Drs Drums


Drummerboy

Recommended Posts

  • Svar 123
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Lige et link hvor opløsningen på billederne er lidt bedre... :)

KLIK HER!

 

shit.. sorry, men kunne altså godt finde på at bygge et sæt i den farve, selvom jeg så stjæler dit look.. DAMN!! den er Så fed.. lige det nøk federe end alm. sort sparkle, eller grå sparkle, som jeg ellers havde tænkt på...

Link til kommentar
Del på andre sites

shit.. sorry, men kunne altså godt finde på at bygge et sæt i den farve, selvom jeg så stjæler dit look.. DAMN!! den er Så fed.. lige det nøk federe end alm. sort sparkle, eller grå sparkle, som jeg ellers havde tænkt på...

 

Haha, mit look?!? Du skal da være mere end velkommen! Det ville da være en ære hvis du gjorde det. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Haha, mit look?!? Du skal da være mere end velkommen! Det ville da være en ære hvis du gjorde det. :)

 

cool.. skal kun liiiige ha skravet penge sammen... det kniber sgu lidt pt.. øv..

 

Nå, men det bliver i år i hvert fald! :)

 

og 3 sæt må være minimum at ha!

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 uger senere...
De tager sig da også fint ud i studiet syens jeg. :)

Klik her!

 

åh gud hvor er de smukke... suk... man savler jo!

 

De der reifer?!.. hvad mærke er det?.. de ser nemlig dejligt høje ud?.. højere end Dixon 2,3 mm.. mere Pearl Super Hoop høje?.. er det Gibraltar 2,3 mm?

 

og godt nok nogle brede re-rings!.. wow.. har ikke set så høje rr før.

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

Hehe, altid fede comments fra dig Henrik! :D

 

Jeg aner faktisk ikke hvad det er for nogen reifer Jes har sat på...hmm, jeg må da lige høre ham ad. Men jeg er i hvert fald godt tilfreds med dem.

Med hensyn til re-rings'ne er jeg altså ligeså blank! :D Men det er vel bare dem Keller har valgt skulle sidde på deres vintage mahogany shells. Jeg er jo ikke så selvbygger-teknisk som dig...hehe.

 

Og min fantastiske, gode, gamle, pittede, supra...tjaeh, kunne man nævne eventyret Den Grimme Ælling...eller Nattergalen...you got the point! :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hehe, altid fede comments fra dig Henrik! :D

 

Jeg aner faktisk ikke hvad det er for nogen reifer Jes har sat på...hmm, jeg må da lige høre ham ad. Men jeg er i hvert fald godt tilfreds med dem.

Med hensyn til re-rings'ne er jeg altså ligeså blank! :D Men det er vel bare dem Keller har valgt skulle sidde på deres vintage mahogany shells. Jeg er jo ikke så selvbygger-teknisk som dig...hehe.

 

Og min fantastiske, gode, gamle, pittede, supra...tjaeh, kunne man nævne eventyret Den Grimme Ælling...eller Nattergalen...you got the point! :D

 

hehe

jeg er sgu totalt tromme nørd..

 

ja jeg ville faktisk gern høre hvilke reifer det er!?.. hvis du alligevel støder ind i ham.

 

Nå, det er standard keller?.. ok.. de ser bare endnu dybere ud de rr.. no vinklen der snyder :)

 

Yes!

der er intet som en moster pittet supra... mnnnn... min er endnu mere pittet tror jeg.. men den lyder stadig guddommeligt.. og noget bedre end de nye (min er fra '64).

Link til kommentar
Del på andre sites

hehe

jeg er sgu totalt tromme nørd..

 

ja jeg ville faktisk gern høre hvilke reifer det er!?.. hvis du alligevel støder ind i ham.

 

Nå, det er standard keller?.. ok.. de ser bare endnu dybere ud de rr.. no vinklen der snyder :D

 

Yes!

der er intet som en moster pittet supra... mnnnn... min er endnu mere pittet tror jeg.. men den lyder stadig guddommeligt.. og noget bedre end de nye (min er fra '64).

 

Det er sticksaver hoops i samme stil som de gamle Slingerlands, som han selv får lavet. Kedlerne er inspireret af de gamle Slingerland og Ludwig kedler, blandt andet Radio King, derfor de brede Re-rings...

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er sticksaver hoops i samme stil som de gamle Slingerlands, som han selv får lavet. Kedlerne er inspireret af de gamle Slingerland og Ludwig kedler, blandt andet Radio King, derfor de brede Re-rings...

 

ahaa.. så det er stick saver typen.. ahaa.. ok.. cool og retro :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Tusind tak for info, Bonham! :D

 

Henrik, jeg tror min Supra og er fra start 60'erne...den har i hvert fald kun 5 cifre i serienumret modsat 6 cifre på de fleste jeg har set.

 

Det var så lidt. Har jo æren af at hjælpe Jes en gang i mellem og var blandt med til at samle dit fede sæt. Det lyder fandeme godt! :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Henrik, jeg tror min Supra og er fra start 60'erne...den har i hvert fald kun 5 cifre i serienumret modsat 6 cifre på de fleste jeg har set.

 

yeps..5 cifret er 64 eller før(min er 124xxx(mener jeg) som er midt 64).. hvis du giver mig det, så kan jeg prøve at finde den mere nøjagtige dato..

 

har du checket om den står inden i?..hvis du kigger gennem air-vent hullet, så skrev de ofte dato så den kunne ses derfra.. dog kun med tusch, så den forsvinder med tiden, afhængigt af hvor meget trommen har været udsat for fugt.

 

nøøøøj det er nørdet det her!

Link til kommentar
Del på andre sites

yeps..5 cifret er 64 eller før(min er 124xxx(mener jeg) som er midt 64).. hvis du giver mig det, så kan jeg prøve at finde den mere nøjagtige dato..

 

har du checket om den står inden i?..hvis du kigger gennem air-vent hullet, så skrev de ofte dato så den kunne ses derfra.. dog kun med tusch, så den forsvinder med tiden, afhængigt af hvor meget trommen har været udsat for fugt.

 

nøøøøj det er nørdet det her!

 

Nørdet?...haha ja, er det ikke fedt!! :)

 

Jeg checker lige i aften om der står noget inden i den med tusch...det mener jeg godt nok ikke der gør. Og så skriver jeg da lige serienummeret her også. Kunne da være sjovt at få den dateret mere præcist. ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...

Hej igen! :)

Så fandt jeg endelig ud af serienummeret. Jeg havde ikke lige lilletrommen hjemme så derfor tog det lidt tid. Undskyld for det...

Men serienummeret på supraphonicen er: 88707

Der står umiddelbart ikke skrevet noget med tusch inde i kedlen...men det kan vel være slidt af.

Men Henrik, eller nogen andre, hvis du/i kan hjælpe med dateringen ville det da være lidt sjovt. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej igen! :)

Så fandt jeg endelig ud af serienummeret. Jeg havde ikke lige lilletrommen hjemme så derfor tog det lidt tid. Undskyld for det...

Men serienummeret på supraphonicen er: 88707

Der står umiddelbart ikke skrevet noget med tusch inde i kedlen...men det kan vel være slidt af.

Men Henrik, eller nogen andre, hvis du/i kan hjælpe med dateringen ville det da være lidt sjovt. :)

 

ja min har heller ikke mere tusch tilbage.. det kan også bare fade væk med alderen.

 

Den er fra 1964.. lige som min!..hir hir... gruppe årgangs-foto må være på plads!! ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for dateringen, Henrik. :)

1964, det er jo en god årgang vi har skaffet os der. Den lyder i hvert fald skide godt. Det er faktisk vildt at den er så gammel...hvis bare den kunne tale.

 

Hehe, gruppe-årgangs-foto, ja det må vi lige finde ud af! :cigar:

 

min har jeg faktisk en del historie på.. dvs. det er gennem hin salige Simon Koppel som jeg købte den af i 91 i Drumstick... for 1000 dkk (DET får i den ikke for :) )

 

Han havde fundet den på et loft, hos den tidligere chef (ved ikk hvad titlen var) fra KB hallen i 60'ern og 70'erne.. historien gik på at det var den snare Jimmy Nicol spillede på i KB-hallen i 64 da Beatles var på besøg (Ringo var indlagt den uge).. og glemte den.

 

det passer med trommens årgang at den var spritny (1-2 md) på det tidspunkt, men Simon havde mange historier, så jeg ved ikk om det passer.. men den er da sjov! ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Wow!

Det var sgu da en vild histore! :)

Men, 1000kr...?!? Jamen...how?...why?...var han fuld?...eller gjorde du andre ydelser, som du ikke vil fortælle her? :)

 

Jeg aner INTET om min, andet end den sad på mit aller første trommesæt jeg købte. Et gammelt Olympic i blue oyster finish, som for længst er røget videre...jeg fik hele svineriet for 2000. Det var også en gut, der havde nogen gamle trommer stående på loftet. Remo trommer stod der i annoncen i Den Blå Avis...det måtte de jo hedde, når det stod på skindene! :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Wow!

Det var sgu da en vild histore! :tu:

Men, 1000kr...?!? Jamen...how?...why?...var han fuld?...eller gjorde du andre ydelser, som du ikke vil fortælle her? :)

 

Jeg aner INTET om min, andet end den sad på mit aller første trommesæt jeg købte. Et gammelt Olympic i blue oyster finish, som for længst er røget videre...jeg fik hele svineriet for 2000. Det var også en gut, der havde nogen gamle trommer stående på loftet. Remo trommer stod der i annoncen i Den Blå Avis...det måtte de jo hedde, når det stod på skindene! :D

hehe.. ja i skulle BARE vide :) .. naaarjjj... seføli ikk.

 

 

tjaee.. den stod til 1.100.. den var lidt rusten i reiferne, og ret pittet... den stod længe i deres demo rum, som prøve tromme når folk prøvede bækkener.. så spurgte jeg om ikke jeg skulle befri ham for den.. vupti.. 1k i hånden og afsted.

 

De var ikke i kæmpe høj kurs dengang.. men det var jo også 90-91.. mener ikke de var ret meget dyrere dengang... som godt brugte.

 

Det var samme år jeg købte en 12x8 70'er Gretsch Tom i Walnut gloss til 850,-.. og en 14x10 inkl. kasse for 750,- :D

 

12" solgte jeg sidste år til 2650,- og 14" er nu 2 lilletrommerjeg har.. den ene en 14x6½ lyder så stinke fedt.. en af mine yndlinge!

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu