Dobblepedal!


Esbensvane

Recommended Posts

Hey der...

 

Jeg er begyndt at spille med dobbeltpedal, og vil gerne ud og have min egen. Pedalerne skal være lette, for det skal gå stærkt :argh:

Den må selvfølgelig gerne være så billig som mulig.

Så INGEN dyre pedaler skal anbefales, tak :-o

 

...og helst ingen off topic, tak igen :lol:

 

Mvh. Esben

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis du regner med at bruge den meget, så hvorfor ikke bruge pengene på at få fat i en ordentlig pedal istedet for at købe noget billigt bras der falder fra hinanden efter et par timer ?

Hver gang man køber ny pedal ska man jo vænne sig til det nye feel der er i den, så hvorfor ikke få den helt rigtige følelse fra starten..

 

Iron Cobra er mit eneste bud :argh:

Redigeret af Kimmus
Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst tommy the cat

tamas hp200 er ret så fed.. der er også en mellemklasse pedal fra pearl, den billigste med bundplade under begge pedaler(kan ikke huske navnet/serienummer men hvis du spøger i forretningen ved de hvad du taler om) den er og meget stabil og komfortabel, det syntes jeg i hvertfald.

det vigtigste er bare at den er solid, godt håndværk, ikke nogen løse hængsler og den slags og så at der er bundplade under begge pedaler..

men husk at prøv skidtet før du køber det, men det har du vel også tænkt dig..

 

 

håber at det kan bruges til noget.. og held og lykke med det :argh:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg deler også kimmus menning!!

 

Køb dog en ordentlig dobbeltpedal hvis det er noget du alligevel gerne vil spille med for fremtiden....

- Du kan som sagt købe Bongo's hvis den ikke er solgt

 

Mvh Jonas

Redigeret af Jonas
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har selv en DW5002, som jeg er mægtigt glad for :)

Jeg købte den brugt hos Jes fra Drummer's Repair Shop, den har tilhørt "bent" herindefra før og han siger at han har været på over 200 bpm (kan bare ikke huske det nøjagtige tal) og jeg tror ham egentlig. Jeg skulle bare lige vænne mig til den da jeg har været vant til min Axis Longboard som er virkelig dejlig til heel down..

Link til kommentar
Del på andre sites

syntes faktisk at pearl eliminator's lillebror er ret fed til prisen :)

Jeg synes til gengæld at den har for lille fodbræt til mig (str. 44-45). Jeg foretrækker i hvert fald at kunne have hele min fod på brættet..

Link til kommentar
Del på andre sites

Hey allesammen.

 

Tak for tippene. Jeg har sendt en PM til Bongo nu og håber på svar.

Jeg prøvede engang en DW (5000 tror jeg) og den synes jeg var meget behagelig. Den i taler om er bedre eller hva?

 

Mvh. Esben

DW 5000, Tama Iron Cobra og Pearl Eliminator - Er efter min mening de 3 fedeste pedaler, derefter er det bare at finde udaf hvilken der passer bedst til ens fod...

 

For mig er det Iron Cobra

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst Chubby Unthight

Jeg købte min Iron Cobra for lidt under 1500 (brugt). Det sys jeg var et super bud. Så led på nettet, du skal nok finde en.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst Lysgaard

Haha. :tu:

 

Jeg kan slet ikke forstille mig dig med dobbeltpedal og bare køre der ud af i et svinsk tempo. Troede ikke det lå til dig.

 

held og lykke med det.

Link til kommentar
Del på andre sites

Iron Cobra er det eneste rigtige for metaltrommeslagere!! kanon feel, lethed samtidig med at pedalerne er vildt robuste.

 

Dw er også et godt alternativ. der er en DW 7000 dobbeltpedal til salg her på siden.

 

Sidste råd: KØB NOGET ORDENLIGT FRA START og spar penge på lang sigt!

Link til kommentar
Del på andre sites

Okay, tak for rådene gutter.

 

Jeg er ret meget i tvivl om hvad jeg skal gøre.

 

Jeg overvejer meget at købe Bongos Iron Cobra, da den er billig, og ser rigtig lækker ud.

 

De andre jeg har overvejet er, som Stumfisk nævner, Pearl Eliminator og DW 5000...

 

Er forskellen stor på de tre? Hvordan er den Iron Cobra som "enkeltpedal", for jeg har prøvet dobbeltpedaler hvor den højre pedal er mere sløv end min egen enkeltpedal, og det skulle helst ikke være tilfældet ved den dobbeltpedal jeg skal have mig.

 

Nogen afsluttende kommentarer / råd ???

 

Igen mange tak for hjælpen.

 

P.S. Kristoffer, du vil få at se... bare vent :tu: hehe

Jeg har aldrig prøvet dobbeltpedal før, lånte først en i går, og i dag spiller jeg ottendedelstrioler i tempo 192, så det er dejlige fremskridt.

Det er SÅ fedt når man er motiveret...

Link til kommentar
Del på andre sites

Altså umiddelbart når vi er oppe i topmodellerne fra de respektive firma'er, er det altså(hvad enten folk vil indrømme det eller ej....) detaljer og småting der er forskellige ! Har haft både Eliminator og har nu IC og det er små ting der adskiller de to. De er forskellige at spille med JA, men jeg er ikke et sekund i tvivl om at de garanteret er lige holdbare på sigt :tu: Jeg synes de andre har ret, hvis du er hundrede procent sikker på du vil have en, så køb en ordentlig fra starten ! Det er ligesom med alt andet udstyr til trommesæt, dig ned hos din lokale pusher og leg med de forskellige modeller indtil du ved hvad DU synes er fedt !

Men held og lukke med det :argh:

 

Krogh

Link til kommentar
Del på andre sites

Det med at den kan føles anderledes end en enkel, det er jo bare at indstille lidt hist og pist. Jeg kunne ikke først lide følelsen af min DW5002, men nu passer den mig ganske udemærket :dev:

Du har ret!

 

Da jeg startede med min meget gamle Gibraltar Intruder, var der kun fjedre at justerer på! Idag (Min IC) Er der jo et hav af indstilnings muligheder... Men man får den justeret ind jo mere man spiller med den! Og dette gælder alle nyere pedaler, enkelt som dobbelt! :dev:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kan varmt anbefale en pearl 122TW. Det er den som tommy the cat taler om (tror jeg)

kan ikke huske navnet/serienummer men hvis du spøger i forretningen ved de hvad du taler om) den er og meget stabil og komfortabel, det syntes jeg i hvertfald.

 

Den er med enkel kæde, bundplade og kan justeres rigtig meget. Jeg testede sammen med IC, pearl Eliminator og DW 5000 pedaler, og det var den jeg bedst syntes om, men jeg er ikke en ørn til dobbelpedaler, faktisk er jeg noget så dårlig til det med venstre fod.. :gross: Men det er en rigtig fed pedal og så er den jo noget billigere end IC, eliminator osv. :uhm:

Redigeret af Bjarne
Link til kommentar
Del på andre sites

Et alternativ er også at købe en Tama hp200tw og så skifte hovederne ud med IC's lette hoveder! Så kan man jo spille lidt hurtigere! :gross:

Men min bud er helt klart IC Powerglide! Spiller jeg på på disse numre som findes på: www.hateathletes.mymusic.dk :uhm:

Redigeret af simon_n
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu