Yamaha Rock Tour (Disconnected)


Olje

Recommended Posts

det kan sagtens sige noget hvis du slår hårdt nok. men det lyder af H.....til.

 

jeg vil STÆRKT anbefale at du prøve sættet inden du køber. måske er det lige dig....

 

jeg købte et sæt med 10-12-13-14-16-22 hos thomann. solgte det hurtigt igen.

Redigeret af frogspoon
Link til kommentar
Del på andre sites

Hej.

Vil give ERGE ret. Jeg er selv den lykkelige indehaver af et rock tour i str: 12''14''16''22''14x6'' og de duer bare. Selv med fabriksskind på lyder de bare pisse godt, tynde Mahogany kedler, let at kontrollere, stemme og der er dejlig blød lyd i med masser af tone. Jeg spiller selv på et tour custom fra 80'erne de er også fantastiske, men rock tour er blødere i lyden. Rock Tour absolut noget af det meste vellydende sæt jeg har haft i nyere tid. Køb køb køb ;-)

 

Mvh Per ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kan også godt li dem.. Synes det er en fed kort komprimeret rock lyd

 

Testet med clear emperor

 

De gamle 80'er/90'er rock tour var også gode.. De var hårdere i lyden..

 

De helt gamle Tour Custom fra start 80'erne er nogle af de bedste yamaha har lavet.. Slut prut.. Mahogni/birk kombi.. Lyder sygt godt !

 

Men svære at finde!.. Især i standard størrelser..

 

Men hvis du nogensinde finder et godt sæt af dem så KØØØBB!

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg spiller på et Yamaha tour custom fra 80'erne Thor's gamle. 12''13''16''22'' konge str, det er fede trommer og lyden er unik, er nok mest til Rock Tour, syntes den bløde lyd og megen volumen er fedt med et lækkert rebound ;-) det duer.

Men til 5995 kr for et 3 pies kit fra Drum City hvor den vejl pris er 13 kg så går man sgu ikke galt i byen ved at erhverve sig et rock tour. De nye tour custom er stadig klasse over Tama's silverstar samt superstar serie i mine ører ;-)

 

Vh Saturn

Link til kommentar
Del på andre sites

de nye rock tours ånder rec custom serien i nakken efter min mening, har selv været den lykkelige ejer af 3 sæt rec custom. Prisen er også dertil mht rock tours, og kun fordi valget af str er begrænset, ellers ville de have kostet 11-13 kg. At blande snakken, kan vel diskuteres ;-)

 

Vh Saturn.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej gutter.

 

Fedt at I gider diskutere "sagerne" - meget givtigt.

 

Jeg har planer om at prøve et i nær fremtid.

 

Hvilket sikkert betyder at mit modificerede Manu Katché sæt må videre på livets uransagelige trommevej :-o

 

Keep it coming :rock:

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Det jeg spørger på, er et Rock Tour Custom (vist de nye, ikke?).

 

Mit behov er et mindre sæt, der kan give lidt mere attack, end det jeg har i dag - med en 20" BD.

 

Min fremskredne alder in mente, tror jeg et 4-piece kit med, for mig, relative store kedler, vil kunne gøre tricket.

Vi spiler rock, ikke lorte-højt, mindre steder .....

Link til kommentar
Del på andre sites

så ville jeg klart vælge et Yamaha rock tour til under 6000 kr. Drum City har dem stadig, 12''16''22'' incl tomholder og clamp. Det duer ;-)

 

Mvh Per

 

enig...

 

fedt attack, spiller ikke hjernedødt højt, nemt at mike op.. god varme og punch i bunden.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu