Roskilde Festival


Jeppesen

Recommended Posts

  • Svar 53
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Så er jeg også kommet mig (næsten da) over årets festival. Jeg fik set overraskende meget fed musik i år, men det bedste var nok Clutch, Los Van Van og Solomon Burke. Desuden var der som sædvanlig ingen mangel på løjer, og vejret var jo fantastisk (om end for varmt tidligt på dagen), så alt i alt har '08 været et super år!

Link til kommentar
Del på andre sites

intet i campingdagene

 

 

Torsdag

Clutch - super fedt

Bullet for my valentine - super ringe, Ved ikke helt hvad jeghavde regnet med

Radiohead - kedede mig noget og havde ikke så meget tøj på så jeg frøs ad h.... til. Udpræget uenighed i lejren om koncertens kvaliteter men blev enige om at det kom an på hvor man stod - jo tættere jo bedre

 

Fredag

Raunchy - helt ok men bliver nogen gange lidt for tæppebankerpoppet

Gnarls Barkley - Rigtig godt men jeg synes faktisk også at de har lavet nogle rigtig gode sange

A kid hereafter - super fedt

Familjen - af uforklarelige årsåger blev metalhovedet for en stund til en technodude....hmmm. Kan ikke rigtig huske hvad jeg synes om det ud over at det var ulækkert varmt

 

Lørdag

Strøm & AndyOp - HipHop. Det var mest som støtte fordi vi deler øvelokale med Andy men det var faktisk overraskende godt selvom vi helt oppe foran ikke havde særlig god lyd.

A kid hereafter in the grinding light - godt som altid selvom tømmermændene der begyndte at indtræffe så jeg kun kunne holde til at moshe omkring halvdelen af koncerten

Judas priest - sad bare ned ude i siden men det var faktisk ok men lidt ensformigt

Dillinger escape plan eller dillinger express som værten kom til at kalde dem :( - Både super fedt men også lidt for sindsygt. På uforklarelig vis lykkedes det guitaristen at komme op at stå på toppen af sit 10 meter (eller i hvert fald meget) høje guitarstack

 

Søndag

At the gates - rimelig fedt men ja, trommeslageren stank sgu lidt så de gør sig måske bedre på plade

A kid herafter & the slaves to the truth - Festivalens sidste koncert for mit vedkommen blev kid for 3. gang. En rigtig fed og anderledes oplevelse

 

kom hjem kl 8 mandag morgen

 

kom aldrig rigtig igang under campingdagene men under koncerterne blev det hele meget federe i takt med mere passende (læs højere) alkoholprocenter...

 

Generede mig kun at meget metal var så forbandet tidligt på dagen

Link til kommentar
Del på andre sites

Fantastisk festival igen iår!

 

Gider ikke lave en liste, men så grundlæggende det i andre så.

 

JEG GREB EN STIK TIL RADIOHEAD!!!!! Fed fed koncert

 

Jay-z var også for fedt! Ikke noget jeg hører normalt, men Tony Royster var simpelthen for vild, og så forstår Jay sgu at levere et show...

 

Veto var dog en af de største oplevelser. Hørte dem også i Skive for nogle uger siden, og der var de vand i forhold til på Arena - dejligt at se!

Link til kommentar
Del på andre sites

Nogen der var i Camp Promilleservice for at danse? DAMN et anlæg de har fået stykket sammen! :)

 

Alt i alt en FED festival i år!

 

Hæ jeg boede der. Har de seneste år været med til at fyrer op for campen. Men må sige at der var ekstra godt gang i den i år;-)

 

For at holde mig til tråden, så så jeg følgende(med stjerner og beskrivelse)

 

Slagsmålsklubben *****(masser fest og bass.mhhhh)

Vira **(Lidt for hårdt til mig, men de kunne godt nok spille hurtigt)

Frednukes*(simpelthen for kedeligt

Teitur**(for stor scene til en for lille mand)

Radiohead***(gik for lang tid før end de gode/gamle numre kom)

Gnarls Barkley****(fed koncert med stemning. Skulle hellere have været om aftenen)

Cocorosie*(Desværre var mine forventninger alt for høje. Og lyden samt teknikken var alt for ringe)

Grinderman**(larmede lige lovlig meget. Men Nick Cave kan trykke den af)

Holy Fuck*****(Helt igennem fantastisk. Dejligt med musik uden vokal som fungerer)

Yeasayer*****(Fed musik og fed stemning. Elsker dem)

Majors*****(Alt for fedt. Er ikke rigtig til hip hop, men de styrede for vildt)

The Notwist**(Synes ikke at de leverede varen)

Girl Talk******(så snakker vi. Hold kæft en fest der var på cosmopol.)

The Chemical Brothers*****(Masser bas og masser fed lyd og billede)

Dunkelbunt*****(fed balkan DJ der bare giver den gas. Elsker de rytmer)

Tina Dickow****(Hun synger fantastisk, men orange var for stor en mundfuld)

Sharon Jones and the DAP-KINGs******(Fuck der var gang i hende. Hun satte virkelig en fest igang i arena)

 

Det var vidst det... .eller ikke helt.

Årets bedste oplevelse var Rave i Camp Promilleservice/Jagtklubben. Hermed ************

I kan se billeder og videoer der fra på facebook under Mikkel Møller Roesdahl

Link til kommentar
Del på andre sites

Kings of Leon skuffede efter min mening en smule, men jeg havde også ekstremt høje forventninger - de spillede fedt nok, men der var ikke noget ekstraordinært i deres optræden. Jay-Z var ligeledes pissetight, men han kom en halv time for sent og spillede kun 55 min. el.lign., hvilket var lidt skuffende.. Clutch, Motorpsycho, Gnarles Barkley levede heller ikke helt op til mine forventninger.

 

Lupe Fiasco, Band of Horses, Radiohead, Neil Young og The Streets var fantastiske i mine øjne!

 

Og så er Roskilde Festivalen jo altså bare den ultimativt fedeste uge - også selvom man ikke får set halvdelen af de bands, man på forhånd har bestemt sig for at se!

Link til kommentar
Del på andre sites

Hæ jeg boede der. Har de seneste år været med til at fyrer op for campen. Men må sige at der var ekstra godt gang i den i år;-)

 

Ja det tør siges! Det var lige før, i overdøvede os ovre i OrangeCamp til tider....

Hvor mange har i været om at bygge anlægget, og hvor god en investering har det været i forhold til at leje det ud uden for festivalen og sådan?

Link til kommentar
Del på andre sites

Var der ingen, der så Slayer? :)

Jo.. Mig og en kammerat sad nede på tribunen, han valgte så at falde i søvn til en frygteligt kedelig koncert..

 

Det havde nok hjulpet lidt på det hvis man kunne lide Slayer, men i mit tilfælde synes jeg det var en dårlig koncert..

Ham den gamle brugte ALT for langt tid på at stene på publikum imellem numrene..

 

Personligt Synes jeg den fedeste koncert var med the streets, ikke fordi det var den bedste musik, men fordi stemningen var helt oppe i de røde felt!!

Hvad angår åbningen af Orange synes jeg også det var fejlagtigt at vælge teitur, ikke fordi jeg ikke kan lide teitur(Synes faktisk han laver røv-god musik) men det var sku lidt ved siden af med hans musik til den scene.. jeg havde nok valgt Atoria eller Lounge(hvis der var mere plads)

Link til kommentar
Del på andre sites

Fedt Søulken, var ovre til en af jeres fester hvor vi gik amok med nogle knæklys mig og en ven + nogle chicks vi havde fundet på vejen hehe.

Nogle der bemærkede flyvende knæklys i starten til Slagsmålsklubben? :hmm:

 

Haha ja!

 

Det var den sygeste koncert! så party :doo:

 

Dog ærgeligt han skulle hive det der ecstasy-pis frem

 

 

dog var Albertslund Terrorkorps nok den vildeste koncert jeg har været til. Jeg var helt oppe foran fuck det var for sindssygt, mit hovede var helt fucked af al den lys og lyd!

Redigeret af JonathanNielsen
Link til kommentar
Del på andre sites

Hurra, ja en dejlig festival.

 

hmm hvad fik jeg set?

 

torsdag:

Clutch: dejligt tungt og en god måde at skyde festivallen igang på.

MGMT: Momentvis godt

Radiohead: Har aldrig været den store Radiohead fan, men jeg skulle da se giraffen, og jeg blev heller ikke fan denne gang.

 

Fredag:

Mugison: Suverænt fedt

Gnarls Barkley: Der sad jeg og stenede rigtigt meget, men det jeg hørte var ganske fint

Grinderman: Et af festivallens højdepunkter. Det var et super veloplagt band, men sprællemanden Cave i forgrunden

 

Lørdag:

Tivolis symfoniorkester: Det var, som det altid er tilfældet med klassisk musik på Roskilde, rigtig godt.

Judas Priest: En rigtig fin koncert og dejligt med nogle overtoner

Black Mountain: Kl røv natten til søndag. Jeg var mega træt/fuld og lå på jorden et godt stykke tilbage og stenede max, det var simpelthen perfekt

 

Søndag:

Henrik Hall: Han sagde godmorgen kl 12:00. Jeg var træt, men det var som altid fedt!

Slayer: Det var simpelthen perfekt. En sand hitparade og et veloplagt band.

Link til kommentar
Del på andre sites

Neil Young var alt for fedt. Stod ved hegnet bag pitten lige midt for scenen. Det blev min favorit plads ved orange scene. Klart den største oplevelse på roskilde! Han gav sig så meget at det var helt vildt, og havde pumplikum i sin hule hånd uden at sige et ord. Og hans band spillede også for fedt!

 

Ved Bob Hund stod jeg samme sted, og det var også en mega fed kocert. Kendte ikke så meget til bandet før koncerten men blev stadig revet med. Der var bare lidt mange svenskere oppe foran (:

 

Så hørte jeg lige 45 min. af Radiohead, men de siger mig sgu ike det store så jeg gik videre til Astorie for at se Valravn som jeg har set én gang på min efterskole hvor de spillede. De var også vildt gode og energiske. Middelalder- og elektronisk musik, kombineret! vildt sejt sceneshow.

 

Anti-flag var rent lort. Det lignede én stor falsk facade.

 

Teitur var vildt god, men han passede bare desværre ikke ind på orange scene. Det havde været SÅ fedt hvis du havde smidt ham på Arana eller lignende. Men han gav sig 100% og bandet var vildt fedt, så det var ikke hans fejl at han ikke nåede helt ud til mig.

 

Holy-Fuck var også reigtigt fedt de første 45 min. Så havde jeg fået nok og de begyndte at gentage sig selv for meget.

 

Raveonettes var også vældig godt, bortset fra at de var lige efter Young så fik en lorte plads. Og så savnede jeg sharin foo :'(

 

Tina Dickow var sgu ikke lige mig.

 

Heller ikke gnarls barkley.

faktisk har jeg nævnt dem jeg husker som fede

Link til kommentar
Del på andre sites

Tina Dickow var sgu ikke lige mig.

 

Jeg synes, det var vildt fedt at lægge sig på græsplanen med nogle cigaretter og en fadøl - vildt afslappende, lækkert og gennemført. Og så havde hun et fedt liveband med!

Redigeret af Emil2k
Link til kommentar
Del på andre sites

Hæ jeg boede der. Har de seneste år været med til at fyrer op for campen. Men må sige at der var ekstra godt gang i den i år;-)

 

Uha! Så kender jeg et par stykker der godt kunne tænke sig sponserede høreværn og sovepiller fra jeres lejr. Folk der boede overfor var ikke altid helt tilfredse med lydniveauet - blandt andre nogle af mine bekendte. Jeg nåede desværre aldrig at høre svinet i brug..

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg deler ikke helt nogle af jeres begejstring over Judas Priest.

Jeg synes det var en af de mest rutine-plagede koncerter jeg længe har set. Og så stod forsanger Halford og læste hele sange fra sin telepromter med en koncentreret mine. Det er sgu ikke godt nok.

En ren tre ud af sekser. Men det fungerede sgu alligevel. Og det var mega fee da de spillede Braking the Law. Men ensformigt i længen.

 

Slayer derimod var ekstremt oplagte. Super fed koncert. Dog ærgeligt at man ikke kunne høre Hanneman derfra hvor jeg stod...

Den bedste Slayer koncert jeg har set...

 

Bare ærgeligt jeg gik glip af Tina Dockow der, ud over at være skide dygtig, spillede Hallelujah på dansk med Steffen Brandt. Alle mennesker hader den version, men elsker den dybt. Heldigvis ringede min kæreste til mig da den kom, så jeg overlede. Jeg sad bare og prøvede at drikke mig stiv tit Slayer i lejren. Uden det store resultat efter syv dages druk...

 

Super fed festival i øvrigt. Min bedste indtil videre...

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes, det var vildt fedt at lægge sig på græsplanen med nogle cigaretter og en fadøl - vildt afslappende, lækkert og gennemført. Og så havde hun et fedt liveband med!

 

Det var faktisk også det jeg gjorde, men syntes bare ikke det virkedes til at hun gav sig 100%. Hun var godt nok ikke en så god performer som folk har fortalt mig.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 5 uger senere...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu