Paiste Alpha Vs. Anatolian Baris


tychsen

  

81 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Log ind eller register dig som bruger for at stemme i denne afstemning.

Recommended Posts

ja jeg går og tænker på at skaffe mig et helt bækken setup med en af disse mærker. tænkte først på paiste alpha, men nu er jeg kommet lidt i tvivl... paiste alpha er billigt men har ikke 20" crash og det har anatolian baris, som i øvrigt også er forholdsvis billigt...

kom gerne med en forklaring på hvorfor du stemte det du stemte.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, dette kommer sikkert bag på de fleste, men her ville jeg nok foretrække Anatolian Baris - believe it or not.

 

Alpha har aldrig kunnet overbevise mig, så heller foretrække den lidt billigere 802 (som vist er udgået) eller en af de dyrere prof. serier.

Anatolian Baris virker som et mere "ærligt" bækken - også (især) til prisen.

Har selv stor fornøjelse af mit Baris China. :(

Link til kommentar
Del på andre sites

er ked af at sige at den afstemning ik giver nogen som helst mening. anatolian er lysår fra alpha... anatolian baris lyder stort set som topserie bækner. de er simpelthen fatastiske. og så til prisen. har selv lige købt crash 16", 17" og 18" - de er vold lækre. spiller med alpha på min skole... de er okay. men virkelig skod til prisen - de er faktisk ret dyre. og lyder stadig som begynder bækner.

 

dette er ingen kritik til aftemningen. men den er bare klart ulige. dog i prismæssigt. men ja.. glad for at du spørger. du går galt i byen med alpha

anatolian er vejen fram

Link til kommentar
Del på andre sites

hvorfor siger du det kommer bag på nogen... det overrasker da ik en eneste... andet ville være mærkeligt. den afstemning skal og vil vinde 45353 til anatolian og et rundt o til alpha

De fleste af os ved at han er Paiste freak..

 

Undskyld udtrykket.. :P

 

Jeg har stemt Anatolian.. :(

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst Lysgaard

man holder sig bare væk fra Alpha... Tja. Det er sådan lidt det samme som med løvfrøer, det er kun nakomaner der synes de smager godt, også selvom der står paiste på dem.. Altså løvfrøerne. eller er det mig der har slikket på en måske?!

 

Jeg mener, har i nogensinde set andet en narkomaner spille på Alpha serien? :(

 

Anatolian!! stemte jeg... Så

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvad du synes om Paiste er temmelig irrelevant i denne tråd. :tu:

 

Det er slet ikke til diskussion: Baris og Alpha er bækkener i to helt forskellige klasser. Baris er, efter mit hoved, en topserie, mens Alpha blot er dyrt metal.

 

Desuden ville det være dumt at bruge penge på nogle Alpha'er nu, når du alligevel bliver dødtræt af dem om to dage, og vil købe nye bækkener der. :D

Link til kommentar
Del på andre sites

som Anatolian Baris fan.. vil jeg sige, at du sku købe Baris.

 

Jeg har selv 10" Paiste alpha splash, og her er de fede med deres trashy lyd..

Men som Cypress har skrevet.. Anatolian lyder som et bækken skal lyde.. det lyder af en million, og det gør Alpha godt nok ikke ligefrem..

 

The Tormentor

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har selv 10" Paiste alpha splash, og her er de fede med deres trashy lyd..

Men som Cypress har skrevet.. Anatolian lyder som et bækken skal lyde.. det lyder af en million, og det gør Alpha godt nok ikke ligefrem..

 

Men hvis man synes at et Alpha crash lige har den lyd man går efter.. Ja så er det da det bækken man skal have med hjem..

Link til kommentar
Del på andre sites

Men hvis man synes at et Alpha crash lige har den lyd man går efter.. Ja så er det da det bækken man skal have med hjem..

dft_0580_small.jpg

 

Hvis man vil have alpha-lyden er det billigere bare at købe sådan et her...

:doo:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har selv 10" Paiste alpha splash, og her er de fede med deres trashy lyd..

Enig. Jeg stemte alpha. Jeg har 8, 10 og 12 splash, og de lyder udmærket. Derfor synes jeg også afstemningen er ALT for unuanceret. Vi ved alle at Wuhan laver fede chinas, men deres ridebækkener... need I say more?

Hvis afstemningen udelukkende havde drejet sig om crashbækkener, så havde jeg sikkert stemt baris.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst King of drums

Jeg er UDEN tvivl til Anatolian!! Jeg scorede et Anatolian Baris 16" crash til 500 kr!! 500 kr, mine herrer!!!! Og...jeg er...mildest talt...LAMSLÅET af dets lyd...WOW!!!!

Link til kommentar
Del på andre sites

Hey

Det er da skræmmende, hvor sikre I er på, at Tychsen skal købe Baris.

Har I været inde og læse hans profil?

Der står:

"heavy metal og ellers stille rock ala. counting crows radiohead etc."

 

Hvad skal du bruge dine nye bækkener til Tychsen?

 

Hvis det er til heavy metal: Absolut Alpha. De holder utroligt godt og Paiste er super til at bytte, hvis det skulle gå galt. Lyden er gennemtrængende med en del top i. Lige det, der skal til for at kæmpe mod Marshall stacks.

 

Hvor mange af jer, der har svaret har prøvet et Alpha 18" THIN! crash?

Eller for den sags skyld et Alpha Flatride, eller et Crystal Crash? De fleste trommeslagere har kun prøvet et 16" medium eller måske endda et 16" heavy Crash ude på deres skole...

 

Hvis det er til stille rock: Absolut Baris

Det er bækkener af den gamle skole ala K-Zildjian og Istanbul. Varme og tit bløde i klangen. Ridebækkener kan være lidt udefinerede i et rockband. De er rigtigt gode til at frembringe lydmur. Baris Hi-hats kan også være lidt bløde og udefinerede i det (Hvilket jeg selv synes er fedt) - igen ikke til Heavy Metal. Crashbækkenerne lyder i mine øre fantastisk til prisen, men de er ikke specielt gennemtrængende.

 

Hvis det er til begge dele: Tjek lige priserne på A-Zildjian. Der er flere butikker, der har - 30% på Zildjian. De er midt i mellem de to ovenstående og der er masser af modeller at vælge mellem.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hey

Det er da skræmmende, hvor sikre I er på, at Tychsen skal købe Baris.

Har I været inde og læse hans profil?

Der står:

"heavy metal og ellers stille rock ala. counting crows radiohead etc."

...blablabla...k lige priserne på A-Zildjian. Der er flere butikker, der har - 30% på Zildjian. De er midt i mellem de to ovenstående og der er masser af modeller at vælge mellem.

Well, hvis du nu kiggede i alle de andres profiler ville du se at der også bliver spillet heavy... så jeg tror ikke du helt skal forkaste vores udsagn, bare fordi vi mener at baris er bedst :) . Måske er vi ikke alle sammen uvidende trommeslagere, som ikke aner hvad vi snakker om. :(

 

Der skal være plads til vi har hver vores mening ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg stemte baris. Men det skal siges at jeg selv en gang har nydt at spille på alpha. Jeg synes(måske underligt nok) at de er utroligt allround. Hvis man slår stille og roligt får man en lyd derefter slår man lidt hårdere det samme. Ønsker man en kæmpe tinituslyd slår man kæmpe hårdt. Alpha bækkener er derfor efter min mening de mest logiske bækkener jeg har prøvet. Andre bækner har det med at opføre sig som det de hedder Crash(.....). dry(.....) osv. Det er også fint, men alpha er fede fordi de er logiske. Og nej, de har ikke verdens fedeste lyd, men de er nemme at have med at gøre. Grunden til at jeg stemte baris er selvfølgelig på grund af min egen mening og smag.

 

God jul og alt det der:)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hey

Det er da skræmmende, hvor sikre I er på, at Tychsen skal købe Baris.

Har I været inde og læse hans profil?

Der står:

"heavy metal og ellers stille rock ala. counting crows radiohead etc."

 

Hvad skal du bruge dine nye bækkener til Tychsen?

 

Hvis det er til heavy metal: Absolut Alpha. De holder utroligt godt og Paiste er super til at bytte, hvis det skulle gå galt. Lyden er gennemtrængende med en del top i. Lige det, der skal til for at kæmpe mod Marshall stacks.

 

Hvor mange af jer, der har svaret har prøvet et Alpha 18" THIN! crash?

Eller for den sags skyld et Alpha Flatride, eller et Crystal Crash? De fleste trommeslagere har kun prøvet et 16" medium eller måske endda et 16" heavy Crash ude på deres skole...

 

Hvis det er til stille rock: Absolut Baris

Det er bækkener af den gamle skole ala K-Zildjian og Istanbul. Varme og tit bløde i klangen. Ridebækkener kan være lidt udefinerede i et rockband. De er rigtigt gode til at frembringe lydmur. Baris Hi-hats kan også være lidt bløde og udefinerede i det (Hvilket jeg selv synes er fedt) - igen ikke til Heavy Metal. Crashbækkenerne lyder i mine øre fantastisk til prisen, men de er ikke specielt gennemtrængende.

 

Hvis det er til begge dele: Tjek lige priserne på A-Zildjian. Der er flere butikker, der har - 30% på Zildjian. De er midt i mellem de to ovenstående og der er masser af modeller at vælge mellem.

jeg håber da ikke du mener at alpha er federe end Baris til heavy metal..

 

Vil mene jeg selv spiller heavy, og vil at jeg har fundet lige de bækkener der passer feedest til heavy..

 

Dermed ikke sagt, at jeg ikke kan lide Alpha 18" THIN! crash..

 

Men jeg mener bare at Baris lyder så meget federe.. også i heavy..

 

The Tormentor

Link til kommentar
Del på andre sites

:P Enhver har selvfølgelig ret til sin menining - og smag.

Jeg synes både Alpha og Baris er fede, men til hver sin stil. Jeg har selvfølgelig også mødt Heavy trommeslagere der ikke tæver livet ud af sine bækkener, så det er selvfølgelig en grov generalisering...

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu