Et øvelokale Bliver Til!


Recommended Posts

  • Svar 238
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Ja, det ser godt nok fedt ud, meeen ..

jeg har selv været ude at se på sådan en bunker, godt nok ude ved lergravsparken, men de er jo nogenlunde ens. Jeg synes dine billeder får rummet til at virke meget større end dem jeg var ude at se på. Jeg valgte simpelthen at lade rummet gå til nogle andre da det var for fugtigt selv med en affugter kørende 24/7. Jeg så både lokalet med og uden indhold og synes ikke det er pengene værd. Især fordi man jo ikke kan udnytte de ellers mange kvadratmeter særlig godt pga loftets hældning og jeg synes at 800kr i aconto el er mange penge for strøm til et øvelokale. Menmenmen, der er jo mangel på øvelokaler, så resultatet er, at jeg står uden i øjeblikket, og du har i hvert fald gjort et fantastisk stykke arbejde med dit rum, det skal du have ! Nu må vi se om du bliver tilfreds med fugtigheden dernede, det ville jo være rigtig ærgeligt at få ødelagt så fine kedler.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, det ser godt nok fedt ud, meeen ..

jeg har selv været ude at se på sådan en bunker, godt nok ude ved lergravsparken, men de er jo nogenlunde ens. Jeg synes dine billeder får rummet til at virke meget større end dem jeg var ude at se på. Jeg valgte simpelthen at lade rummet gå til nogle andre da det var for fugtigt selv med en affugter kørende 24/7. Jeg så både lokalet med og uden indhold og synes ikke det er pengene værd. Især fordi man jo ikke kan udnytte de ellers mange kvadratmeter særlig godt pga loftets hældning og jeg synes at 800kr i aconto el er mange penge for strøm til et øvelokale. Menmenmen, der er jo mangel på øvelokaler, så resultatet er, at jeg står uden i øjeblikket, og du har i hvert fald gjort et fantastisk stykke arbejde med dit rum, det skal du have ! Nu må vi se om du bliver tilfreds med fugtigheden dernede, det ville jo være rigtig ærgeligt at få ødelagt så fine kedler.

Mht. fugt, så er der meget stor forskel på disse bunkers. Bla. har Københavns Brandvæsen igennem tiderne lært fra bunkerprojekt til bunkerprojekt, og gør nu en del mere ud af at forberede dem end tidligere. F.eks. er de tætnet hele vejen rundt langs gulvet, hvilket "tidligere modeller" ikke var.

 

Jeg kommer lige fra en anden bunker, og den STANK af gammel kælder. Min nye her er helt tydeligvis i bedre stand hvad fugt angår, da der slet ikke virker klamt eller ildelugtende. Før jeg begyndte lugtede der lidt af ny cement, da der var foretaget en del udbedringer. Nu lugter der af nyt gulvtæppe ;)

 

Ydermere er de plader jeg har lagt under tæppet medvirkende til, at der bliver skærmet af for de kolde gulv, hvilket også tæller på plussiden, når nu man forsøger at gøre stedet beboligt.

 

Mht. rummet, så har du ganske ret i at det er et meget iregulært rum, og svært at udnytte. De 35m2 er ikke hvad de havde været, hvis rummet var almindeligt (lodrette vægge, vandret loft). Men sådan er det nu engang, og det har jeg så småt vændet mig til efter 1 1/2 år i en anden bunker. Til gengæld ER min bunker en my større, og har også lidt højere til loftet - også i gangarealerne - og det er jo rart når man er 192cm :-o

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, det ser godt nok fedt ud, meeen ..

jeg har selv været ude at se på sådan en bunker, godt nok ude ved lergravsparken, men de er jo nogenlunde ens. Jeg synes dine billeder får rummet til at virke meget større end dem jeg var ude at se på. Jeg valgte simpelthen at lade rummet gå til nogle andre da det var for fugtigt selv med en affugter kørende 24/7. Jeg så både lokalet med og uden indhold og synes ikke det er pengene værd. Især fordi man jo ikke kan udnytte de ellers mange kvadratmeter særlig godt pga loftets hældning og jeg synes at 800kr i aconto el er mange penge for strøm til et øvelokale. Menmenmen, der er jo mangel på øvelokaler, så resultatet er, at jeg står uden i øjeblikket, og du har i hvert fald gjort et fantastisk stykke arbejde med dit rum, det skal du have ! Nu må vi se om du bliver tilfreds med fugtigheden dernede, det ville jo være rigtig ærgeligt at få ødelagt så fine kedler.

Ser heller ikke fugten som noget problem.. Hvis man har varmeapperat og affugter kørende 24/7 bliver fugten intet problem.. Og det passer meget godt med de små 800kr i aconto el... Man skal jo huske at de 800 spir bare er noget brandvæsenet tager fordi det et det de regner med det ca. koster.. Hvis man efter 3 måneder har brugt mindre får man jo pengene tilbage, og indreguleret aconto-regningen. Ind til videre i de par måneder jeg har haft nabo-bunkeren har vores el-regning været lavere end aconto-regningen. Så vi får efter alt at dømme penge tilbage...

 

Synes at bunkerne er super som øvelokaler.. Og så er der utroligt god bund i trommerne nede i sådan en bunker inden man får sat plader op.. Uhhhh det lyder godt.. :-o Men pladerne måtte jo op.. (de bassister er så pirrelige med sådan noget akustik) ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Så gem dem til vinter, hehehe... ;)

Hehe... Husk at det er under jorden... Temperaturen svinger meget lidt...

Snakkede Jørgen som du jo nok har mødt. Og han siger at temperaturen er ret konstant året rundt, men at det er fugtigheden der svinger..

Link til kommentar
Del på andre sites

Hehe... Husk at det er under jorden... Temperaturen svinger meget lidt...

Snakkede Jørgen som du jo nok har mødt. Og han siger at temperaturen er ret konstant året rundt, men at det er fugtigheden der svinger..

Så tror jeg ikke at Jørgen har prøvet at øve i januar ;)

 

Nu har jeg som sagt haft bunker i 1 1/2 år, og temperaturen ændrer sig, måske ikke meget, men nok til at der er ret stor forskel på vinter og sommer.

 

Én vinter havde jeg to varmeblæsere stående ca. 50 cm. fra min ryg, for at holde varmen (i min sweater!). Her i sommermånederne er det slet ikke nødvendigt med varme når man øver, bare man er aktiv. Faktisk er det superfedt på de varme dage, at have et øvelokale der er til at holde ud at spille i rent temperatur/fugt mæssigt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Er sgu faldet ned af stolen. HOLD OP, hvor er det flot, Gunnar. Pludselig synes jeg ikke min isolerede garage er så fed længere (... men den er dog min helt egen ;) ).

 

Jeg er SÅ spændt på at se flere billeder, hvor øvelokalet tilsættes lidt Taye og Anatolian!!

Link til kommentar
Del på andre sites

Er sgu faldet ned af stolen. HOLD OP, hvor er det flot, Gunnar. Pludselig synes jeg ikke min isolerede garage er så fed længere (... men den er dog min helt egen ;) ).

 

Jeg er SÅ spændt på at se flere billeder, hvor øvelokalet tilsættes lidt Taye og Anatolian!!

enig... min øver er heller ikke så fed nu... ;-)

 

og ja, glæder mig til at se en bunker med bunke vis af anatolian og Taye... :D:-o:)

 

mvh

Emil

Link til kommentar
Del på andre sites

Fedt billede med vidviklen :lol: det er virkelig blevet fedt, hvor vil du placere dig dernede? kunne være godt at se et billede med en person dernede, man har ikke helt fornemmelse for størrelse og plads.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det ser fanme nice ud det der gunnar!! hvad er målene for lokalet?!

Synes det lyder til at være fedt, men dog lige fugtigt nok til at jeg ville være tryg ved at lade mine tønder står sådan et sted. Men ok nu får vi jo også snart nye lokaler her i odense, så jeg kan tillade mig at være lidt kræsen..

Ser også frem til flere billeder - med trommer osv denne gang!

Link til kommentar
Del på andre sites

Det ser fanme nice ud det der gunnar!! hvad er målene for lokalet?!

Synes det lyder til at være fedt, men dog lige fugtigt nok til at jeg ville være tryg ved at lade mine tønder står sådan et sted. Men ok nu får vi jo også snart nye lokaler her i odense, så jeg kan tillade mig at være lidt kræsen..

Ser også frem til flere billeder - med trommer osv denne gang!

Skal jeg være helt ærlig, så tror jeg det største fugtighedsproblem for et trommesæt er når der er for tørt. Jeg havde sådan et...hvad hedder det? Gyrometer? Fugtighedsmåler! Anyway, den viste at luftfugtigheden var tilpas.

 

I øvrigt er der ikke fugtproblemer i bunkeren, det er der jo taget hånd om :lol:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg må i øvrigt lige tilføje (til dem der ikke har set det), at regnskabet længere oppe i tråden var fejlbehæftet.

 

Dette er nu rettet..

Nå nå - du har måske en redigér-knap :-)

 

Ja ja, jeg ved det :lol::lol:

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, det ser godt nok fedt ud, meeen ..

jeg har selv været ude at se på sådan en bunker, godt nok ude ved lergravsparken, men de er jo nogenlunde ens. Jeg synes dine billeder får rummet til at virke meget større end dem jeg var ude at se på. Jeg valgte simpelthen at lade rummet gå til nogle andre da det var for fugtigt selv med en affugter kørende 24/7. Jeg så både lokalet med og uden indhold og synes ikke det er pengene værd. Især fordi man jo ikke kan udnytte de ellers mange kvadratmeter særlig godt pga loftets hældning og jeg synes at 800kr i aconto el er mange penge for strøm til et øvelokale. Menmenmen, der er jo mangel på øvelokaler, så resultatet er, at jeg står uden i øjeblikket, og du har i hvert fald gjort et fantastisk stykke arbejde med dit rum, det skal du have ! Nu må vi se om du bliver tilfreds med fugtigheden dernede, det ville jo være rigtig ærgeligt at få ødelagt så fine kedler.

Nej, bunkerne er ikke ens - der findes flere typer (og er nærmest en videnskab i sig selv :-)

Der findes også bunkere , der er meget fugtige, fordi der er et system, hvor regnvand bliver ledt ind i bunkeren - det er jo oprindeligt et "overlevelsesprojekt" :lol:

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu