Drs Drums


Drummerboy

Recommended Posts

  • 4 uger senere...
  • Svar 123
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg prøvede de to sæt han gjorde færdigt først, kunne bedere li det som var en rød farve. det lyder sku godt, storetrommen var FED med meget power. Og tammerne havde en dejlig blød lyd, :tu: og ja det koster også mange penge. men det gør alt der lyder godt jo.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 year senere...

Nyt liv til gammel tråd! :)

 

Har sgu lige fået lavet en lille deal med Jes. Juhuuu! Kan slet ikke vente til jeg får trommerne. Han går i gang med at bygge mit helt eget DRS sæt nu og jeg kan ha' dem i starten af det nye år.

10 12 14 16 22 + 14x6,5 eller 14x5,5 snare.

Han laver begge snares og så vælger jeg bare den jeg bedst kan lide. Det er sgu da service! Dejligt med en fagmand der ikke er totalt benhård handelsmand, men derimod har sjælen med i det han laver.

 

Er sgu helt væk i de trommer...dejlig varm og fyldig vintage-lyd og lavet med ny teknologi...kan man bede om mere?!? :D

 

Har desuden lånt hans eget DRS sæt med på job i weekenden...uha, der skal nørdes. :D

 

Jes er gud! :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Ikke dårligt...

 

Hvad fave/sparkel har du valgt til sættet ? :-)

 

Jeg er lidt i tvivl...men han viste mig bl.a. en black gold glass glitter. Den var rigtig flot synes jeg. :) Den ser umiddelbart ret sort ud...men hvis lyset lige rammer rigtigt råber den bare GULD!! :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er MEGET forelsket, og black gold er en fantastisk finish!

 

Glad for at du er enig. :-)

 

Jeg spillede iøvrigt på Jes' eget DRS sæt igår...det lød simpelthen fremragende! Jeg skulle lige vende mig til det, da trommerne opfører sig og lyder helt anderledes end mit DW. Jeg er vandt til laaaang sustain på tammerne og masser af top/bund i lyden...skulle lige vende mig til at der var så meget mere varme og "tørhed" i DRS lyden. Men alle i bandet var helt oppe at køre over dem. Og midt i andet sæt var jeg da også selv helt oppe at køre over dem. :) Jes har iøvrigt sat forkromede messing reifer på dem...vildt! :)

Desuden har jeg altid spilet 22x18 stortromme og var lidt skeptisk over den "lille" 22x14...men damn, den lyder fedt!

Link til kommentar
Del på andre sites

Så er det på plads!

Får mit nye DRS sæt i starten af december. Sættet bliver: 10-12-14-16-22 + en 14x6,5 eller 14x5.5 snare. Trommerne bliver med Yamaha tomholdere og rims med ben på gulvtoms'ne.

Har valgt Black Gold Glass Glitter farven...uh, det bliver fedt! ;)

 

Lånte jo Jes' sæt i et par uger og havde dem med ude på nogen jobs. Jeg må sige jeg har aldrig i mit liv spillet på nogen trommer der reagerer som dem her. Det er som om de blander på en hel anden måde med musikken end jeg har været vant til. Selv min guitarist var helt oppe at køre over dem...det plejer han nu ellers ikke. Nu har jeg heller aldrig ejet et "vintage"-sæt før, men kun "moderne" trommer fra DW og Yamaha, som giver en masse top og bund på samme tid, hvilket jo også er vildt fedt til tider. Men jeg må sige at jeg er ret overrasket over pludselig at ta' mig selv i at spille helt anderledes ting end jeg plejer at gøre. De inspirerer på en eller anden mystisk måde til at spille helt anderledes end jeg har været vant til. Det kan da kun være end god ting :)

 

Ville bare lige dele min erfaring om trommerne med jer. Kan slet ikke vente til december :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Gratulerer så mye med DRS trommer! :argh: Jeg er fra Norge, og har købt DRS trommer av Jes i bop Størrelser, 18x14,12 og 14x5,5 lilletromme, de låter Fet!! mæget fornøyd! :lol: Jes er en av de beste å købe trommer av, du får mæget bra service og han er også en fantastisk god venn!

 

Mvh

 

Vetle

Link til kommentar
Del på andre sites

Hehe, skal prøve at få uploadet nogle billeder Henrik. Regner med at ta' DRS sættet med i studiet midt i december...tror det må blive der jeg også lige skal skyde lidt fotos så. Glæder mig virkelig også til at høre dem i en god optagelse.

 

Og ja, det bliver dejligt at ha' lidt mere forskelligt til forskellige situationer. :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hehe, skal prøve at få uploadet nogle billeder Henrik. Regner med at ta' DRS sættet med i studiet midt i december...tror det må blive der jeg også lige skal skyde lidt fotos så. Glæder mig virkelig også til at høre dem i en god optagelse.

 

Og ja, det bliver dejligt at ha' lidt mere forskelligt til forskellige situationer. :P

 

fedt.. vil glæde mig til lyd på dem.. gerne hvis du bare kan tage nogel bas+tromme tracks tørt.. det giver et bedre billede af lyden!

 

haha.. såvidt jeg kan se af din signatur har du da vist liiiidt forskelligt allerede!.. glad for det ikk kun er mig der har så meget lort liggende :-)

 

4 sæt.. come on.. det har vi sgu ikk brug for :).. derfor bygger jeg snart nr. 5 .. haha

Link til kommentar
Del på andre sites

fedt.. vil glæde mig til lyd på dem.. gerne hvis du bare kan tage nogel bas+tromme tracks tørt.. det giver et bedre billede af lyden!

 

haha.. såvidt jeg kan se af din signatur har du da vist liiiidt forskelligt allerede!.. glad for det ikk kun er mig der har så meget lort liggende ;-)

 

4 sæt.. come on.. det har vi sgu ikk brug for ;-).. derfor bygger jeg snart nr. 5 .. haha

 

Skal prøve at snakke med lydteknikeren om lidt rene bas+tromme tracks...det skulle nok kunne lade sig gøre.

 

Hehe, ja, skramlet hober sig op...men det er jo så svært at skille sig af med det skidt! ;) Tror måske Yamaha'et ryger...

 

Et 5. sæt...VILDT! :lol: Skal det være endnu et med Keller Maple kedler? Og er det egentlig deres Vintage Maple kedler du har brugt til det sæt du linker til i din profil?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month senere...

Så skete det! :P

 

Igår var jeg nede ved Jes og hente mine DRS trommer, med de største sommerfugle i maven. Da jeg kom ind af døren stod det opsat i al sin pomt og pragt! Velstemt og funklende nyt. Jamen er den mand ikke fantastisk! -_-

 

Det er simpelthen bare så fantastisk fedt et sæt. Jeg ved godt at det forpligter at få nye trommer her på trommeslageren.dk i form af upload af billeder. Men jeg kan først knipse et par billeder af sættet på fredag, hvor jeg skal spille i Aalborg.

 

Jeg tager desuden sættet med i studiet i starten af februar og pønser lidt på at lave nogle rene bas+tromme takes og uploade et par lydfiler her, så i kan høre dem.

 

All the best! :)

 

-GrooveSmith aka. Anton Kirkeby

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu