Tykkelse På Kedler


Emil Naumann

Recommended Posts

Om et par måneder begynder jeg på det projekt jeg længe har overvejet.

 

jeg har fundet frem til størrelserne

 

26x14 og 24x14

samt tammer i 13x9, 14x10, 16x16 og 18x16

 

 

storetrommerne fås kun i 10lags hos ST-drums. og tænker derfor tammerne skal være 8 lags.

 

jeg er smask forelsket i Ludwig lyden. specielt legacy, som jo både er noget tyndere,og også en bid over 3 gange så dyre som projektet jeg har planlagt.

Hvad kan jeg forvente af de tykkelser? og hvilke bearing edges bør jeg gå efter?

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis du er vild med Legacy lyden skal du jo gå efter tynde kedler med re-rings. Dem kan St-Drums godt installere for dig, men du vil jo stadig kun have mulighed for 10ply.

I Legacy kedlerne er der dog også poppel som i de gamle Ludwig kedler, hvor Keller er ren maple.

 

Ellers kan du jo prøve at kigge på noget endnu mere custom og så få lavet kedlerne efter dine egne specs. F.eks. North Custom Drums. Der kan du også få poppel i kedlen.

http://northcustomdrumsuk.com/store/

 

Jeg tjekkede lige og en 26"x14" i 7 lag med re-rings og en maple/poplar konfiguration koster, inkl. reifer, 252,59£ altså ca. 2500kr.

 

En Keller i 10 lag hos Stdrums koster alene 1942,5kr. uden reifer og re-rings. Reifer alene koster 795kr.

Redigeret af Dennis Hentrich
Link til kommentar
Del på andre sites

Keller lyser virkeligt fedt.. Men også meget moderne.. De er super bund. Og meget klask i anslaget.

 

Hvis det er den "gamle" lyd du er ude efter så skal du ud i noget med rerings.. Toms i 6ply med rerings.. Bd.. Ja de findes vidt kun i 10 Ply.. 8 Ply havde været bedre.. Også rerings i dem

 

 

Kanter.. 45 men med en solid 2-2,5 mm round ydre cut.. Bearing edge bare let afrundet.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 uger senere...
Gæst jon petersen

Betyder moderne at de vil være mere alsidige, og nemmere at stemme?

 

Nej, det synes jeg ikke at man kan sige.....

 

Alle kedler er lette at stemme, så længe de er runde og plane.

 

 

At de er "moderne" betyder mere, at de har mere bund, power og sustain - hvor klassiske tynde kedler med forstærkningskanter er lidt blødere i lyden og har mere mellemtone....måske.

 

Men prøv lidt forskellige trommer, og vælg en kedelkonstruktion, der minder mest muligt om det, du bedst kan lide.....

 

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu