Ønsker Du At Blive Berømt?


Gæst LauKeiding

Recommended Posts

Gæst LauKeiding

Hej Ts

 

Den her tanke strejfede mig lige da jeg gik hjem fra gym i dag, og den henvender sig nok mest til de yngre her inde, men er sikkert på en eller anden måde lidt aktuel for alle der håber på at skabe sig en musisk karriere.

 

Ønsker du / drømmer du om at bliver berømt som musiker/trommeslager?

 

Argumenter for jeres svar vil selvfølgelig gøre det meget mere spændende og som eksempel vil jeg da selv starte ud.

 

Nej jeg ønsker ikke at blive berømt som person, men hvis jeg besluttede at satse på en musikalsk karriere ville jeg af to grunde håbe at mit (eller bandet's) musik ville blive berømt. Til dels fordi at jo flere der kender det, jo flere køber det, jo flere penge tjener man, jo større chance er der for at karrieren holder. Men også fordi at det på en måde er en dejlig anderkendelse (vil jeg tro :huh: ) at folk synes så godt om ens musik at de har lyst til at sprede ordet. Jeg tror måden for mig ville være at gøre som f.eks. Gorillaz og skabe både et kunstner navn og en kunster identitet sådan at man stadig ville have i hvert fald en smule privatliv tilbage.

 

Det var så mine tanker, nu er det jeres... Fyr løs :)

Redigeret af LauKeiding
Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst Red-Hot-Chili-Peppers

Det kunne da være meget fedt og blive berømt og spille en masse koncerter og tjene en masse penge, men tror jeg vil satse på en karriere i Forsvaret i stedet. :(

Link til kommentar
Del på andre sites

Det kunne da være meget fedt og blive berømt og spille en masse koncerter og tjene en masse penge, men tror jeg vil satse på en karriere i Forsvaret i stedet.

 

Har det på samme måde. Det kunne være mega fedt, men jeg tør sq ikke satse 100% på det. Ikke før jeg er færdig med min uddannelse. Så har man da noget at falde tilbage på. En plan B er altid god :(

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tror alle (eller langt de fleste) de spiller musik, inkl. mig selv, inderst inde drømmer om at kunne leve af det og være berømt. Men ens realitetssans siger jo bare at chanserne er små. Men man har jo lov til at drømme. Men på den anden side, tror jeg heller ikke det kan lykkedes hvis ikke tror på det.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kan lige så godt bare sige nej!

 

Min grund er at hvis man bliver professionel trommeslager så skal man altid ud og spille jobs selvom man ikke gider!

 

Man kommer nok også i den situation at man skal på en turne og der skal man jo spille hver dag eller hver anden hvor man spiller det samme i et år måske og det bliver man sgu nok pænt træt af! Og så skal man sove i en flyver (eller noget lignende) og der kan man ikke sove godt og så bliver man sgu træt og hver gang man skal spille skal man jo levere varen.

 

Alle dem man spiller for har jo betalt det samme hvert sted så. Nej jeg vil ikke være professionel musiker! Det er en ting jeg laver i min fritid som skal være sjovt! :(

 

 

 

Vh Louie

Link til kommentar
Del på andre sites

Alle Går vel med en drøm om at blive berømt, få anerkendelse, og blive til noget stort. Men faktum er at virkeligheden for de kendte ikke altid er så rosenrød som man måske tror.

Det ville da være fedt at kunne leve af sin musik, men der vil være så mange negative sider ved det (tror jeg), at det vil være federe at holde det som hobby, hvor man måske bliver berømt i sit lokalområde..

 

-Peter

Link til kommentar
Del på andre sites

Har det på samme måde. Det kunne være mega fedt, men jeg tør sq ikke satse 100% på det. Ikke før jeg er færdig med min uddannelse. Så har man da noget at falde tilbage på. En plan B er altid god :(

Lige præcis! Jeg tør så godt satse 100% på det, men stadig have noget i ærmet, i tilfælde af at det ikke går...

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg syntes ikke du har ret louie, måske har du et sådan, men fx. sabia jeg har snakket med, sys jo et var det bedste, og de kendte musikere der gør det gør det, før det forsi de har lysk og elsker det.

som i andre er det godt at have en plan B, men jeg vil bare spille så meget i mine ungeår, så det måske bliver en større scanse,

 

/henrik.

Link til kommentar
Del på andre sites

Selv om jeg er tæt på at tilhøre den forrige generation, drømmer jeg stadig om at få verdensherredømmet i trommeverdenen. :(

Men man er jo nødt til at begynde i det små, så derfor har jeg lagt planer om at overtage scenerne og dansegulvet på Voxhall og Copenhagen Jazzhouse hhv. torsdag d. 11 september og Lørdag d. 13 september.

 

Måske skulle jeg have konsulteret en numerolog inden jeg besluttede mig, for det er vist to ret uheldige datoer, hvis man tror på sådan noget.

 

Jeg har desværre ikke lagt nogen plan B, hverken for koncerterne eller mit liv.

Så sætlisten og musikken har værsgo at sætte fut i fejemøget, ellers bliver vi ikke hyret igen.

 

Af og til tænker jeg selvfølgelig på, at livet måske ville være lidt nemmere, hvis jeg havde et fast job og tjente lidt flere penge. Men så får jeg som regel et eller andet mærkeligt job - enten indenfor eller udenfor musikbranchen - hvor jeg får tjent nok til at gøre de ting jeg synes er sjove.

 

Spild ikke tiden -Spil hele tiden.

Peter S.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis man gør noget for at blive berømt eller rig bliver man det aldrig..

Hvis man gør det fordi man ikke kan lade være, kan det være pengene og berømtheden kommer.

 

Jeg vil hellere være med på en plade af en kvalitet som folk stadig nyder om 10år eller mere end jeg vil spille for 50.000 mennesker :(

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg læste engang, at Sune Wagner (Psyched up Janis, Raveonettes) bevidst aldrig havde taget en uddannelse, for netop IKKE at have noget at falde tilbage på. Hvor dedkeret det end måtte være, synes jeg alligevel det er en anelse for rabiat. Men jeg har selvfølgelig heller ingen ambitioner om at komme til at tjene til dagen og vejen af musik. Til gengæld ville det være dejligt, om mit band høstede ros for det musik vi laver - i vores fritid.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det kunne da være noget så fedt. Men det må heller ikke være stressende, og tage så meget af min tid, at jeg ikke kan være sammen med familie og venner osv.

 

Det behøver ikke at være mere end Danmark, men det kunne også være vold fedt at blive kendt i Europa, og måske endda resten af verden.

 

Jeg har da også tænkt mig ihvertfald at tage en gymnasieuddannelse. Så kan man jo altis bygge videre, hvis det andet falder til jorden..

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg plejer at sige, at hvis man prøver, så er chancen der. Prøver man ikk, så er chancen der heller ikk. Det er self heller ikk noget der kommer på en dag.

Men den er her ikke i DK det sker

 

Men jeg synes ikke at det er meget værd at forsøge sig i DK, Radioerne spiller simpelthen for indsnævret musikgenre. Jeg siger ikke at de skal spille dødsmetal det meste af tiden. Men eksempelvis, så holdt det (efter min mening) fantastiske danske band Langsyne desværre, selvom de egentlig havde en masse at byde på. Deres niveau og kvalitet var skide godt. Og på trods af mange opfordringer fra lyttere. P3 mente simpelthen at det var for voldsomt, men Volbeat er åbenbart ikk :D.

 

Prøv fx og spørg rundt omkring hvor mange der kender Hatesphere; jeg har prøvet, der er slet ikk særlig mange der kender dem herhjemme i forhold til for fede de er og hvor meget de leverer til Wacken osv.

Ligeledes prøv og spørg om nogen kender det amerikanske Dream theater, og næsten samme resultat viser sig, selvom om de fakstisk er enorme.

 

Som sagt, så er det indsnævret, og mange kender ikke til det der ellers er mega i udlandet.

Dog spilles der da en del Kashmir og saybia, det er oss fint nok, men jeg synes man burde kommer mere omkring genrerne i Radioen osv.

- Det er en hård indstilling måske, men jeg synes det passer ganske godt..

Redigeret af Mæster
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kunne godt tænke mig at være berømt, men det er ikke det jeg længes efter. Jeg længes efter at blive bedre til trommer og jeg nyder det at spille. Som så mange siger: det kan være at berømmelsen kommer hvis man arbejder hårdt og er heldig^^

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kunne godt tænke mig at være berømt, men det er ikke det jeg længes efter. Jeg længes efter at blive bedre til trommer og jeg nyder det at spille. Som så mange siger: det kan være at berømmelsen kommer hvis man arbejder hårdt og er heldig^^

 

 

Er enig. Jeg arbejder bare hårdt på at blive en rigtig dygtig musiker, hvilket i sig selv jo er temmelig bredt. Men hvis man er arbejdsvillig, tålmodig, imødekommende, i stand til at tage imod kritik og behandler sine medmusikere pænt, så tror (eller håber) jeg at der er en god chance for at kunne klare sig i branchen. - Så vidt jeg kan fornemme så betyder ry og omtale ALT.

 

Jeg vil ikke umiddelbart beskrive min drøm som "at blive berømt", men måske nærmere som en drøm at kunne arbejde professionelt, måske endda full time, med musikken.

 

Én anden ting man kunne diskuterer er så om man vil satse på at leve af at skrive original musik og udelukkende arbejde med de ting man rigtig godt kan lide (eks. holde sig til én genre), eller om man vil være session musiker, og satse på at spille en masse ting, men derfor også risikoen for at sidde og spille et rigtig lamt gig, hvor man "spiller for pengene".

 

 

Rigtig spændende læsning, måske især for de unge trommeslagere på Ts.dk

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kan lige så godt bare sige nej!

 

Min grund er at hvis man bliver professionel trommeslager så skal man altid ud og spille jobs selvom man ikke gider!

 

 

Vh Louie

 

Med den holdning håber jeg da heller ikke for dig, at du skal være professionel trommeslager!

 

Selv drømmer jeg om at blive professionel trommeslager/musiklærer i en eller anden kombination. Om jeg gerne vil være berømt? Det kunne da være sjovt at prøve, kunne det ikke?

Link til kommentar
Del på andre sites

Lige en sjov sidenote...

Der er ufatteligt mange danske bands som er store i udlandet og som man aldrig hører om herhjemme. Er det ikke lidt tankevækkende? For i lille Danmark er vi jo normalt ellers enormt begejstrede for at tale om en eller anden halvringe sportspræstation på international nievau eller en enkelt dansk falleret supermodel (bare for at komme med eksempler).

Det indspiste danske musikmarked - herunder samarbejdet mellem visse pladeselskaber, radiostationer og festivaler - har simpelthen og logisk nok ingen interesse i at miste potentielle sælgende kustnere til udlandet, og det lader til at medierne af samme grund udfryser en stor del kunstnere som af egen fri vilje (dvs ikke hjulpet på vej af et dansk selskab med udenlandske kontakter) søger nye græsgange i resten af verden hvor der rent faktisk er marked for andet end 80'er revival pop og lo-fi 70'er rock.

Og af samme grund nytter det ikke noget som band at komme på et major label her hjemme, eftersom det så kun er den danske afdeling af selskabet som kan få gavn af en.

Redigeret af Leo
Link til kommentar
Del på andre sites

Alle dem med et "almindeligt" job skal også på arbejde hver dag.

Ja men musik har jeg bare som en fritids interesse og jeg synes ikke at det skal blandes sammen en fritids interesse og et job! Så bliver en interesse mere og mere arbejde og til sidst gider man ikke! :-)

Jeg vil i hvert fald ikke arbejde med en ting som jeg virkelig brænder for på den måde! :hmm:

 

 

Vh Louie

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja men musik har jeg bare som en fritids interesse og jeg synes ikke at det skal blandes sammen en fritids interesse og et job! Så bliver en interesse mere og mere arbejde og til sidst gider man ikke! :-)

Jeg vil i hvert fald ikke arbejde med en ting som jeg virkelig brænder for på den måde! :hmm:

 

 

Vh Louie

 

Til gengæld er det jævnt nederen i længden at uddanne sig til og arbejde med noget som i bund og grund ikke siger en noget. Trust me, jeg synes sgu ofte at jeg spilder 8 timer om dagen bare for at kunne overleve. Det er altid nederen at arbejde af nød, men det er endnu mere nederen når man ikke gider gøre en indsats fordi man er ved at brække sig.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg stemmer på en kernefamilie frem for en karriere som slager. Desuden er deet meget begrænset hvor mange metal slagere der kan leve af det..

 

Dermed ikke sagt, at jeg ikke vil forske noget psykologisk indenfor musik når jeg bliver sat på arbejdsmarkedet om 5 år...

 

The Tormentor

Link til kommentar
Del på andre sites

Til gengæld er det jævnt nederen i længden at uddanne sig til og arbejde med noget som i bund og grund ikke siger en noget. Trust me, jeg synes sgu ofte at jeg spilder 8 timer om dagen bare for at kunne overleve. Det er altid nederen at arbejde af nød, men det er endnu mere nederen når man ikke gider gøre en indsats fordi man er ved at brække sig.

Ja ja!

men jeg synes bare ikke at man skal blande fritids sjov sammen med arbejde!

Så bliver fritids sjov til arbejde og så er der ingen fritids sjov! :doo:

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu