkelig holder på alle punkter.

Hvis du ikke gider slæbe det, er Yamaha's 700 serie et rigtig lækkert alternativ! ;)

Enig! Havde også tidligere Roadpro serien (bruger stadig boomarmene), og det er noget af de lækreste, jeg har prøvet. Yamaha er dog glimrende alternativer, lige så stabile stort set og noget lettere!

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...

Jeg har brugt Pearl i mange år. Godt hardware og rimeligt billigt.

Jeg synes dog det til tider virker lidt klodset. Hvis jeg skulle ud og købe nyt, ville jeg nok vælge Yamaha. Har et enkelt af deres stativer og det er sq lækkert...

Link til kommentar
Del på andre sites

Pearl - Kvaliteten overgår alt.. Jeg har Pearl stativer fra ca. 1985 som har været faste ballestativer i 11 år i træk (hver fredag, lørdag).. Hurtigt regnestykke:

 

11 år = 11 * 52 uger = 572 uger.

 

fredag + lørdag * 572 uger = 1144 gange har de stativer været sat op og pillet ned (give or take). Dertil skal lægges den tid jeg har haft dem, dog har de ikke været så hårdt belastet :-)

 

Altid godt med lidt tromme-matematik :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu