Hvordan Står Din Dobbeltpedal I Forhold Til...


Gæst V.I.P.

Recommended Posts

Per - min dobbeltpedal står altså på højre side af hihatten :D

Hehe, nåja - det var også det, jeg mente! :-)

 

Lige et billede af mit setup her:

 

Må jo så argumentere for, at det ganske vist er givet, at det er bedst at strække benene lige langt, men der er også den faktor, at man sidder med spredte ben. Så pedalerne er nødt til at være vinklet lidt under alle omstændigheder, hvis man ikke skal bøje benene i urimelige vinkler. Bare lige nu hvor vi snakker ergonomisk korrekthed.. :argh:

 

(Btw. så kan jeg nu se, at jeg faktisk sidder lidt "skævt", så mit setup er ikke så galt afmarcheret ifht. at have lige langt til pedalerne)

Link til kommentar
Del på andre sites

Min dobbeltpedal står således at at de rent spillemæssigt føles som to stortrommer. Dvs. stortrommen står rimelig skævt, så begge pedaler står med næsten samme vinkel. Det giver en mere ensartet feeling synes jeg...og så har jeg en Eliminator HH med kun 2 ben, så det er ikk noget problem at finde plads til slavepedalen :-)

driverseat.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 6 måneder senere...

Du skal købe en kabel-hihat. Jeg havde nemlig samme problem: Vil også gerne have hihat'n tæt ved lilletrommen. Derfor købtejeg Pearls remote hihat, RH2000. Det fungerer skide godt. Hihat-pedalen er til venstre for slave-pedalen, men selve hihat-bæknerne er dejlig tæt ved lilletromme. Jeg elsker bare den løsning, kablet er bare lidt langt, når man har hi-hat'n tæt ved lilletrommen. DW laver dem med forskellige længder på kablerne, det gør Pearl desværre ikke. Billede af mit sæt med løsningen. :tu:

Masters_Place__seen_from_behind2.JPG

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 uger senere...
Du skal købe en kabel-hihat. Jeg havde nemlig samme problem: Vil også gerne have hihat'n tæt ved lilletrommen. Derfor købtejeg Pearls remote hihat, RH2000. Det fungerer skide godt. Hihat-pedalen er til venstre for slave-pedalen, men selve hihat-bæknerne er dejlig tæt ved lilletromme. Jeg elsker bare den løsning, kablet er bare lidt langt, når man har hi-hat'n tæt ved lilletrommen. DW laver dem med forskellige længder på kablerne, det gør Pearl desværre ikke. Billede af mit sæt med løsningen. :lol:

Din far må skamme sig over en søn med så mange Zildjian bækkener! :lol:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 uger senere...
Du skal købe en kabel-hihat. Jeg havde nemlig samme problem: Vil også gerne have hihat'n tæt ved lilletrommen. Derfor købtejeg Pearls remote hihat, RH2000. Det fungerer skide godt. Hihat-pedalen er til venstre for slave-pedalen, men selve hihat-bæknerne er dejlig tæt ved lilletromme. Jeg elsker bare den løsning, kablet er bare lidt langt, når man har hi-hat'n tæt ved lilletrommen. DW laver dem med forskellige længder på kablerne, det gør Pearl desværre ikke. Billede af mit sæt med løsningen. :tu:

Hvor følsom er sådan en kabel-hihat? Er det ikke ligesom den bagerste v-bremse på en cykel, som altid er lidt sløvere end den forreste pga. friktion i kablet?

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu