Bubinga Selvbyg


Casper Aggerholm

Recommended Posts

Update:

 

Så har min far og jeg endelig fået boret huller til lugs og Bd-ben. Hullerne flossede en smule på 10", men de 3 andre er super fine. Kan trøste mig med, at man ikke kan se flosningen på 10" når der er lugs og skiver på.

Mangler bare at få boret air-vents på alle trommer (skal lige finde en fin placering), tamholder yamaha på bd og så de 3 gulvtamben. Så skal de ha 2 gange olie mere, samlet og så er de færdige. Glæder mig!!

 

MEN:

 

Kontrollerede mine 14" træriefer. De er begge kun med 1 indskæring. Ligner som om det er slagside. De træreifer som jeg har set til gulvtammer, der har den nederste 4 huller til benene? Mine gulvtamben kan ikke være der, de er for tæt på kedlen. Har Gerd sent nogle forkerte reifer?

 

Casper-

Link til kommentar
Del på andre sites

  • Svar 119
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst jon petersen

Vi bygger én, Casper!

 

 

Jeg er iøvrigt hjemme (og sløj, smitter nok ikke) hvis du vil prøve jazz-trommer!

 

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Det kunne man jo egenlig godt:). Bare lidt mærkligt at de ikke kører med udskæring.

 

Overvejer at købe den Dixon gummi bdraiser. Har du erfaring med den?

 

Casper,-

 

Altså, sådan en svend har jeg liggende som ikke bliver brugt til noget som helst. Kunne da tage den med hvis jeg alligevel skulle ned og kigge på de Sonor tønder der... Y-Smile.gif

Link til kommentar
Del på andre sites

... eller ... - i stedet for at fræse grimme udskæringer ... så bare op med svinet i søjleboremaskinen og få plottet nogle huller direkte igennem til ben ... ... ... ku´ da være for sejt ... og hvis det senere ligner lort er der stadigvæk fræser i baghånden ... men en søjleboremaskine er fin fin ...

 

- huller gerne en my eller to i oversize så de ( ben ) ikke gnubber sig op af reifen ...

 

 

 

- goe´ råd er gratis ... - ovenstående koster ...

 

 

:dialaugh_trans:

Link til kommentar
Del på andre sites

Så har de endelig fået deres sidste lag olie (tror det er det 8.) og fået boret airvents.

 

Her igår sprøjtede jeg lugs med wd-40 indeni, da de var en smule rustne. Har vist været lidt for gavmild, så de er ret indsmurte. Skal jeg bare proppe noget køkkenrulle ind i dem for at suge det ud, så det ikke skader finishen?

 

Her om 3 timer skal jeg tørre det olie væk som løber ud af porrerne. Hvor lang tid skal de så står og hærde før jeg kan "polere" dem med min 100% hestehårs-børste og samle dem?

 

Casper,-

Link til kommentar
Del på andre sites

Så fik jeg endelig samlet dem. De er utrolig smukke. stortrommen lyder kanon med utrolig meget bund. Tammerne derimod har næsten ingen sustain. Mistænker lidt at det er de Ambassedore coated som jeg har som bundskind der dræber dem.

Nogen som kan komme med lidt inputs omkring det?

Hvis det er reiferne, så må de jo skiftes til støbte, men ville da være rart at kunne beholde de flotte træreifer.

 

Så er jeg også lidt i et dilemma ang. tanholder. Planen var at sætte yamaha tamholder på, men den fylder måske en smule for meget. Har en Dw banana rail, men så kan jeg kun have 1 tam adgangen. Dog vil den klæde sættet bedre?

Casper,-

 

Nyd:

 

P1020502.jpg

P1020503.jpg

P1020505.jpg

P1020504.jpg

P1020504.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Wauw de er FLOTTE!! Helt vildt!!

 

Håber du også ender med at få den lyd ud af tammerne du gerne vil have - og helst med træreiferne selvfølgelig :)

 

Var jeg dig, ville jeg absolut smide den bananarail på, men allerhelst ingenting - evt. hænge dem på bækkenstativ, eller lilletrommestativ (selvfølgelig et problem hvis du ikke synes de har nok sustain i forvejen), men jeg spiller også altid kun med en tam, så det er jo nemt for mig at sige :-) Jeg synes bare det ville være synd med en stor kluntet tamholder der midt på den flotte storetromme, less is more!!

 

 

Super flot arbejde Casper!!

Redigeret af Stougaard
Link til kommentar
Del på andre sites

smukt!!!

 

 

ang. sustain mangel: sgu svært at sige.. synes kanterne var skarpe nok til at de skulle sige noget?.. træ giver noget mindre sustain, men SÅ meget heller ikke... skal nok prøve dem for at kunne udtale mig bedre... man kan altid lave skarpere kanter... men det burde ikke være nødvendigt..

 

coated amb i bunden brude ikke dræbe noget.. har det selv på flere sæt!... har du ikke et par alm reifer du lige kan smide på en enkelt tromme??.. så kan du jo hurtigt afgøre om det er det?.. det er ikke fordi at reifen eller kedlen er så stram i pasningen til skindet at skinde tikke kan bevæge sig?.. ligger det løst på kanten og kan bevæge sig? kan det glide rundt i reifen når du læger det løst i en løs reife?

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak skal i have:).

 

At beholde den jomfru er også en mulighed, men det bare bare så besværligt syntes jeg. Men helt klart en mulighed.

 

Syntes nu også kanterne burde være fine. God ide med at prøve at smide pressede reifer på. Det må jeg lige prøve.

 

Har mellemslibet med 000 ved alle lag.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Hvor ER de flotte, Casper! Designet med det mørke og lyse træ, finishen - og så de ASBA-lugs, enkle og smukke. Perfekt!

 

Nul tomholder i stortrommen, tak! Den er så lille, det er fedt at undgå. Clamps på stativer, det er fint - den lille kan sandsynligvis hænge på hihatstativet. Og helst også rims på toms....

 

Nu stemmer du jo gerne dine trommer dybere end jeg - har du prøvet at stemme dem lidt lysere, eventuelt ens i top og bund?

 

Ellers ingen bud på manglende sustain.

 

Fedt sæt!

 

 

Venligst

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu